Tanie pozycjonowanie – czy może być skuteczne?
Spis treści:
Podczas wielu rozmów z potencjalnymi Klientami, czyli właścicielami stron www, zainteresowanymi SEO, największym dla nich zaskoczeniem staje się cena usługi. Związane jest to, po pierwsze, z brakiem sztywnego cennika pozycjonowania, po drugie – możliwość określenia wstępnych założeń cenowych pojawia się dopiero po głębokiej analizie strony. Po trzecie, może pojawiać się niechęć Klientów do oszacowania swoich możliwości budżetowych. Te elementy mogą powodować, że oferta działań SEO będzie nie do zaakceptowania. Klienci często dziwią się, gdy pytamy ich o przedział cenowy, jaki byliby w stanie przeznaczyć na działania pozycjonerskie. Dostosowanie zasięgu i wysokości działań do możliwości budżetowych Klienta, zakładając konieczny czas realizacji usługi, której wynikiem są topowe pozycje, to pierwsze kroki do uzyskania w pełni zadowolonego Klienta.
Jak rozpoznać nierzetelną agencję SEO?
Nieuczciwych i niedoświadczonych agencji, a także freelancerów oferujących tanie pozycjonowanie jest bardzo wielu. Szukając firmy świadczącej usługi pozycjonowania stron internetowych, warto zwracać uwagę na przedstawiane nam oferty, które mogą pięknie wyglądać, ale nie mieć poparcia w rzeczywistości. Co powinno zwrócić nasza uwagę?
- Gwarantowane wyniki. To temat często pojawiający się przy ofertach wielu firm SEO. Zdarza się, że istnieją agencje oferujące gwarancję określonego wyniku, bez odpowiedniej analizy i znajomości strony klienta, jej potencjału, istniejących problemów czy planów z nią związanych. W rzeczywistości obietnice pozycji w TOP3 są jedynie chwytem marketingowym. Należy pamiętać, że każde działania SEO powinny być podparte odpowiednią analizą witryny, dopiero wtedy można rozmawiać o realnych wynikach i możliwościach.
- Wyniki od zaraz. Nawet największy budżet nie jest w stanie zapewnić trwałych pozycji w tydzień. Pozycjonowanie to proces wielotygodniowy, jak i wielomiesięczny, w zależności od zakładanych efektów czy struktury strony. Niestety na rynku SEO można spotkać też takich, którzy ogromną ilością linków, nadmiernym nasyceniem frazami czy innymi, niekiedy ewidentnie należącymi do tzw. black hat SEO, metodami próbują wykorzystać luki w algorytmach wyszukiwarki. Jednak wyszukiwarka Google może takie nieuczciwe działania szybko wychwycić i zmniejszyć widoczność danej witryny,
- Zbyt niska cena. Spotykamy się często z ofertami taniego pozycjonowania za przykładowe 200 zł, a nawet niższymi. Chociaż to kusząca opcja, warto jednak pamiętać o tym, że koszt pozycjonowania to składowa wielu elementów, jak i wielomiesięcznej pracy zespołu specjalistów z branży SEO. Działania, które przynoszą wymierny efekt obarczone są odpowiednimi kosztami, jednak biorąc pod uwagę wysoką jakość świadczonych usług, warto zdecydować się na oferty wyższe cenowo. Taka inwestycja jest o wiele bardziej opłacalna.
O czym należy pamiętać podczas rozmów z agencją SEO?
Kiedy wiadomo już co powinno wzbudzić ostrożność podczas zapoznawania się z ofertami, warto pamiętać także o kilku faktach, które ułatwią podejmowanie współpracy z wybraną firmą pozycjonerską:
- Pozycjonowanie jest procesem. Co więcej, proces ten jest długotrwały, a efekty mogą pojawić się nawet po kilku miesiącach. Dlatego też należy działania te traktować jako długotrwałą inwestycję w rozwój firmy,
- Osiągnięte wyniki nie są wieczne. Konkurencja również chce być pierwsza, metody pozycjonowania zmieniają się, a co najważniejsze, algorytmy Google są zmienne i potrafią zachwiać osiągniętymi wynikami widoczności. Powierzając proces pozycjonowania doświadczonym specjalistom, można mieć pewność, że nawet w przypadku nagłych zmian pozycji, podjęte zostaną odpowiedni kroki, w celu możliwie szybkiego przywrócenia wcześniejszych wyników,
- Wiedza i doświadczenie. Proces pozycjonowania w dużej części to doświadczenie oraz know-how specjalistów, którzy podejmują skuteczne działania służące systematycznemu podnoszeniu pozycji Twojej strony,
- Zrozumienie Twojego biznesu. To klucz do skutecznych działań. Dopiero mając pełną wiedzę na temat Twojej działalności, jej silnych i słabych stron, planów na rozwój, a także po analizie strony www, oraz konkurencji, pozycjonowanie będzie najbardziej skuteczne.
Ścisła współpraca na partnerskich zasadach i uczciwie podejmowane działania to podstawa osiągnięcia pożądanego efektu, jakim będą satysfakcjonujące wyniki Twojej strony, a w konsekwencji rozwój Twojego biznesu. Oczywiście istnieją branże i firmy, dla których podstawowy zakres działań SEO wystarczy aby osiągnąć relatywnie duży sukces i nie zamykamy się na takich Klientów. Każdy Klient jest inny, każdy reprezentuje zupełnie inne podejście do wykonywanej działalności i działa w innych warunkach. Dlatego też indywidualne podejście do wyceny, racjonalne oszacowanie kosztów i przysłowiowe mierzenie sił na zamiary, to jedyne sposoby na skuteczne wykonanie zakresu działań zaplanowanych i określonych w strategii pozycjonowania. Czy zatem pozycjonowanie może być tanie? Może, jednak przede wszystkim musi być skuteczne.
Wszystko zależy tutaj od trudności podjętego się zadania, czyli jaką stronę będziemy pozycjonować. Na tej podstawie dobieramy kwotę za jaką wykonamy zlecenie. Są witryny, które mają tak niską konkurencję, że cena pozycjonowania to prawie 0zł. Oczywiście druga sprawa to rzetelność kogoś kto oferuje pozycjonowanie za niską kwotę. Mnie osobiście nie chciało by się w ogóle fatygować za kwoty rzędu 200-300zł nawet dla oszustwa. Ogólnie świetny artykuł i oby tak dalej. Pozdrawiam.
Jak najbardziej, trudność zadania, jakiego podejmuje się agencja SEO jest niewątpliwie jednym z najbardziej znaczących elementów wpływających na cenę usługi. Jednak przede wszystkim jakość i skuteczność.
Za zbyt niską ceną pozycjonowania może kryć się bardzo niska jakość.Przecież działania SEO są wymagające, potrzebne są różne narzędzia i sporo czasu. Ja pierwsze wyniki działań zaczętych w styczniu zaczynam zauważać dopiero teraz, ale mam pewność, że wykonana dla mnie praca była rzetelna, a wypracowane pozycje będą stabilne!
I o to właśnie chodzi. SEO nie stanowi wiedzy książkowej, a jest efektem doświadczenia, wiedzy i umiejętności specjalistów. Dodając do tego zmienne realia pracy „na” Google, oczekiwanie oszałamiających wyników za niską cenę wydaje się być marzeniem ściętej głowy 🙂
Nie które firmy tylko szukają aby zdobyć klienta, dlatego też dobrą taktyką jest powierzenie pozycjonowania też osobom prywatnym
Pełna zgoda. Każdy chce mieć w swoim portfelu możliwie wielu Klientów. Odpowiedzmy sobie jednak na pytanie, czy freelancerzy (nie umniejszając ich umiejętnościom) zajmujący się pozycjonowaniem dysponują takimi możliwościami i zapleczem, jak doświadczone agencje SEO? Mamy wolny rynek i pełną dowolność w wyborze obsługi SEO. Warto jednak racjonalnie oszacować własne możliwości i oczekiwania, a także umiejętności, doświadczenie i skuteczność firmy lub osoby, której przekazujemy obsługę SEO strony.