preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Pozycjonowanie marki

W biznesie na sukces składa się wiele czynników, a wizerunek bez wątpienia należy do tych bardziej istotnych. To, jak klienci postrzegają Twoją firmę, w dużej mierze determinuje chęć skorzystania z Twoich usług. Atrakcyjny produkt lub usługa to jedno, lecz bez spójnej tożsamości, a także – co jeszcze ważniejsze – świadomości swoich odbiorców – trudno zaistnieć. Pozycjonowanie marki pozwoli Ci umiejscowić Twoją firmę na współczesnym rynku.  

Jak na tle konkurencji w sieci wypada Twoja marka? Możesz zlecić jej pozycjonowanie naszym specjalistom. Zajmujemy się tym od ponad 15 lat!  

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Pozycjonowanie marki – korzyści 

Dlaczego silna marka jest tak istotna? Dbając o wizerunek swojej firmy, możesz osiągnąć wiele stosunkowo niskim kosztem – niezależnie od branży oraz skali działalności.

 

 

Zwiększysz sprzedaż Zyskasz rozpoznawalność Dotrzesz do nowych odbiorców
Zaangażujesz obecnych klientów Zbudujesz wizerunek eksperta Nawiążesz długotrwałe relacje biznesowe

 

 Docieraj do klientów dzięki silnej pozycji w Internecie! Pomożemy Ci w tym. 

Czym jest pozycjonowanie marki?

Choć sam termin obecnie kojarzy się raczej jednoznacznie z SEO, w tym kontekście nie chodzi jednak tylko o to, by piąć się w górę rankingów Google. Pozycjonowanie marki to tak naprawdę szeroki zakres działań marketingowych, których celem jest stworzenie określonego obrazu Twojej firmy w oczach odbiorców – czyli potencjalnych klientów. Zamiast o miejsce w organicznych wynikach wyszukiwania walczymy zatem o pozycję w świadomości osób, które mogą skorzystać z Twojej oferty.

Kluczowym aspektem jest tutaj oczywiście to, aby wyróżnić się na tle bezpośredniej konkurencji – czy to za sprawą unikalnej kampanii marketingowej skupionej wokół produktu lub usługi, wyjątkowej komunikacji z klientami, czy też zapadającej w pamięć identyfikacji wizualnej, która ukierunkowana będzie na wywoływanie konkretnych emocji. Każdy klient mający do wyboru kilka podobnych produktów z danego segmentu najpierw zwróci się w stronę tego, który już budzi w nim pozytywne skojarzenia. Jeśli Twoja oferta już na starcie będzie kojarzyć się z jakością, atrakcyjnym designem lub po prostu wygodą użytkowania, sukces jest już niedaleko!

Jednocześnie warto pamiętać o tym, że marketing lubi działanie wielotorowe. Pozycjonowanie marki to jedna z części większej układanki, jaką jest promowanie produktu lub usługi. Efekt synergii jest tutaj kluczowy – silny wizerunek, w połączeniu ze skutecznym SEO, skrojoną na miarę kampanią reklamową oraz oczywiście atrakcyjną ofertą, to prosta droga do serc Twoich klientów. Najlepsze efekty osiągniesz, działając na wielu frontach.

 

Etapy pozycjonowania marki, czyli jak działamy

Usługi pozycjonowania marki w naszym wykonaniu to kompleksowy pakiet działań, które razem pozwolą nam zapracować na sukces Twojego brandu. Każda realizacja ma nieco inny charakter, a elastyczność jest tutaj kluczowa – nasi specjaliści od marketingu opracują unikalną strategię działania, dopasowaną do Twojej branży oraz indywidualnych celów. Oto poszczególne etapy pozycjonowania marki.

 

Analiza Twojej marki

Nasi specjaliści dokonają szczegółowej weryfikacji obecnej kondycji Twojej marki, która posłuży nam za drogowskaz do dalszych działań. Na tym etapie analizowana jest rozpoznawalność Twojej firmy w obrębie konkretnych grup docelowych oraz lokalizacji. Weryfikujemy również Twoją ofertę, identyfikację wizualną oraz dotychczasowe działania marketingowe pod kątem ewentualnych modyfikacji. Wszystko to wesprze nas w określeniu spójnego kierunku rozwoju oraz zaplanowaniu szczegółowej strategii, która pomoże Ci zaistnieć na rynku.

 

Analiza konkurencji

Aby wyróżnić się na tle innych firm działających w obrębie Twojej branży, najpierw należy je poznać. Analiza bezpośredniej konkurencji pozwoli nam zidentyfikować obszary, w które warto inwestować czas i środki. Z drugiej strony będziemy w stanie uniknąć powielania błędów oraz ślepych uliczek mających niewielką szansę na to, by przynosić pożądane rezultaty. Na tej podstawie zbudujemy pozycję Twojej firmy w sieci, która będzie wypadkową branżowych trendów, inwencji naszych specjalistów oraz tożsamości Twojego biznesu.

 

Strategia pozycjonowania

Mając za sobą analizę Twojej własnej marki oraz konkurencyjnych firm z Twojej branży, nasi specjaliści stworzą dla Ciebie kompleksową strategię pozycjonowania. Na tym etapie określamy grupy docelowe oraz najbardziej rentowne obszary rynku, a także główne założenia Twojej marki – od identyfikacji wizualnej, aż po sposób komunikacji oraz kanały reklamowe. Określenie filarów wizerunku pozwoli bardziej metodycznie – a tym samym skutecznie – wprowadzać te założenia w życie.

 

Monitorowanie efektów i raporty

Optymalizacja prowadzonych działań – także w dłuższej perspektywie – to istotny element pozycjonowania marki na rynku. Nasi specjaliści systematycznie monitorują osiągane wyniki pod kątem realizacji założonych celów. Dzięki temu jesteśmy w stanie modyfikować pewne rozwiązania, tak by maksymalizować ich efekty. Podczas naszej współpracy otrzymujesz również regularne raporty z naszych prac oraz osiąganych rezultatów. W ten sposób jesteś na bieżąco z tym, jak Twoja marka radzi sobie na rynku oraz jakie efekty przynoszą poszczególne działania.

Skorzystaj z bezpłatnej wyceny, którą przygotują dla Ciebie nasi specjaliści.

Kiedy warto postawić na pozycjonowanie marki?

crawl budget foto
  • Wprowadzenie na rynek nowego produktu lub usługi
  • Start nowej firmy lub oddziału
  • Rozbudowa działalności o nowe obszary
  • Brak zainteresowania ze strony konkretnej grupy docelowej
  • Walka o pozycję lidera branży
  • Kryzys lub zmiana zasad i trendów rządzących rynkiem
  • Niezadowalające wyniki sprzedaży

Pozycjonowanie marki w praktyce

Podczas pracy nad wizerunkiem firmy to efekty, które chcesz uzyskać, dyktują wybór wykorzystywanych środków. Kluczowym aspektem pozycjonowania marki jest świadomość miejsca, w którym chcesz się znaleźć. Z naszą pomocą określisz cele, do których będziemy wspólnie dążyć. Warto wtedy odpowiedzieć na następujące pytania:

  • Kim jest Twój klient?
  • Na jakim rynku chcesz działać?
  • Czy cena Twojego produktu jest adekwatna?
  • Czy Twoja oferta odpowiada na potrzeby konsumentów?
  • Jak działa Twoja bezpośrednia konkurencja?
  • Co wyróżnia Twoją ofertę na tle innych?
  • W jaki sposób komunikują się Twoi odbiorcy?

Ulokowanie marki w rynkowym krajobrazie wymaga dużej świadomości branży, odbiorców oraz mocnych cech własnego biznesu (a także jego słabości). Z pomocą naszej agencji znajdziesz swoje miejsce na rynku i skutecznie zawalczysz o serca (i portfele) swoich klientów.

 

 

Kryteria pozycjonowania marki

 

Cena Jakość Pochodzenie
Odbiorca   Specjalizacja   Unikalne atrybuty

 

Planując strategię pozycjonowania marki, skupiamy się wokół unikalnej tożsamości Twojego biznesu. Mówiąc krótko – eksponujemy to, co wyróżnia Twoją ofertę. Dlatego właśnie praca nad wizerunkiem to proces bardzo indywidualny. Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku skuteczne rozpoznanie tych aspektów marki, które niosą największą korzyść dla klientów, a jednocześnie odpowiadają ich potrzebom i nawykom.

Skuteczne pozycjonowanie marki opiera się również na pewnych uniwersalnych zasadach, będących efektem wielu lat branżowego doświadczenia naszych specjalistów oraz setek biznesów naszych klientów, których wspieraliśmy na drodze do sukcesu. Oto one:

  • Prostota – spójna i nieskomplikowana koncepcja przynosi najlepsze efekty. Strategia skupiona wokół jednego mocnego aspektu marki zawsze wygra z chaotycznym rozmienianiem się na drobne.
  • Oryginalność – nie ma nic złego w inspirowaniu się otoczeniem biznesowym i uczeniu się na błędach innych, lecz to właśnie autentyczna tożsamość firmy powinna stanowić podstawę, na której marka zbuduje swoją siłę.
  • Wiarygodność – obietnice bez pokrycia nie sprawdzą się na dłuższą metę. Wizerunek oparty na faktycznej wartości produktu lub usługi to natomiast sposób na zdobycie trwałego zaufania odbiorców.
  • Elastyczność – rynek nieustannie się zmienia, a raz wypracowany wizerunek firmy nie pozostanie aktualny na zawsze. Zdolność do zmiany to istotny element pozycjonowania marki.
  • Świadomość – tylko znajomość swoich odbiorców, branżowych realiów i rynkowych trendów pozwoli na opracowanie i zaprezentowanie oferty w sposób, który przyniesie Ci tłumy klientów.

 

 

Filary marki

To właśnie na tych podstawach zbudujemy wizerunek Twojej firmy, który pozwoli Ci osiągać cele biznesowe i wyprzedzać konkurencję.

Kryteria pozycjonowania marki

Potrzeba klienta

Potrzeby konsumentów to bez wątpienia najważniejszy element pozycjonowania marki. To, w jaki sposób Twój produkt odpowiada na oczekiwania docelowej grupy klientów, stanowi centrum tożsamości firmy. Nasi specjaliści określą potrzeby Twoich odbiorców przeprowadzając szeroko zakrojoną analizę marki oraz badania rynkowe.

Wartości

Wiodące cechy Twojego biznesu, z którymi utożsamiać go będą Twoi klienci. Konsekwencja i wiarygodność są tutaj kluczowe – wartości Twojej marki powinny znajdować odzwierciedlenie w produkcie, a także w sposobie komunikacji, obsługi klienta czy też zakresie oferowanych usług. Pomożemy Ci przekuć mocne strony Twojego biznesu w ugruntowaną pozycję na rynku. 

Obietnica

Świadomość konkretnych potrzeb grupy odbiorczej to dopiero początek. Komunikacja Twojej marki powinna w odpowiedni sposób uwzględniać te oczekiwania, a w zasadzie obietnicę ich spełnienia. Sposób przedstawienia tej obietnicy jest jednak kluczowy, ponieważ poprzeczka zawieszona absurdalnie wysoko może przynieść odwrotny efekt.

Komunikacja

Pozycjonowanie marki to nie tylko treść, którą przekazujesz swoim odbiorcom, ale także sposób, w jaki to robisz. Nasi specjaliści pomogą Ci w opracowaniu metod komunikacji dopasowanych do charakteru Twoich klientów. Główny przekaz, styl języka, a nawet kanały, którymi najskuteczniej dotrzesz do konsumenta – to podstawy budowania lojalnej bazy klientów.

Reason to believe

Mówiąc wprost, to powody, które skłonią konsumentów do tego, by uwierzyli w obietnicę Twojej marki. Opinie zadowolonych klientów, wieloletnia obecność na rynku, sukcesy potwierdzone certyfikatami, a nawet badania potwierdzające działanie produktu czy obecność w rankingach – im więcej punktów, które uwiarygadniają Twój przekaz, tym lepiej dla Twojej marki

Unikalna propozycja sprzedaży

To konkretne korzyści, na które klient może liczyć po skorzystaniu z Twojej oferty. Z jednej strony propozycja sprzedaży powinna wynikać bezpośrednio z oczekiwań konsumentów, z drugiej natomiast stanowić punkt, który realnie wyróżnia ofertę na tle konkurencji. W tym kontekście warto odnosić się zarówno do korzyści racjonalnych, jak i emocjonalnych.

Nasi specjaliści przygotują dla Ciebie plan działania. Zapraszamy na bezpłatną konsultację.
Czym jest wynik jakości Google Ads?

Czym jest wynik jakości Google Ads?

Spis treści:Czym jest wynik jakości Google Ads?Znaczenie wskaźnika jakości reklamy w kampanii Google AdsWpływ na pozycję reklamKoszty reklamyWspółczynnik klikalności (CTR)Wskaźnik konwersjiOptymalizacja kampaniiJakie są składowe wyniku jakości Google Ads?Ocena klikalnościTrafność reklamyJakość strony docelowejJak uzyskać wyższy wynik jakości Google Ads?Optymalizacja tytułów i opisów reklamTworzenie atrakcyjnych wizualnie reklamDopasowanie grup reklamowychUżywanie słów kluczowych o wysokiej jakościPersonalizacja treści strony docelowejPoprawa doświadczenia użytkownika na stronieMonitorowanie i analiza wyniku […]

Jak znaleźć odpowiednich influencerów dla swojej marki?

Jak znaleźć odpowiednich influencerów dla swojej marki?

Spis treści:Określenie celów i grupy docelowejBadanie rynku influencerówOcena autentyczności influencerówWizerunek markiRozmowa i negocjacjeAnaliza wynikówJak wykorzystać potencjał influencer marketingu? Dynamiczny rozwój mediów społecznościowych sprawia, że znalezienie odpowiednich osób do promocji Twojej firmy może być nie lada wyzwaniem. Kreowanie skutecznych strategii marketingowych coraz częściej opiera się na współpracy z twórcami internetowymi, którzy mają realny wpływ na swoją publiczność. W tym wpisie przyjrzymy się z bliska temu, jak znaleźć odpowiednich […]

Wpływ sztucznej inteligencji na marketing

Wpływ sztucznej inteligencji na marketing

Spis treści:Personalizacja i targetowanieInterpretacja danych na nowym poziomieChatboty i obsługa klientaAutomatyzacja procesów marketingowychPredykcyjne analizy i prognozowanieNowe horyzonty marketingu Innowacje technologiczne stały się nieodłącznym elementem strategii większości firm, zmieniając podejście do komunikacji i interpretacji potrzeb klientów. Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje wiele dziedzin, a marketing nie jest wyjątkiem. To, co jeszcze kilka lat temu wydawało się futurystyczną wizją, dziś staje się rzeczywistością. Sposób, w jaki przedsiębiorstwa budują relacje […]

Wznieś się na wyżyny i dołącz do grupy ponad 1000 klientów
Telematics Technologies sp. z o.o.
„Z Agencją Widzialni.pl współpracujemy od 2014 roku w zakresie SEO 2.0 oraz od 2018 roku w zakresie kampanii Google Ads. Cenimy sobie profesjonalne podejście specjalistów z działu SEO oraz PPC i jesteśmy zadowoleni z jakości oferowanych usług, a także osiąganych rezultatów. Cenimy sobie profesjonalne podejście specjalistów z działu SEO i PPC…”
Kaliński - Układy wydechowe
„Na początku 2020 roku rozpoczęliśmy współpracę z firmą Widzialni.pl korzystając z usługi SEO 2.0. Firma Widzialni.pl już na początku współpracy wskazała nam konkretny plan działań, który obecnie wspólnie realizujemy. Cały czas pozostajemy w stałym kontakcie, obserwujemy efekty, wprowadzamy zmiany. Dzięki współpracy systematycznie notujemy lepsze wyniki, zdobywając coraz większą część rynku.”
UTAL sp. z o. o.
„Z przyjemnością rekomendujemy usługi agencji Widzialni.pl w zakresie pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych. Z agencją jesteśmy związani od 2014 roku, a nasza współpraca wciąż trwa. Działania realizowane w ramach pozycjonowania, w tym optymalizacji stron internetowych, prowadzone są przez doświadczonych specjalistów…”
PRO-MAR S.A.
„Jako przedstawiciele Pro-Mar S.A., z przyjemnością informuję, że współpracujemy z firmą Widzialni.pl od kilku lat. Współpraca rozpoczęła się w styczniu 2014 r. i trwa nadal, ponieważ, jesteśmy bardzo zadowoleni z promocji naszej firmy w Internecie - nie tylko w Polsce, ale także za granicą.”
GoldenSubmarine Sp. z o.o. Sp.k.
„Jako niezależna agencja postdigitalowa współpracujemy z wieloma firmami, w tym z agencją Widzialni.pl. W czasie kilkuletniej współpracy poleciliśmy poznańskiej agencji kilkunastu klientów, którzy do dziś korzystają z usług z zakresu szeroko pojętego marketingu internetowego i pozycjonowania. Współpraca z Widzialnymi to szybkie, zdecydowanie i przede wszystkim skuteczne działania…”
1.723
Zrealizowanych
usług
28.936
Pozycjonowanych
fraz kluczowych
15 lat
Efektów
naszej pracy
91%
Przedłużonych
umów