Strony, które mają pokazywać się wysoko w lokalnych wynikach wyszukiwania powinny zostać odpowiednio zoptymalizowane. Optymalizacja dla pozycjonowania lokalnego ma wiele punktów wspólnych z optymalizacją dla klasycznego SEO. Należy usunąć powielenia wewnętrzne, zadbać o poprawną strukturę strony, unikalność treści, wdrożyć przyjazne odnośniki, poprawną nawigację wewnętrzną, etc. Istnieje jednak kilka wyjątkowych dla tej formuły pozycjonowania działań.
- Adres na stronie – o ile w przypadku stron pozycjonujących się na frazy ogólne obecność adresu na stronie jest zaleceniem zwiększającym wiarygodność witryny, tak w przypadku pozycjonowania lokalnego jest to konieczność. Najczęstszą i przy tym wystarczającą kombinacją jest umieszczenie go, co oczywiste, na podstronie „Kontakt” oraz w stopce. Adres powinien zawierać co najmniej nazwę firmy, jej adres oraz numer telefonu.
- Mapa Google – na podstronie „Kontakt” oprócz adresu warto umieścić mapę Google pokazującą siedzibę firmy – chodzi o zweryfikowany punkt, a nie wyszukany adres.
- Dane strukturalne – pozwalają one wyszukiwarce lepiej zrozumieć zawartość witryny. Roboty nie muszą same domyślać się co oznacza dana treść, gdyż mają podane jej znaczenie wprost. Za pomocą danych strukturalnych należy opisać informacje kontaktowe w obrębie witryny. Jak to wygląda w praktyce? Adres w postaci:
widzialni.pl
Dane kontaktowe: ul. Towarowa 35, 61-896 Poznań, Polska
Tel: +48 61 847 04 58 , Fax: +48 61 278 67 73
E-mail: kontakt@widzialni.pl
należy zapisać następująco:
<div itemscope itemtype="http://schema.org/Organization">
<span itemprop="name">widzialni.pl</span>
Dane kontaktowe:
<div itemprop="address" itemscope itemtype="http://schema.org/PostalAddress">
<span itemprop="streetAddress">ul. Limanowskiego 8</span>
<span itemprop="postalCode">60-743</span>
<span itemprop="addressLocality">Poznań</span>
</div>
Tel:<span itemprop="telephone">+48 61 847 04 58</span>
Fax:<span itemprop="faxNumber">+48 61 278 67 73</span>
E-mail:<span itemprop="email">kontakt@widzialni.pl</span>
</div>
Informacje zawarte w atrybutach itemprop
są niewidoczne dla użytkownika, ale roboty Google czerpią z nich informacje. Więcje o danych strukturalnych i ich implementacji tutaj.
- Optymalizacja treści i metatagów – o tym, że firma działa na terenie danego miasta powinien świadczyć nie tylko adres w stopce czy na podstronie kontaktowej, ale również cała treść witryny. Należy nazwę miasta wymieniać w treści podstron, umieszczać ją w ich tytułach oraz meta opisach. Nie należy przy tym sztucznie upychać tego słowa – powinno znajdować się tylko tam, gdzie jest to naturalne.