preloader
Bezpłatna wycena

agree(wymagane)
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

Geolokalizacja – czym jest i jaka jest jej rola w pozycjonowaniu stron?

Geolokalizacja – czym jest i jaka jest jej rola w pozycjonowaniu stron?

Rozwój technologiczny już wiele lat temu sprawił, że znaczna część działań marketingowych ma miejsce w sieci. Dotyczy to zarówno strony reklamującej wszelkie produkty, usługi czy doświadczenia, jak i tej poszukującej atrakcyjnych ofert. Wciąż nie brakuje jednak biznesów, które dużą część zysków – a niektóre nawet większość – czerpią ze swojej działalności stacjonarnej, dla której serwis internetowy jest tylko wsparciem czy też uzupełnieniem.

Istotnym czynnikiem promowania działalności w sieci jest rzecz jasna pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, na które wpływ ma wiele czynników – geolokalizacja jest jednym z nich. Czym tak właściwie ona jest i jakie ma znaczenie w kontekście działań SEO? W jaki sposób Google ją określa oraz co możemy zrobić w celu jej zoptymalizowania? Na wszystkie te pytania odpowiadamy poniżej.

geo

Czym jest geolokalizacja?

Z definicji geolokalizacja to proces określania położenia geograficznego wszelakich przedmiotów za pomocą technologii GPS bądź na podstawie adresu IP urządzeń. Prościej mówiąc, polega ona na ustaleniu położenia w zasadzie czegokolwiek. W przypadku stron internetowych i działań SEO geolokalizacja ma na celu dopasowanie wyników wyszukiwania do lokalizacji użytkowników. Są to między innymi informacje o firmach w okolicy czy też mapy.

Wpływ geolokalizacji na działania SEO

Jak łączą się geolokalizacja i pozycjonowanie? Omawiane dzisiaj zagadnienie ma znaczący wpływ na działania SEO – wyszukiwarki takie jak Google biorą pod uwagę informacje o lokalizacji danego punktu przy wyświetlaniu wyników wyszukiwania. Ma to rzecz jasna na celu dopasowanie ich do lokalizacji osoby korzystającej z wyszukiwarki. Dzięki temu, jeśli dana strona jest odpowiednio zoptymalizowana pod tym kątem, ma większe szanse na osiągnięcie dobrych wyników w tym konkretnym obrębie.

nawigacja

W jaki sposób Google określa lokalizację?

Działania Google w kontekście określania lokalizacji swoich użytkowników opierają się na różnych metodach. Jedną z najczęściej stosowanych jest analiza lokalizacji na podstawie adresu IP. Jest to unikalny identyfikator przydzielony do w zasadzie każdego urządzenia podłączonego z Internetem. Google wykorzystuje ten adres w celu określenia przybliżonej – mniej lub bardziej – lokalizacji użytkowników.

Firma ta korzysta również z danych GPS, jeśli rzecz jasna jej odbiorcy korzystają z urządzenia mobilnego – w dzisiejszych czasach już każda komórka, tablet etc. wyposażone są w tę technologię. Pozostałe metody – w przypadku urządzeń stacjonarnych – to między innymi informacje pozyskane z danych sieci Wi-Fi.

Pozycjonowanie lokalne

Przechodząc do meritum, zajmijmy się kwestią odpowiedniego zoptymalizowania pozycjonowania lokalnego na naszej stronie. Technika ta ma na celu zwiększenie widoczności danego serwisu w wynikach wyszukiwania dla określonej – mniej lub bardziej – lokalizacji. W przypadku firm działających głównie fizycznie i na miejscu pozycjonowanie lokalne jest niezwykle istotne, ponieważ pozwala na dotarcie do potencjalnych konsumentów z okolicy. Aby poprawnie zoptymalizować stronę internetową pod tym kątem, należy między innymi:

geolokalizacja

1. Udostępnić informacje o firmie

Na stronie należy zamieścić informacje o lokalizacji firmy, takie jak adres, numer (bądź numery) telefonu, godziny otwarcia lokalu itp. Warto również dodać mapę, która ułatwi użytkownikom nieco mniej zaznajomionym z okolicą dotarcie do firmy.

2. Stworzyć profile w lokalnych katalogach firm

Stworzenie profilu w lokalnych katalogach firm, takich jak Google My Business, Bing Places for Business czy Yelp, pozwala na umieszczenie informacji o biznesie w miejscach, gdzie użytkownicy często szukają spółek działających w danej lokalizacji. Warto zadbać o uzupełnienie profilu o zdjęcia, opisy działalności oraz dane kontaktowe – tak, by jak najbardziej zwiększyć szansę na przekonanie do siebie odbiorcy już na etapie jego researchu.

3. Używać słów kluczowych związanych z lokalizacją

Warto umieścić na stronie słowa kluczowe związane z lokalizacją, na przykład nazwę miasta, dzielnicy, ulicy itp. połączone rzecz jasna z tymi dotyczącymi naszej branży. Pozwoli to na lepsze dopasowanie strony do zapytań wyszukiwania użytkowników z danej lokalizacji, którzy na przykład szukając dobrej pizzy w Warszawie, z reguły zastosują w Google frazę „dobra pizza Warszawa” i jej pochodne.

4. Uzyskać pozytywne opinie i oceny od klientów

Pozytywne opinie i oceny od klientów w lokalnych katalogach firm są niezwykle ważne dla pozycjonowania lokalnego. Warto zachęcać naszych konsumentów do zostawiania opinii, na przykład poprzez umieszczenie na stronie informacji o promocjach dostępnych dopiero po wystawieniu oceny, wysyłając im nienachalne przypomnienia czy zwyczajnie wspominając, że jeśli nie stanowi to dla nich problemu, nam samym bardzo mogłoby pomóc w rozwoju naszego biznesu.

lokalizacja

Geolokalizacja w SEO – podsumowanie

Wiesz już, czym jest geolokalizacja oraz jak duży wpływ może ona mieć na pozycjonowanie stron internetowych w sieci. Zapoznałeś się również z informacjami na temat samego działania geolokalizacji, a także dowiedziałeś się, jak w skuteczny sposób można zoptymalizować pozycjonowanie lokalne Twojego serwisu. Zachęcamy do samodzielnego zgłębiania tematu i skorzystania z naszych porad w celu rozwoju swojego biznesu!

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj