preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Web Stories przeniesione do Google Discover

Web Stories przeniesione do Google Discover

Google poinformowało, że przenosi wszystkie informacje zawarte dotychczas w Web Stories (AMP Stories) do Google Discover. Zmiany wchodzą w życie z dniem, w którym Google wydało oświadczenie w tej sprawie.

Dzięki przeniesieniu Web Stories do Google Discover zwiększa się zdecydowanie zasięg, który mogą wygenerować treści, które zostaną umieszczone w Web Stories. Oprócz standardowych kanałów, takich jak wyszukiwarka i platformy współpracujące, od teraz treści z Web Stories będą też dostępne na platformach Android oraz IOS.

Google Discover umożliwia też łatwe raportowanie dzięki integracji z Google Search Console. Funkcji tej brakowało dotychczas w Web Stories. Dzięki raportom zawartym w narzędziu analitycznym Google Search Console użytkownicy będą mogli zapoznać się z dodatkowymi statystykami dotyczącymi ruchu z Google Discover. Dane, które znajdują się w specjalnie przygotowanym raporcie są prezentowane z kilkudniowym opóźnieniem. Dotyczą one ilości kliknięć, współczynnika CTR oraz ilości wyświetleń dla danej frazy kluczowej, która została zaprezentowana w Google Discover.

Obecnie Google wprowadza nową funkcję do Google Discover tylko w trzech krajach: USA, Brazylii oraz w Indiach, ale w niedalekiej przyszłości zmiany mają być widoczne na całym świecie. Jest to trend, który możemy zaobserwować od dłuższego czasu – pierwszy etap wprowadzania zmiany to testy na specjalnie wybranej grupie użytkowników o wspólnych cechach. Po zebraniu odpowiedniej ilości danych z tego testu oraz ich starannej analizie przez zespół Google, zmiana jest wdrażana dla większej ilości użytkowników wyszukiwarki Google lub jest porzucana.

AMP Stories są źródłem ruchu dla niektórych wydawców. Rozszerzenie zasięgu pozwala na znaczny wzrost ruchu o nowych użytkowników z aplikacji IOS oraz Android.

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

1
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Z jednej strony taki ruch będzie miał wiele pozytywnych skutków między innymi właśnie dla wydawców, z drugiej przeraża mnie ciągłe poszerzanie grona odbiorców poprzez udostępnianie danych w nowych miejscach. Może jestem staroświecki jeżeli chodzi o technologię, bo przy pierwszym kontakcie z dronem przemysłowym myślałem, że ktoś mnie szpieguje, ale uważam, że czasem mniej informacji = lepiej.

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj