preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*
Nastolatki nie odróżniają reklam oraz wyników wyszukiwania

Nastolatki nie odróżniają reklam oraz wyników wyszukiwania

Młode pokolenie nie widzi różnicy między reklamą a wynikami wyszukiwania Google. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez brytyjską agencję Ofcom. Tylko 16 procent dzieci w wieku 8-11 lat i 31 procent pomiędzy 12. a 15. rokiem życia rozróżnia treści reklamowe od naturalnych wyników wyszukiwania. Pozostali twierdzą, że skoro informacja pojawiła się w wyszukiwarce, musi być prawdziwa.

Nastolatki w wieku od 12 do 15 lat nie wiedzą, że niektóre wyniki wyszukiwania w Google to reklamy, a im niższy wiek badanych, tym gorsze rezultaty. Jak powstał raport? Badanym dzieciom pokazywano zrzuty ekranowe z wyszukiwarki i zapytano, czy widoczne na górze wyniki to reklamy, najpopularniejsze wyszukiwania czy te najlepiej dopasowane.

Ofcom testował m. in. wyniki wyszukiwania hasła „Buty sportowe”. Okazało się, że 31 proc. dzieci w wieku 12-15 lat udzieliło poprawnych odpowiedzi na wszystkie postawione pytania. A 43% z nich potrafiło rozpoznać elementy sponsorowane w wynikach Google.

ofcom_badanie

Inna ciekawostka z badania to wynik 45 proc. wśród nastolatków w wieku 12-15 lat, którzy wiedzą, że widzą w sieci czy w social mediach zupełnie inne reklamy niż inni użytkownicy. Natomiast jedna piąta myśli, że w internecie wszystkim pokazują się takie same reklamy.

Ofcom badanie

Z raportu wynika, że nastolatkowie przejawiają większe zainteresowanie YouTube niż tradycyjną telewizją, tym samym nie umieją znaleźć różnicy między wideo z lokowaniem produktu a standardową produkcją youtubera. Niecałe 50 proc. ma świadomość, że vlogerzy zarabiają na reklamowaniu marek i produktów w swoich filmach, a 26 proc. dzieci w wieku 12-15 lat twierdzi, że robią to, ponieważ uważają te produkty za dobre i wartościowe.

badanie ofcom

 

Dużo więcej informacji i ciekawych zestawieć można znaleźć w pełnej wersji raportu, POD TYM LINKIEM

Badanie Ofcomu zostało przeprowadzone na próbie ponad 1 tys. dzieci w różnych grupach wiekowych w Wielkiej Brytanii metodą ankiet i wywiadów przeprowadzonych w domach respondentów. Obejmowało okres kwiecień-maj 2015.

Źródło: theverge.com

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

6
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    A myślałem, że młodzi są w 100% odporni na reklamę w internecie 🙂
    A co z tzw. ślepotą banerową?

  2. 2

    Bardziej mnie zastanawia jak na białym tle można przegapić żółty baner „reklama” 🙂

    • 3

      Zdarzają się osoby, które chcą skorzystać z pozycjonowania a nie mają strony internetowej. Tak więc nas już nic nie zdziwi 🙂

  3. 4

    Z tym jest różnie, jedni odróżniają, inni nie. Choć osobiście myślałam, że znajomość tematu będzie większa, myliłam się.

  4. 5

    Czasami nie warto czytać takich artykułów, no ale lepiej wiedzieć dokąd świat zmierza 😉

  5. 6

    Ciekawe wyniki. W sumie sądziłem, że jest zupełnie odwotnie.

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony