Natywne reklamy w Gmailu dostępne w AdWords
Google stara się rozszerzać strategie marketingu e-mailowego i testować sposoby na wyświetlanie użytkownikom trafniejszych ofert za pomocą natywnych reklam w Gmailu. W ramach usprawnień usunięto standardowe reklamy tekstowe z Gmaila i teraz wyświetlanych jest mniej reklam, ale są to reklamy natywne o wyższej jakości, lepiej zintegrowane ze skrzynką odbiorczą.
Od 16 września 2015 można zarządzać reklamami natywnymi w Gmailu bezpośrednio w AdWords. Wystarczy utworzyć kampanię w sieci reklamowej, a potem wybrać format reklam w Gmailu w Galerii reklam. Reklama tego typu składa się z dwóch głównych części:
- Reklama zwinięta, którą użytkownik widzi początkowo, odpowiada wyglądowi i stylowi skrzynki odbiorczej Gmaila. Użytkownik może ją kliknąć, by ją rozwinąć i uzyskać więcej informacji.
- Reklama rozwinięta, którą uruchamia kliknięcie reklamy zwiniętej. Jest to reklama natywna zajmująca całą stronę, która odwzorowuje merytoryczną i wizualną różnorodność strony docelowej. Gdy użytkownik kliknie, by rozwinąć reklamę, wszystkie kolejne kliknięcia treści są bezpłatne, w tym kliknięcia, by zapisać reklamę w skrzynce odbiorczej czy przesłać ją dalej do innych osób.
Mamy do wyboru wiele możliwych do spersonalizowania szablonów reklam w Gmailu w rozwiniętej jednostce. Reklamy mogą zawierać pojedynczy obraz, prezentować promocję za pomocą obrazu z opisem i przycisku wezwania do działania albo przedstawiać wiele produktów naraz. Format niestandardowej reklamy HTML oferuje największą elastyczność w konfiguracji zasobów oraz pozwala dodawać materiały wideo, formularze, numery telefonu, linki i wezwania do działania, co jeszcze bardziej zwiększa różnorodność reklamy.
Można używać większości znanych już metod kierowania w sieci reklamowej, takich jak słowa kluczowe, odbiorcy o podobnych zainteresowaniach, dane demograficzne i tematy. Na przykład reklamodawca z branży odzieży sportowej może wybrać odpowiednie tematy, takie jak „Fitness” czy „Sprzęt sportowy”, lub docierać do odbiorców o podobnych zainteresowaniach z kategorii „Amatorzy zdrowia i fitnessu” czy „Miłośnicy biegania”.
Wraz ze zmianami w reklamach w Gmailu, Google nieustannie dba o to, by użytkownicy mogli aktywnie kontrolować typy reklam, jakie widzą. Tak jak w przypadku innych reklam Google, mogą oni dostosować swoje ustawienia reklam, by usunąć niechciane reklamy od określonych reklamodawców. Mogą także całkowicie zrezygnować z reklam opartych na zainteresowaniach.
E-mail jest nieodzownym elementem naszego codziennego życia, dzięki któremu możemy być w stałym kontakcie z rodziną, znajomymi i współpracownikami. To także świetny sposób, by otrzymywać aktualności od swoich ulubionych marek – np. informacje o wielkiej weekendowej wyprzedaży, promocjach na oferty wakacyjne czy najnowszym produkcie.
Dobry wieczór, to znowu ja 🙂
To o czym można jeszcze wspomnieć i dopowiedzieć, że każdy w GSP znajdzie swój typ reklamy. Podstawowym i tym, który widzicie najczęściej jest po prostu wrzucenie grafiki – szczerze mało efektywne. Kolejnym sposobem jest Grafika + tekst – tu ucieszą się fajni przekazów tekstowych, którzy uwielbiają przekaz tekstowy. Dla prowadzących sklepy internetowe dostajemy jeszcze dodatkowo dodania produktów (jak na razie produkty należy wybierać ręcznie) i w reklamie ukazują się produkty bezpośrednio podlinkowane do strony. Jest jeszcze wersja dla fanów kodowania! Możemy przygotować własnego HTML, którego wrzucimy do treści rozwiniętej reklamy.
Ciekawą opcją przy optymalizacji i pomiarów kampanii GSP jest między innymi śledzenie przekazania wiadomości dalej (co odczytuje sam osobiście jako konwersję).
Jak na razie stawki w GSP w porównaniu do GDN (sieć reklamowa), czy sieci wyszukiwania są śmiesznie małe, więc kto może niech korzysta.
Jak zawsze pozdrowienia z Zielonej Góry dla Poznania!
[…] 2015 roku Google umożliwił reklamodawcom zarządzanie reklamami natywnymi w Gmailu bezpośrednio z programu AdWords. Reklamy te są traktowane jako część sieci […]