preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Mistrzostwa świata w Rosji w wyszukiwarce Google

Mistrzostwa świata w Rosji w wyszukiwarce Google

Mistrzostwa Świata w Piłce nożnej wzbudzają duże zainteresowanie i nie jest to pusty frazes, ale fakt, który łatwo udowodnić. Wystarczy spojrzeć do narzędzia Google Trends i sprawdzić jakie tematy elektryzują naszych rodaków. W pierwszej piątce znajdują się, aż trzy wzmianki dotyczące Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej. Nikogo nie trzeba przekonywać, że temat jest na czasie. Zwłaszcza Google.Google Trends Mundial

Zresztą gigant z Mountain View również postanowił przypomnieć internautom o zbliżającej się imprezie sportowej i w dniu rozpoczęcia Mistrzostw Świata w Rosji pojawił się okazjonalny Doodle.
Doodle na mundial

Duże zainteresowanie piłką nożną można przełożyć na zwiększenie liczby odwiedzin na swoich stronach i wiele portali o tematyce sportowej pewnie liczyło na zwiększone zyski z reklam w czasie trwania wydarzenia w Rosji. Jednak Google również upatrzyło szansę w zbliżających się mistrzostwach i postanowiło dużą część ruchu organicznego zostawić na stronach wyników wyszukiwania.

Mecz Polska - Senegal w Google

Jeżeli w ostatnich dniach wyszukiwaliśmy informacji o datach meczów czy nawet wynikach spotkań towarzyskich rozgrywanych bezpośrednio przed Mundialem, z pewnością spotkaliśmy się z nowym modułem wyszukiwarki.

Mundial w Google

Po wpisaniu zapytania, związanego z meczami rozgrywającymi się w ramach Mistrzostw Świata, Google na pierwszej pozycji wyników wyszukiwania wyświetla swój moduł, w którym znajdziemy podstawowe informację takie jak data, godzina czy miejsce spotkania. Jeżeli mecz już trwa, dostaniemy wiadomość o aktualnym wyniku, a w przypadku zakończonych spotkań dowiemy się ile padło bramek i kto zapisał się na liście strzelców.

Mecz Rosja - Arabia Saudyjska wynik

Podstawowe informację wyświetlają się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania i dla wielu fanów futbolu będą one wystarczające. Google przygotowało jednak więcej niespodzianek dla prawdziwych fanatyków. Po kliknięciu w module w konkretny mecz przechodzimy do informacji szczegółowych. W przypadku meczów, które mają się dopiero odbyć, możemy poczytać najnowsze wiadomości, dowiedzieć się o przewidywanych szansach zespołów na zwycięstwo, a w niektórych przypadkach również ciekawostki dotyczące historycznych spotkań tych drużyn.Statystyki meczowe w Google

W czasie trwania meczu możemy na bieżąco obserwować wydarzenia na boisku. W module Google na bieżąco pojawiają się doniesienia z boiska i z powodzeniem możemy tam śledzić najważniejsze wydarzenia meczowe. Dodatkowo już po zakończeniu meczu mamy możliwość obejrzenia skrótu spotkania – Google kieruje nas do video na oficjalnym kanale FIFY.

Statystyki i relacje z meczów na żywo w Google

Bez wątpienia rozwiązanie Google ułatwi użytkownikom zdobycie informacji na temat meczów, z drugiej jednak portale informacyjne zajmujące się sportem odczują zdecydowany spadek ruchu. Większośc użytkowników nie będzie miała już potrzeby przeglądać branżowych portali, gdy wszystkie najważniejsze informacje pojawią się bezpośrednio w wyszukiwarce. Jedynie zagorzali fani futbolu przebiją się dalej w poszukiwaniu szczegółowych analiz czy profesjonalnych artykułów. Nie mniej jednak moduł Google jest ciosem dla większości internetowych wydawców.

Jak Wam się podoba nowe rozwiązanie Google? Będziecie z niego korzystać czy wolicie sprawdzać wyniki na sprawdzonych portalach sportowych?

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

2
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Dzięki za zebranie informacji.

  2. 2

    Ciekawy artykuł. Pozdrawiam

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj