Mistrzostwa świata w Rosji w wyszukiwarce Google
Mistrzostwa Świata w Piłce nożnej wzbudzają duże zainteresowanie i nie jest to pusty frazes, ale fakt, który łatwo udowodnić. Wystarczy spojrzeć do narzędzia Google Trends i sprawdzić jakie tematy elektryzują naszych rodaków. W pierwszej piątce znajdują się, aż trzy wzmianki dotyczące Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej. Nikogo nie trzeba przekonywać, że temat jest na czasie. Zwłaszcza Google.
Zresztą gigant z Mountain View również postanowił przypomnieć internautom o zbliżającej się imprezie sportowej i w dniu rozpoczęcia Mistrzostw Świata w Rosji pojawił się okazjonalny Doodle.
Duże zainteresowanie piłką nożną można przełożyć na zwiększenie liczby odwiedzin na swoich stronach i wiele portali o tematyce sportowej pewnie liczyło na zwiększone zyski z reklam w czasie trwania wydarzenia w Rosji. Jednak Google również upatrzyło szansę w zbliżających się mistrzostwach i postanowiło dużą część ruchu organicznego zostawić na stronach wyników wyszukiwania.
Jeżeli w ostatnich dniach wyszukiwaliśmy informacji o datach meczów czy nawet wynikach spotkań towarzyskich rozgrywanych bezpośrednio przed Mundialem, z pewnością spotkaliśmy się z nowym modułem wyszukiwarki.
Po wpisaniu zapytania, związanego z meczami rozgrywającymi się w ramach Mistrzostw Świata, Google na pierwszej pozycji wyników wyszukiwania wyświetla swój moduł, w którym znajdziemy podstawowe informację takie jak data, godzina czy miejsce spotkania. Jeżeli mecz już trwa, dostaniemy wiadomość o aktualnym wyniku, a w przypadku zakończonych spotkań dowiemy się ile padło bramek i kto zapisał się na liście strzelców.
Podstawowe informację wyświetlają się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania i dla wielu fanów futbolu będą one wystarczające. Google przygotowało jednak więcej niespodzianek dla prawdziwych fanatyków. Po kliknięciu w module w konkretny mecz przechodzimy do informacji szczegółowych. W przypadku meczów, które mają się dopiero odbyć, możemy poczytać najnowsze wiadomości, dowiedzieć się o przewidywanych szansach zespołów na zwycięstwo, a w niektórych przypadkach również ciekawostki dotyczące historycznych spotkań tych drużyn.
W czasie trwania meczu możemy na bieżąco obserwować wydarzenia na boisku. W module Google na bieżąco pojawiają się doniesienia z boiska i z powodzeniem możemy tam śledzić najważniejsze wydarzenia meczowe. Dodatkowo już po zakończeniu meczu mamy możliwość obejrzenia skrótu spotkania – Google kieruje nas do video na oficjalnym kanale FIFY.
Bez wątpienia rozwiązanie Google ułatwi użytkownikom zdobycie informacji na temat meczów, z drugiej jednak portale informacyjne zajmujące się sportem odczują zdecydowany spadek ruchu. Większośc użytkowników nie będzie miała już potrzeby przeglądać branżowych portali, gdy wszystkie najważniejsze informacje pojawią się bezpośrednio w wyszukiwarce. Jedynie zagorzali fani futbolu przebiją się dalej w poszukiwaniu szczegółowych analiz czy profesjonalnych artykułów. Nie mniej jednak moduł Google jest ciosem dla większości internetowych wydawców.
Jak Wam się podoba nowe rozwiązanie Google? Będziecie z niego korzystać czy wolicie sprawdzać wyniki na sprawdzonych portalach sportowych?
Dzięki za zebranie informacji.
Ciekawy artykuł. Pozdrawiam