preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Jak monitorować liczbę wejść z określonych pozycji w Google za pomocą Google Analytics?

Jak monitorować liczbę wejść z określonych pozycji w Google za pomocą Google Analytics?

Analizując ruch z wyników bezpłatnych Google bardzo często zastanawiamy się, na którym miejscu było wyrażenie kluczowe, z którego mieliśmy wejście. Takie dane pomagają określić czy wzrost pozycji w wyszukiwarce Google przekłada się na wzrost ruchu z określonego wyrażenia kluczowego. Informacje te można zdobyć bezpośrednio z Google Analytics. Niemniej jednak konieczne jest odpowiednie skonfigurowanie profilu dla domeny…

Jak skonfigurować profil w Google Analytics?

Pierwszą czynnością, jaką musimy wykonać jest utworzenie dodatkowego profilu, na którym będziemy pracować. Niestety w nowo utworzonym profilu dane będą zbierane od początku.

W tym celu przechodzimy do listy profilów, gdzie wybieramy przycisk „+Nowy profil”.

Należy jednak pamiętać, że do utworzenia nowego profilu konieczne jest posiadanie dostępu administracyjnego!

Po utworzeniu profilu konieczne jest przygotowanie dodatkowych filtrów:

Filtr – Organic:

Powyższy filtr ma na celu wyodrębnienie wyników organicznych (bezpłatnych). Filtr należy przygotować zgodnie z powyższym zrzutem ekranu.

Filtr – Google:

Na powyższym zrzucie ekranu widoczny jest sposób przygotowania filtru mającego na celu wyodrębnienie ruchu, którego źródłem jest Google.

Filtr – Pozycje:

Zadaniem powyższego filtru jest wyodrębnienie pozycji, na której było wyrażenie kluczowe w momencie kliknięcia odnośnika z wyników wyszukiwania.

  • Pole A ustawiamy jako „Odesłanie”, a następnie uzupełniamy wyrażeniem: (?|&)(cd)=([^&]*)
  • Pole B pozostawiamy puste
  • Dane wejściowe ustawiamy jako „pole niestandardowe i wpisujemy $A3

Pozostałe elementy należy ustawić zgodnie z powyższym zrzutem ekranu.

Filtr – Łączenie fraz:

Jest to już ostatni filtr, jaki musimy przygotować. Jego zadaniem jest połączenie w wynikach wyszukiwania wyszukiwanej frazy oraz dodanie pozycji w Google. Profil należy przygotować zgodnie z powyższym zrzutem ekranu, uzupełniając wolne pola następującymi danymi:

  • Pole A – (.*)
  • Pole B – (.*)
  • Dane wyjściowe $B1 ($A1)

Zmienna B1 określa wyszukiwane słowo kluczowe, natomiast zmienna A1 pozycję w wyszukiwarce Google w momencie przejścia ze strony wyników wyszukiwania.

Tak skonfigurowany profil będzie zbierał dla nas dane rozbudowane o pozycję w Google. Poniżej znajdą Państwo przykład funkcjonującego profilu:

Jako uwagę dodam, że warto także wykluczyć ruch określany jako not provided (ruch użytkowników zalogowanych w usługach Google).

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj