preloader
Bezpłatna wycena

agree(wymagane)
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

Google Analytics jako wsparcie kampanii Adwords

Google Analytics jako wsparcie kampanii Adwords

Dostęp do statystyk, danych, dokładne informacje stają się coraz powszechniejsze w współczesnym marketingu internetowym. Z jednej strony osoby zajmujące się marketingiem, potrzebują czegoś więcej niż tylko wiadomości o ilości odwiedzin, z drugiej, mamy dostęp do coraz bardziej rozbudowanych i zaawansowanych pod względem możliwości programów do pomiarów statystyk.

Google Analytics stał się obecnie najpopularniejszym, najczęściej stosowanym programem do zbierania informacji statystycznych dotyczących stron internetowych. Narzędzie to zostało bezpłatnie udostępnione użytkownikom w 2005 roku, powstało na bazie innej, płatnej wcześniej aplikacji, która została po prostu przez Google zakupiona. Od tego czasu Analytics jest stale udoskonalany już przez nowego właściciela. W celu rozpoczęcia korzystania z tej aplikacji, musimy najpierw dodać, wkleić fragment kodu JavaScript do wybranej strony internetowej. Dokładną instrukcję instalacji znajdziemy w pomocy dla usług Google.

Program daje nam szerokie możliwości i służy nieocenioną pomocą w zakresie analityki strony internetowej. Poczynając od podstawowych kwestii dotyczących odwiedzin, poprzez rozbudowane informacje mówiące o odwiedzających, korzystających z naszej witryny, aż do diagnozowania jej najlepszych, czy też najgorszych treści, podstron. Możemy więc bardzo szybko zdobyć bardzo ważne dane związane z ilością i jakością ruchu na stronie internetowej.

Informacje jakie uzyskujemy z Google Analytics mają olbrzymie znaczenie i są dużym wsparciem przy tworzeniu efektywnych kampanii Adwords. Zanim otrzymamy statystyki dotyczące naszej kampanii linków sponsorowanych, musimy połączyć konta związane z każdą tych usług Google. Czynimy to w zakładce „Raportowanie i narzędzia” – możemy tutaj konto Analytics stworzyć lub, tak jak wspomniano, zintegrować już istniejące z kontem Adwords. Po wykonaniu tego zadania, przechodzimy z poziomu konta Adwords bezpośrednio do pulpitu nawigacyjnego Analytics.

Na głównym ekranie Google Analytics mamy możliwość przeglądania podstawowych i najbardziej ogólnych statystyk naszej witryny. Interesują nas jednak w tym przypadku konkretne, najbardziej ścisłe informacje związane z prowadzoną kampanią reklamową linków sponsorowanych. Aby uzyskać do nich dostęp, po lewej stronie ekranu klikamy na zakładkę „Źródła odwiedzin” a następnie dalej na „Adwords”.
W tym miejscu otrzymujemy wyczerpującą ilość informacji dotyczących naszej kampanii. Zdecydowanie ważne będą dla prowadzącego działania reklamowe podstawowe dane dotyczące zdefiniowanych słów kluczowych. Dowiemy się tutaj (oczywiście poza tak oczywistymi rzeczami jak sama ilość odwiedzin) o tym, ile czasu spędził na stronie użytkownik, jaką liczbę podstron przeglądał, ilu spośród wchodzących na stronę to zupełnie nowi odwiedzający, czy też w końcu, jaka część internautów szybko opuściła witrynę. Istotna będzie też wiadomość, które słowa kluczowe okazują się najbardziej skuteczne w realizacji celów (konwersji), jeżeli cele te oczywiści wcześniej określiliśmy.

Wspomniane powyżej statystyki to jedynie początek, wierzchołek tego co z Analytics możemy otrzymać. Program ten daje nam okazję do bardzo dokładnego obserwowania, porównywania elementów naszej kampanii. Stosując odpowiednie kryteria, możemy np. zobaczyć różnice w popularności, skuteczności naszych słów kluczowych, lub rodzajów reklam, w różnych regionach geograficznych, czy nawet dokładniej w miastach.

Google Analytics oferuje dostęp do olbrzymiej ilości fascynujących statystyk. Mogą one mieć faktyczny wpływ na poprawę efektywności kampanii Google Adwords. Program ten jest wielkim udogodnieniem przy prowadzaniu kampanii linków, a w przypadku trudniejszych realizacji trudno byłoby się bez niego obyć. Jego możliwości dokonywania analiz i porównań danych statystycznych są na tyle duże, iż niejednokrotnie możemy spędzić sporo czasu badając prezentowane dane oraz planując ich efektywne wykorzystanie w działaniach reklamowych.

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj