Dwa miesiące temu rozpoczęłam test mający na celu zaprezentowanie wartości linków nofollow. Wykonałam go na 4 stronach zawierających po 3 podstrony. Strony zrobiłam na tym samym typie templatki różniącej się tylko kolorem i zdjęciem banerowym. Na stronach zamieściłam unikalne teksty [...]
Blog
Od kilku dni trwają ogólnopolskie mistrzostwa w pozycjonowaniu stron. Konkurs rozpoczął się 1 marca o godzinie 10:00 i potrwa do końca maja 2013. W tym roku fraza, na którą pozycjonują swoje strony konkursowicze to: w$p1erajmy hosp1cja. W regulaminie konkursu pojawiło się kilka nowych zasad m.in. w nazwie domeny nie mogą pojawiać się słowa kluczowe, w dodatku strona nie może być linkowana ze statlinka na frazy konkursowe. Opcje [...]
Analizując ruch z wyników bezpłatnych Google bardzo często zastanawiamy się, na którym miejscu było wyrażenie kluczowe, z którego mieliśmy wejście. Takie dane pomagają określić czy wzrost pozycji w wyszukiwarce Google przekłada się na wzrost ruchu z określonego wyrażenia kluczowego. Informacje te można zdobyć bezpośrednio z Google Analytics. Niemniej jednak konieczne jest odpowiednie skonfigurowanie profilu dla domeny... Jak skonfigurować profil w Google Analytics? Pierwszą czynnością, jaką [...]
Nieustanne zmiany w algorytmie wyszukiwania Google sprawiają, że coraz częściej mówi się o końcu SEO. Pogłoski o jego śmierci są jednak mocno przesadzone – nasza branża ewoluuje po prostu w stronę bardziej twórczych i różnorodnych rozwiązań. „Stare SEO” w niedługim czasie może przynieść więcej szkody niż pożytku. Nowe rozwiązania wymuszają na specjalistach integrację kilku dotychczas nie używanych technik ze starymi metodami. Wszystko zmienia się za sprawą konsumentów [...]
Od samego początku Google AdWords było przedsięwzięciem czysto komercyjnym. Z jednej strony najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka, z drugiej kupujący eksponowane miejsca w jej wynikach reklamodawcy. Typowy system polegający na zakupie powierzchni reklamowej. Czy możliwe jest jednak publikowanie swoich ogłoszeń w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie całkowicie za darmo otrzymując środki na realizację kampanii od Google? Czy można prowadzić kampanie reklamowe za darmo? [...]
Z moich obserwacji wynika, że wyniki wyszukiwania dla urządzeń mobilnych pokrywają się z rezultatami wyświetlanymi użytkownikom urządzeń stacjonarnych. Stąd skuteczne SEO dla aparatów mobilnych powinno opierać się w dużym stopniu na doborze odpowiednich słów kluczowych, wpisywanych przez użytkowników urządzeń przenośnych w pole wyszukiwania w celu odnalezienia danej usługi lub produktu. Pierwszą [...]
Działań powodujących zwiększenie odwiedzin własnej strony internetowej jest przynajmniej kilka. Najlepszym sposobem, czyli takim, który odniesie największy i prawdopodobnie najszybszy efekt będzie jej optymalizacja pod kątem wybranych słów kluczowych. Kolejny krok to zdobywanie wartościowych linków, kierujących do naszej strony. Wartościowe linki to takie, które prowadzą z dobrych stron, a nie witryn wątpliwej jakości. Co jeszcze można zrobić, [...]
Prostota oraz funkcjonalność Wordpressa jako CMS-a sprawia, że jest on niezwykle popularnym oprogramowaniem praktycznie na całym świecie. Nadaje się on idealnie zarówno do małych kilkustronicowych witryn firmowych, jak i dużych portali. Wielość funkcji oraz zakładek w panelu administracyjnym powoduje jednak, że w przypadku niewielkich stron są one bezużyteczne i kłopotliwe w nawigacji oraz studiowaniu panelu administracyjnego. W takiej sytuacji mamy dwa warianty: ukrywanie i modyfikacja odwołań za pomocą [...]
System Google AdWords cały czas ewoluuje. Prowadzącym kampanie przekazywane są nowe funkcjonalności opracowane przez specjalistów Google. W ostatnim czasie, można obserwować więcej tego typu zmian. Prawdopodobnie osoba, która zajmowała się prowadzeniem kampanii AdWords rok czy dwa lata temu, po czym nie miała kontaktu z tym programem reklamowym, potrzebowałaby nieco czasu, aby odnaleźć się w „nowej rzeczywistości” Google AdWords. Zaawansowane możliwości kierowania reklam w sieci reklamowej [...]
Google pokazało światu nowe, ulepszone narzędzie Google Trends. W jaki sposób się ono zmieniło i jakie funkcje posiada? Co decyduje o modyfikacji tego narzędzia i z jakich funkcjonalności będzie można korzystać w przypadku jego nowej wersji? Nowe Google Trends jest połączeniem jego wcześniejszej wersji z Google Insights for Search. Czym jest Google Trends? Google Trends było do tej pory narzędziem służącym do sprawdzania popularności wyszukiwanych słów kluczowych. Za jego [...]
Niekiedy bywają sytuacje, że ze względów technicznych (lub też z powodu zwyczajnego lenistwa) nie udało nam się sporządzić backupu bazy danych naszej strony opartej na Wordpressie. Jeżeli nasz serwis jest fizycznie dostępny i możemy zalogować się do panelu administracyjnego Wordpress, z pomocą może nam przyjść wtyczka o nazwie Wordpress Importer. Dzięki niej możemy importować poniższe elementy: posty, strony oraz inne treści komentarze meta dane i niestandardowe [...]
Serwis YouTube każdego miesiąca odwiedza ponad 800 milionów unikalnych użytkowników, którzy oglądają 3 miliardy godzin treści video. Niektórzy określają YouTube jako drugą pod względem popularności wyszukiwarkę (zaraz po Google). W poniższym artykule postaram się przybliżyć czynniki, który wpływają na pozycję filmu na YouTube, a co jest z tym związane także pozycję filmu w wynikach wyszukiwania Google. Czynniki te możemy podzielić na czynniki wewnętrzne, na które mamy bezpośredni wpływ jak i czynniki [...]