preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*
Czym jest reklama elastyczna?

Czym jest reklama elastyczna?

Reklama elastyczna to jeden z dostępnych formatów reklam AdWords wyświetlanych w sieci reklamowej Google na stronach partnerskich jak i w aplikacjach. Co najważniejsze – jest prosta, łatwa w konfiguracji i zapewnia duży zasięg ponieważ automatycznie dopasowuje swój rozmiar, wygląd i format pod wolną powierzchnię reklamową.

Co potrzebujemy do stworzenia reklamy elastycznej?

Do stworzenia reklamy elastycznej w AdWords potrzebujemy obraz marketingowy, logo, teksty – czyli nagłówek i jej opis. Możemy przesłać własne obrazy, zeskanować witrynę bądź skorzystać ze zdjęć licencjonowanych. Wymagany rozmiar przesyłanych grafik to:

Obraz
Format poziomy (1,91:1): 1200×628 (wymagane rozmiary minimalne: 600×314)
Kwadrat: 1200×1200 (wymagane rozmiary minimalne: 300×300)

Logo
Format poziomy (4:1): 1200×300 (wymagane rozmiary minimalne: 512×128)
Kwadrat: 1200×1200 (wymagane rozmiary minimalne: 128×128)

Nie zaleca się dodawać samego logo w formacie poziomym, może ograniczyć to zasięg reklamy.

Ile tekstu możemy umieścić?

W reklamie elastycznej AdWords do dyspozycji mamy następujące pola tekstowe:

  • krótki nagłówek (25 znaków),
  • długi nagłówek (90 znaków),
  • tekst (90 znaków),
  • nazwa firmy (25 znaków).

Ważne – na grafice warto stosować zasadę 20% tekstu na jej powierzchni.

Jak wygląda reklama elastyczna?

Natywna reklama elastyczna Adwords

Natywna reklama elastyczna Adwords

Reklama elastyczna może przybrać formę reklam graficznych, natywnych i tekstowych. Nie musimy wybierać wszystkich, możemy postawić tylko na typ, który chcemy wyświetlać.

Podczas tworzenia reklam elastycznych można podejrzeć podgląd niektórych typowych układów, jednak nie zobaczymy wszystkich możliwych odmian – sieć reklamowa Google składa się z 2 milionów stron co powoduje, że dostępnej powierzchni jest bardzo dużo. Trzeba mieć na uwadze, że reklamy elastyczne mogą czasem nie zawierać całego tekstu ani wszystkich obrazów. W niektórych formatach tekst może zostać skrócony, a obrazy – przycięte.

Czy warto jej używać?

Warto wybrać ten typ reklamy gdy chcemy zaoszczędzić na czasie i szybko uruchomić kampanię AdWords. Nie potrzebne są tutaj specjalnie przygotowane grafiki. Co więcej konfigurujemy ją raz, a dzięki jej dopasowaniu pod powierzchnię reklamową, otrzymujemy reklamę w wielu formatach.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

1
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Lubię takie szybkie i uniwersalne rozwiązania. Dzięki 🙂

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony