System Google AdWords cały czas ewoluuje. Prowadzącym kampanie przekazywane są nowe funkcjonalności opracowane przez specjalistów Google. W ostatnim czasie, można obserwować więcej tego typu zmian. Prawdopodobnie osoba, która zajmowała się prowadzeniem kampanii AdWords rok czy dwa lata temu, po czym nie miała kontaktu z tym programem reklamowym, potrzebowałaby nieco czasu, aby odnaleźć się w „nowej rzeczywistości” Google AdWords. Zaawansowane możliwości kierowania reklam w sieci reklamowej [...]
Blog
Google pokazało światu nowe, ulepszone narzędzie Google Trends. W jaki sposób się ono zmieniło i jakie funkcje posiada? Co decyduje o modyfikacji tego narzędzia i z jakich funkcjonalności będzie można korzystać w przypadku jego nowej wersji? Nowe Google Trends jest połączeniem jego wcześniejszej wersji z Google Insights for Search. Czym jest Google Trends? Google Trends było do tej pory narzędziem służącym do sprawdzania popularności wyszukiwanych słów kluczowych. Za jego [...]
Niekiedy bywają sytuacje, że ze względów technicznych (lub też z powodu zwyczajnego lenistwa) nie udało nam się sporządzić backupu bazy danych naszej strony opartej na Wordpressie. Jeżeli nasz serwis jest fizycznie dostępny i możemy zalogować się do panelu administracyjnego Wordpress, z pomocą może nam przyjść wtyczka o nazwie Wordpress Importer. Dzięki niej możemy importować poniższe elementy: posty, strony oraz inne treści komentarze meta dane i niestandardowe [...]
Serwis YouTube każdego miesiąca odwiedza ponad 800 milionów unikalnych użytkowników, którzy oglądają 3 miliardy godzin treści video. Niektórzy określają YouTube jako drugą pod względem popularności wyszukiwarkę (zaraz po Google). W poniższym artykule postaram się przybliżyć czynniki, który wpływają na pozycję filmu na YouTube, a co jest z tym związane także pozycję filmu w wynikach wyszukiwania Google. Czynniki te możemy podzielić na czynniki wewnętrzne, na które mamy bezpośredni wpływ jak i czynniki [...]
Wywiad z Mattem Cuttsem, czyli najnowsze porady guru Google można znaleźć na anglojęzycznym blogu stonetemple.com. A oto, co nam podpowiada: 1. Jeżeli dwie strony posiadają taką samą treść, ale przeredagowaną, to dla Google w dalszym ciągu są traktowane jako duplikaty. Aby druga strona była postrzegana za wartościową, powinna wnosić nowe informacje. W ten sposób będzie postrzegana jako lepsza i wartościowsza. 2. [...]
Na osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania składa się wiele złożonych czynników. Znaczenie dla robota wyszukiwarki mają dziesiątki, o ile nie setki zróżnicowanych elementów. Dlatego też bardzo istotnym aspektem pracy każdego pozycjonera jest systematyczna i wnikliwa analiza, zarówno stron pozycjonowanych, jak i stron konkurencji. Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi (desktopowych i serwerowych), które ułatwiają to zadanie. W tym wpisie chciałbym jednak zwrócić uwagę na pewną ciekawą alternatywę, którą jest dodatek do arkusza [...]
Funkcja Street View w Google Maps działa już w ponad 30 krajach – teraz stała się dostępna również dla polskich miast. Latem ubiegłego roku samochody i specjalne trójkołowe rowery Google fotografowały panoramy poszczególnych uliczek wielu miast i ciekawych miejsc w Polsce. Następnie fotografie zostały zebrane i umieszczone w Street View w taki sposób, aby możliwe stało się wirtualne chodzenie po mapach z punktu widzenia znajdującego się na ulicy przechodnia. Po Łodzi i ulicy Piotrkowskiej (więcej możesz [...]
Już 2. marca 2012 do Poznania przyjedzie 110 wystawców – rozpocznie się II edycja Targów eHandlu. Ponad 1000 przedstawicieli sklepów on-line i firm branży e-commerce będzie mogło wymienić się doświadczeniami i poznać poważnych partnerów biznesowych. Również widzialni.pl znajdą się w gronie wystawców. [...]
Nikt nie ogląda twojego kanału filmowego na YouTube? Bardzo chciałbyś uzyskać choć kilka komentarzy pod swoimi filmami? Wiesz, że twoi potencjalni klienci oglądają określone filmy, o wąskiej tematyce i chciałbyś im coś przekazać? Masz wideo-reklamę swojej firmy, która jest efektowna i dobrze mógłby wpłynąć na twój biznesowy wizerunek? A może wprowadzasz na rynek nowy produkt, chciałbyś go zaprezentować swojej grupie odbiorców, jednak dotychczasowa akcja z banerami nie przyniosła efektów? W 2006 roku świat obiegła zaskakująca, a można nawet rzec szokująca, informacja [...]
Google na bieżąco karze strony internetowe za stosowanie niezgodnych z jej wytycznymi metod. Zbanowane mogą być strony zawirusowane, Black Hat SEO czy stosowanie cloakingu. Nałożenie bana Google to działanie, które ma na celu odcięcie stron, które są sztucznie wypromowane i znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania. Jakie działania karze Google? Przegląd najczęstszych naruszeń Jak podaje Mediapanel, z grupy Google w Polsce 29 mln realnych użytkowników. Nic zatem dziwnego, że firmy chcą zaistnieć [...]
Często pozycjonując serwisy internetowe „łapię” się na tym, że staram się zdobywać wyłącznie linki dofollow oraz z konkretnym anchor tekstem. W świetle ostatnich(na przestrzeni kilku miesięcy) zmian oraz działań utrudniających oszukanie przez pozycjonerów algorytmów Google nie jest to do końca dobra technika. Warto, a nawet trzeba zdobywać także linki nofollow, czyli takie, które nie przenoszą mocy Page Rank. Dodatkowo koniecznie zalecam pozyskanie linków z różnymi [...]
Poniższy post został zainspirowany naszymi ostatnimi przygodami z SEO Video, czyli pozycjonowanie filmów umieszczonych w serwisie YouTube. W tym celu potrzebne nam było zmontowanie kilku krótkich filmików... ;) Kto z nas nigdy nie oglądał filmu na YouTube? Zapewne jest to niewielki odsetek z całej społeczności internautów. Korzystając z serwisu potentata w branży udostępniania filmów wideo zapewne zauważyliśmy, iż trafiają [...]