preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Blog

SEO checklista dla nowej strony
,

SEO checklista dla nowej strony

Rozwój biznesu w obecnych czasach wymaga nieustannego ulepszania własnej strony internetowej. Sklep internetowy nie znajdzie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania tylko dlatego, że ma setki lub tysiące produktów. Wałka o pierwsze pozycje wymaga o wiele bardziej zaawansowanych działań. Zaawansowany audyt SEO i pozycjonowanie sklepów oraz witryn potrafią sporo kosztować, niemniej jednak dużą część poprawek można wdrożyć samodzielnie jeszcze na etapie budowy nowej strony. W takim przypadku [...]

1 200 zł na reklamę w Google – kto może skorzystać?

1 200 zł na reklamę w Google – kto może skorzystać?

Początek 2022 roku to wyjątkowy czas dla właścicieli stron internetowych, którzy chcą wspomóc swój biznes reklamą płatną w Internecie – Google Ads. Od lutego 2022 Google wprowadził nowe zasady przyznawanie kuponów na kampanie reklamowe, których wysokość wzrosła z dotychczasowych 375 zł do 1 200 zł! Kto może skorzystać z tej wyjątkowej oferty? Wyjaśniamy poniżej. Kupony Google – jak to działa? Kupony Google funkcjonują w ramach Google Ads od bardzo dawna, jednak nadal wielu użytkowników systemu Google Ads nie zdaje sobie sprawy z ich korzyści [...]

On site SEO a off site SEO – czym się różnią?

On site SEO a off site SEO – czym się różnią?

Głównym celem pozycjonowania jest poprawa pozycji witryny internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Algorytmy wyszukiwarek internetowych stają się coraz bardziej zaawansowane i skomplikowane, co powoduje, że liczba czynników wpływających na postrzeganie strony internetowej przez roboty wyszukiwarek jest coraz większa. W tym artykule spróbujemy przeanalizować, czym się różni optymalizacja on site od optymalizacji off site. Zarówno optymalizacja wewnętrzna, jak i optymalizacja zewnętrzna łączą w sobie działania niezbędne dla dobrego wypozycjonowania [...]

Czym jest evergreen content?
,

Czym jest evergreen content?

Treści znajdujące się w obrębie danej domeny są jednym z najważniejszych czynników, który bezpośrednio wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Strona, która ma unikalne, w pełni odpowiadające na zapytania użytkownika treści, będzie znajdować się wysoko nawet na najbardziej konkurencyjne frazy kluczowe. Niestety, treści na stronie mogą się zestarzeć lub utracić swoją aktualność. Istnieje jednak jeden rodzaj kontentu, który pozostaje aktualny przez cały czas, niezależnie od pory roku lub bieżących trendów. Mowa o evergreen content. Czym [...]

Jak pisać chętnie udostępniane treści? 11 sprawdzonych porad!

Jak pisać chętnie udostępniane treści? 11 sprawdzonych porad!

Tworzenie angażujących i chętnie udostępnianych przez użytkowników treści jest trudniejsze niż kiedykolwiek. Internet przepełniony jest informacjami, a wiele tematów zostało opisanych już wielokrotnie. Co więcej, większość użytkowników sieci czyta tylko tytuły artykułów (według portalu witrualnemedia.pl aż 44% procent polskich użytkowników czyta tylko nagłówki), a sieci społecznościowe ograniczają zasięgi organiczne postów. Jak więc pośród szumu informacyjnego, tendencji społecznych i olbrzymiej konkurencyjności stworzyć treść, która [...]

Jak sprawdzić adres IP, hosting i serwer strony internetowej?
, ,

Jak sprawdzić adres IP, hosting i serwer strony internetowej?

Czas jest zasobem. Czas to pieniądz. Czas jest związany z prędkością, także z prędkością strony internetowej. To aspekt, na który z roku na rok zwracamy coraz większą uwagę. Dzieje się tak między innymi ze względu na „aktualizację” Core Web Vitals. W tym celu webedeloperzy i pozycjonerzy poprawiają na stronach wszystko, co tylko możliwe: od minifikacji plików, przez optymalizację obrazów, korzystanie z HTTP/2, wdrożenie WebP itp. Jednak czasem przeszkody nie są natury software’owej a na poziomie hardware’a. Może się okazać, że mimo gorszej optymalizacji [...]

Do czego służą przekierowania stron?
,

Do czego służą przekierowania stron?

Przekierowania stron to kluczowy element optymalizacji SEO, pozwalający na przekierowanie użytkowników i robotów wyszukiwarek z nieaktualnych adresów URL na nowe. Poprawne wdrożenie przekierowań może znacznie wpłynąć na widoczność strony w wynikach wyszukiwania, zapewniając ciągłość ruchu i zachowanie autorytetu domeny. Podobne połączenia są ważne nie tylko dla użytkowników. Prawidłowe przekierowania wpływają w sposób bezpośredni na SEO strony i każdy specjalista powinien wiedzieć, jak działają podobne przekierowania i jak ich prawidłowo używać, [...]

Domena z WWW a bez WWW a pozycjonowanie
,

Domena z WWW a bez WWW a pozycjonowanie

Pytanie, jaka wersja domeny – z dopiskiem www czy bez – jest lepsza, często się pojawia w kontekście pozycjonowania. W tym artykule spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie. Z punktu widzenia SEO nie ma absolutnie żadnej różnicy czy pozycjonowana domena będzie mieć dopisek www, czy nie. Jest to jedynie kwestia brandingu. Natomiast należy pamiętać o tym, że wszystkie pozostałe wersje witryny muszą być przekierowane lub, jeśli stosowanie przekierowań nie jest możliwe, oznaczone jako duplikaty za pomocą tagów kanonicznych. Jak powstał dopisek www? Do [...]

Social media blog- jak pisać, by zostać usłyszanym?
,

Social media blog- jak pisać, by zostać usłyszanym?

Social media są dla nas elementem codzienności, dziś niemal tak oczywistym jak to, że rano jemy śniadanie. Dla wielu z nas stały się platformą wyrażania opinii, ale również – zarobkowania. Blogerzy przenoszą się na Facebooka i Instagrama, ale nie rezygnują z tworzenia wpisów, robią to tylko w nieco inny sposób. Wszak prowadzenie bloga cały czas wiąże się z masą zalet. Jeśli i Ty postanowiłeś założyć swojego bloga w social mediach, powinieneś odpowiednio się do takiej działalności przygotować. Media społecznościowe kierują się swoimi prawami, [...]

Aktualizacja algorytmu Google – November Spam Update

Aktualizacja algorytmu Google – November Spam Update

Google poinformowało, że został uruchomiony algorytm, którego zadaniem jest obniżanie pozycji dla spamowych wyników wyszukiwania. Aktualizację nazwano: November Spam Update.   Czym jest November Spam Update? Aktualizacja algorytmu wyszukiwania została już wdrożona i zaczyna przesiewać dane dla wyników wyszukiwania w różnych krajach i językach. Google poinformowało, że pełny czas pracy tego algorytmu wynosi tydzień. W tym czasie możliwe są skoki pozycji oraz problemy z indeksowaniem nowych treści. Google w swoim komunikacie [...]

Pingwin może celować w całą witrynę

Pingwin może celować w całą witrynę

Pracownik Google John Mueller poinformował, że algorytm Google Pingwin 4.0 może nie tylko dezawuować złe linki prowadzące do strony, ale jednocześnie wpływać na ranking witryny. Dotychczasowe informacje dotyczące kolejnej aktualizacji tego algorytmu sugerowały, że jego zadaniem jest jedynie zignorowanie złych linków prowadzących do strony bez wpływu na jej widoczność czy miejsce w rankingu. Ostanie doniesienia od pracownika Google są jednak inne – Mueller przekazał, że gdy Google Pingwin odnajdzie w witrynie wzorzec nienaturalnych linków przychodzących, [...]

12 kluczowych działań skutecznej promocji wydarzenia
,

12 kluczowych działań skutecznej promocji wydarzenia

Organizacja wydarzeń jest bardzo ważnym elementem działalności wielu branż. Spotkania na żywo bądź w wersji online, które mają przyciągnąć określoną grupę odbiorców, charakterystyczne są dla świata kultury, polityki, edukacji czy biznesu. W Internecie, mediach społecznościowych, radiu czy na słupach ogłoszeniowych codziennie spotykamy się z zapowiedziami wydarzeń artystycznych, festiwali, spotkań z ciekawymi ludźmi czy szkoleń rozwijających określone kompetencje. Dla konsumenta oznacza to szeroki wybór, dla organizatora natomiast – spore wyzwanie. Zastanawiasz [...]

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj