Na pozycje strony w wyszukiwarce Google wpływ ma wiele czynników. Od pewnego czasu wśród nich coraz częściej pojawiają się te związane z UX. Nie jest żadną nowością, że Google dąży do tego, aby strony pojawiające się najwyżej w wynikach wyszukiwania spełniały oczekiwania użytkownika wyszukiwarki. W ostatnim czasie widać jednak wyraźnie, że Google zmierza nie tylko do tego, aby były to strony zawierające najlepsze treści, ale również aby ich obsługa była możliwie najbardziej satysfakcjonująca. To z tego przecież powodu dzisiaj podczas optymalizacji stron [...]
Blog
Większość dzisiejszych serwisów internetowych opiera się o treści wizualne. Niestety, problemem współczesnych stron internetowych jest optymalizacja obrazków na stronach w taki sposób, aby zajmowały jak najmniej miejsca a jednocześnie nie traciły na jakości. Jest to szczególnie ważne, biorąc pod uwagę jaki procent użytkowników opuści stronę w przypadku zbyt wolnego ładowania zawartości. Według Hosting Tribunal, każda dodatkowa sekunda ładowania strony zmniejsza liczbę wejść o 11%1. Co to jest WebP? WebP to format obrazków [...]
Każdego dnia dociera do nas coraz więcej informacji. Jako ogół ludzkości dążymy do stania się społeczeństwem informacyjnym, w którym informacja staje się szczególnym dobrem niematerialnym. Sami też skupiamy się na przesyłaniu, przetwarzaniu i przechowywaniu informacji, gdyż są one nam potrzebne do innych czynności (chociażby znalezienia adresu czy lokalizacji sklepu). Głównym źródłem dostarczanych informacji jest obecnie internet a tempo ich przyrostu nie pozwala na bieżące zapoznawanie się ze wszystkimi. W efekcie coraz trudniej jest nam odnaleźć się w gąszczu [...]
Content marketing w dzisiejszych czasach jest jednym z najważniejszych elementów działań promocyjnych w internecie. Wartościowe i unikalne treści na stronie www stanowią doskonały sposób na zwiększanie widoczności witryny i ruchu na stronie. Najczęstszą formą content marketingu, jaką można spotkać na stronach internetowych stanowią: blogi zawierające przydatną wiedzę, poradniki i sekcje FAQ, podcasty, filmy, infografiki. Poszczególne treści promowane są następnie w różnych kanałach – mediach [...]
Google ogłosiło zmiany dotyczące prywatności użytkownika oraz danych, które o nim gromadzi. Wszystkie zmiany zostały zapowiedziane w artykule, który Sundar Pichai – CEO Google - umieścił na firmowym blogu. Ideą zmian jest większa przejrzystość oraz minimalizm. Nie jest to pierwsza zmiana polityki prywatności oraz systemu przechowywania i eksplorowania danych osobowych i informacji powiązanych z użytkownikiem. Wspomnieć należy dwie poprzednie metamorfozy . Pierwsza z nich polegała na dostosowaniu danych zbieranych o użytkowniku do dyrektywy GDPR. Druga [...]
Customer experience, czyli doświadczenie klienta, w zderzeniu z problemami czy wyzwaniami, jakie stawia relacja z dostawcą produktów lub usług, coraz powszechniej nazywane jest nowym marketingiem. Nic w tym dziwnego. Satysfakcja klienta w kontakcie z marką ma ogromny wpływ na tzw. customer lifetime value, a przez to pośrednio na poziom przychodów. Czy jednak należy rozkochiwać w swoim brandzie klientów za wszelką cenę? Obsługa klienta nie ma oczywiście bezpośredniego wpływu na efekty pozycjonowania. Jest to jednak istotny element budujący postrzeganie i jakość [...]
Dzięki zastosowaniu danych z grafu wiedzy, Google wzbogaciło dane prezentowane w Google Grafika na urządzeniach mobilnych. Może to za sobą pociągnąć nieco większy ruch z tego źródła. W panelu Google Grafika można zobaczyć krótkie podsumowanie dotyczące oglądanego obrazu. Dane do tej sekcji pochodzą z grafu wiedzy i istotnie wzbogacają informacje o wyświetlonych obrazach. Pod każdym z obrazków wyświetlone zostanie rozwijane menu, którego kliknięcie spowoduje pokazanie danych zebranych o tym zdjęciu. Dane prezentowane w menu obejmują osoby, fakty [...]
W ciągu kilku ostatnich dni mogliśmy zauważyć nieco większe niż zwykle fluktuacje w wynikach wyszukiwania Google. Dyskusje prowadzone w wątku dotyczącym wyników wyszukiwania na forum dla webmasterów wskazują, że chodzi najprawdopodobniej o kolejną aktualizację algorytmu Google. Składowe algorytmu wyszukiwania są bardzo często aktualizowane. Większe zmiany są, czasem z wyprzedzeniem, anonsowane przez Google. Mniejsze zmiany, które mają wpływ na mały procent wyników wyszukiwania, nie są ogłaszane publicznie. Prawdopodobne zmiany dotyczą sporej liczby [...]
Google poinformowało o dużej zmianie w algorytmie wyszukiwarki. Jednym z nowych czynników rankingowych będzie użyteczność strony internetowej! We wpisie na blogu Google możemy przeczytać, że duża aktualizacja będzie wprowadzona w 2021 roku, a konkretną datę jej uruchomienia poznamy z co najmniej sześciomiesięcznym wyprzedzeniem. Podobne aktualizacje były już zapowiadane z taką rezerwą czasową. Przykładem może być aktualizacja, która ustanowiła szybkość strony jako czynnik rankingowy. Page Experiece Signals to szereg wskaźników związanych [...]
Świat zmienił się na naszych oczach. Porządek ustanowiony przez wiele lat stracił sens istnienia w ciągu kilku dni. Jeszcze niedawno panowało przeświadczenie że do dobrego życia potrzebujemy coraz to nowych celów, znajomości, podróży i realizacji na każdym polu. W połowie marca okazało się, że potrzebujemy o wiele mniej. A gdy emocje nieco opadły, kraje zaczęły zmagać się z nieznaną wcześniej koniecznością nagłej informatyzacji. W ciągu kilkunastu dni wszystkie usługi przeniosły się do sieci. Mamy pracę zdalną, e-szkołę, coraz więcej formalności [...]
Czy istnieje coś takiego jak „darmowa reklama”? Jeszcze kilkadziesiąt lat temu mogłoby to budzić duże wątpliwości, ale w dobie Internetu może nasunąć się wniosek… że tak. Część czynności związanych z reklamą Twojej firmy w sieci możesz wykonać samodzielnie - a jeśli pojawi się konieczność zainwestowania pewnych kwot, to (przynajmniej dla części tych prac) będą one niewielkie w stosunku do zysku. Poniżej przedstawiamy bezpłatne formy reklamy, które mogą okazać się znakomitą szansą na wypromowanie Twojego biznesu. 1. [...]
Oglądane w telewizji obrazy rozprzestrzeniającego się wirusa COVID-19 jeszcze nie tak dawno wydawały nam się czymś bardzo odległym. Dziś mierzymy się z tym samym wyzwaniem co reszta świata. Ulice miast opustoszały, lokale gastronomiczne i usługowe zamknęły swoje drzwi na cztery spusty, galerie handlowe świecą pustkami, wprowadzane są coraz poważniejsze restrykcje co do swobodnego przemieszczania się. Społeczeństwo zostało dla własnego dobra zamknięte we własnych domach i próbuje nie zwariować. Nadal jednak funkcjonują przedsiębiorstwa bazujące na obecności [...]