preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Natywne reklamy w Gmailu dostępne w AdWords

Natywne reklamy w Gmailu dostępne w AdWords

Google stara się rozszerzać strategie marketingu e-mailowego i testować sposoby na wyświetlanie użytkownikom trafniejszych ofert za pomocą natywnych reklam w Gmailu. W ramach usprawnień usunięto standardowe reklamy tekstowe z Gmaila i teraz wyświetlanych jest mniej reklam, ale są to reklamy natywne o wyższej jakości, lepiej zintegrowane ze skrzynką odbiorczą.

Od 16 września 2015 można zarządzać reklamami natywnymi w Gmailu bezpośrednio w AdWords. Wystarczy utworzyć kampanię w sieci reklamowej, a potem wybrać format reklam w Gmailu w Galerii reklam. Reklama tego typu składa się z dwóch głównych części:

  • Reklama zwinięta, którą użytkownik widzi początkowo, odpowiada wyglądowi i stylowi skrzynki odbiorczej Gmaila. Użytkownik może ją kliknąć, by ją rozwinąć i uzyskać więcej informacji.
  • Reklama rozwinięta, którą uruchamia kliknięcie reklamy zwiniętej. Jest to reklama natywna zajmująca całą stronę, która odwzorowuje merytoryczną i wizualną różnorodność strony docelowej. Gdy użytkownik kliknie, by rozwinąć reklamę, wszystkie kolejne kliknięcia treści są bezpłatne, w tym kliknięcia, by zapisać reklamę w skrzynce odbiorczej czy przesłać ją dalej do innych osób.

 

Reklama natywna w Gmailu

Mamy do wyboru wiele możliwych do spersonalizowania szablonów reklam w Gmailu w rozwiniętej jednostce. Reklamy mogą zawierać pojedynczy obraz, prezentować promocję za pomocą obrazu z opisem i przycisku wezwania do działania albo przedstawiać wiele produktów naraz. Format niestandardowej reklamy HTML oferuje największą elastyczność w konfiguracji zasobów oraz pozwala dodawać materiały wideo, formularze, numery telefonu, linki i wezwania do działania, co jeszcze bardziej zwiększa różnorodność reklamy.

Przykłady rozwiniętych jednostek reklamowych

Można używać większości znanych już metod kierowania w sieci reklamowej, takich jak słowa kluczowe, odbiorcy o podobnych zainteresowaniach, dane demograficzne i tematy. Na przykład reklamodawca z branży odzieży sportowej może wybrać odpowiednie tematy, takie jak „Fitness” czy „Sprzęt sportowy”, lub docierać do odbiorców o podobnych zainteresowaniach z kategorii „Amatorzy zdrowia i fitnessu” czy „Miłośnicy biegania”.

Wraz ze zmianami w reklamach w Gmailu, Google nieustannie dba o to, by użytkownicy mogli aktywnie kontrolować typy reklam, jakie widzą. Tak jak w przypadku innych reklam Google, mogą oni dostosować swoje ustawienia reklam, by usunąć niechciane reklamy od określonych reklamodawców. Mogą także całkowicie zrezygnować z reklam opartych na zainteresowaniach.

E-mail jest nieodzownym elementem naszego codziennego życia, dzięki któremu możemy być w stałym kontakcie z rodziną, znajomymi i współpracownikami. To także świetny sposób, by otrzymywać aktualności od swoich ulubionych marek – np. informacje o wielkiej weekendowej wyprzedaży, promocjach na oferty wakacyjne czy najnowszym produkcie.

Źródło: Blog AdWords

 

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

2
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Dobry wieczór, to znowu ja 🙂

    To o czym można jeszcze wspomnieć i dopowiedzieć, że każdy w GSP znajdzie swój typ reklamy. Podstawowym i tym, który widzicie najczęściej jest po prostu wrzucenie grafiki – szczerze mało efektywne. Kolejnym sposobem jest Grafika + tekst – tu ucieszą się fajni przekazów tekstowych, którzy uwielbiają przekaz tekstowy. Dla prowadzących sklepy internetowe dostajemy jeszcze dodatkowo dodania produktów (jak na razie produkty należy wybierać ręcznie) i w reklamie ukazują się produkty bezpośrednio podlinkowane do strony. Jest jeszcze wersja dla fanów kodowania! Możemy przygotować własnego HTML, którego wrzucimy do treści rozwiniętej reklamy.

    Ciekawą opcją przy optymalizacji i pomiarów kampanii GSP jest między innymi śledzenie przekazania wiadomości dalej (co odczytuje sam osobiście jako konwersję).

    Jak na razie stawki w GSP w porównaniu do GDN (sieć reklamowa), czy sieci wyszukiwania są śmiesznie małe, więc kto może niech korzysta.

    Jak zawsze pozdrowienia z Zielonej Góry dla Poznania!

  2. 2

    […] 2015 roku Google umożliwił reklamodawcom zarządzanie reklamami natywnymi w Gmailu bezpośrednio z programu AdWords. Reklamy te są traktowane jako część sieci […]

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj