Wyszukiwanie obrazów – Foto Branding

Zdjęcia prezentowane w regularnych wynikach wyszukiwania są rzadko klikane, ale oferują ogromne możliwości marketingowe.
Większość zapytań w wyszukiwaniach Google dla obrazów nie jest zbyt mocno konkurencyjna. Uszeregowane obrazy rzadko są wynikiem działań SEO. Co zatem należy zrobić, aby nasze zdjęcia pojawiały się na wysokich pozycjach? Do wyszukania obrazów wystarczy użycie słowa kluczowego w:
- adresie URL,
- nazwie obrazu,
- atrybucie alt i title,
- jak i w treści strony.
Obrazy znajdujące się na dobrze zoptymalizowanych stronach z dużą przepustowością łącza mają największe szanse na najwyższe miejsca. Warto dodać, że tylko pierwsze 4 – 7 obrazów pojawia się w regularnych wynikach wyszukiwania.
Opisane zdjęcia dla ogólnych słów kluczowych nie wykazują, że jeden z obrazów jest własnością konkretnego użytkownika. Jednak w przypadku, gdy zostanie dodane logo, taki obraz pojawiający się bardzo wysoko może mieć ogromne znaczenie dla marki. W takim przypadku dla odwiedzającego użytkownika oznacza to, że obraz należy do właściciela strony.
Co jednak ma większe znaczenie? Logo w obrazie czy też słowo, przez które został wyszukany obraz? Zapraszam do dyskusji 🙂