preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Strona Landing Page – co to jest i jak ją pozycjonować?

Strona Landing Page – co to jest i jak ją pozycjonować?

Strona lądowania (nazywana też stroną docelową) to typ witryny internetowej, która jest coraz częściej wykorzystywana w działaniach marketingowych. My jako użytkownicy również mamy z nimi do czynienia, często nawet nie zwracając uwagi, że właśnie znaleźliśmy się na stronie typu Landing Page.

Czym jest strona docelowa?

Strony tego typu łączy przede wszystkim ich funkcja – mają za zadanie skłonić użytkownika, by wykonał konkretne działanie nazywane konwersją. Konwersje mogą mieć różny charakter i niekoniecznie muszą dotyczyć zakupu produktu. Często landing page powstaje po to, by np. zbierać maile zainteresowanych użytkowników. Mówi się wtedy o nich jako o stronach typu Lead Generation. Istnieją również strony lądowania, których celem jest dostarczenie informacji na temat konkretnego produktu i skierowanie potencjalnych klientów na stronę umożliwiającą dokonanie zakupu. Tego typu strony określa się jako Click Through. Warto też zaznaczyć, że strony lądowania wykorzystywane są w wielu rodzajach działań marketingowych, m.in w kampaniach mailingowych, AdWords czy w przypadku reklam na Facebooku. Należy pamiętać o tym, żeby strona na którą przekierujemy po kliknięciu w reklamę, była jej logicznym rozwinięciem. Niezależnie od tego, z jakim typem strony mamy do czynienia, Landing Pages mają kilka wspólnych cech.

Czym charakteryzuje się strona typu Landing Page

Najważniejszą cechą, a zarazem wyróżnikiem stron lądowania jest ich funkcja, która sprowadza się do skonwertowania jak największej liczby klientów. Temu celowi podporządkowany jest wygląd oraz funkcjonalność landing page. Drugą istotną cechą wszystkich landing page jest ich budowa – najczęściej składają się one z jednej podstrony, która albo umożliwia zakup (lub inny rodzaj konwersji) albo kieruje na kolejną stronę, jaka spełnia tę funkcję.

Wady stron lądowania

Największą wadą tego typu rozwiązań jest fakt, że Landing Page zwykle składają się z jednej podstrony. Zdecydowanie ogranicza to liczbę fraz, na które może być pozycjonowana. Również ze względu na strukturę stron docelowych mogą pojawić się problemy z rozmieszczeniem treści, a co za tym idzie, nawigacją pomiędzy segmentami strony. Zazwyczaj do sprawnego poruszania się po landing page używa się menu opartego na kotwicach, jednak nie zawsze to rozwiązanie jest w pełni optymalne i mimo wszystko czasem brakuje dodatkowych podstron w obrębie serwisu.

Pozycjonowanie Landing Page’a

Strony lądowania bardzo często są wykorzystywane do zbierania ruchu z wyszukiwarek internetowych. W przypadku, gdy chcemy promować konkretny produkt lub usługę, to stworzenie oddzielnej strony jest dobrym pomysłem. Należy jednak pamiętać o odpowiednim przygotowaniu jej, tak by miała szansę na zdobycie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

Najważniejszą kwestią, którą trzeba przemyśleć już na pierwszych etapach tworzenia strony docelowej, jest dobór fraz. Należy pamiętać, że jednostronicowy Landing Page powinien być pozycjonowany na niewielką liczbę powiązanych ze sobą fraz. Jeżeli tworzymy stronę specjalnie na potrzeby produktu, warto wziąć pod uwagę mniej popularne frazy i spróbować działań z zakresu pozycjonowania szerokiego (więcej o nich przeczytasz tutaj).

Gdy wiemy już, na jakich słowach kluczowych nam zależy, należy zaplanować rozmieszczenie treści z uwzględnieniem pozycjonowanych fraz. Zadbajmy przede wszystkim, by na Landing Page pojawiły się nagłówki, a sama strona miała możliwie dużo treści. Zdecydowanie pomoże to podczas walki o pozycję w pierwszej dziesiątce. W pogoni za nasyceniem strony słowami kluczowymi nie można zapomnieć o jakości publikowanych tekstów – Landing Page zazwyczaj ma za zadanie zamienić użytkownika w naszego klienta. Warto więc, by na stronie znalazły się wysokiej jakości teksty, pisane językiem korzyści, które będą w stanie skłonić odwiedzających do zakupu.

Pod kątem technicznym należy zwrócić uwagę przede wszystkim na tag <title>, który odpowiada za wyświetlany w wynikach wyszukiwania tytuł podstrony. Bardzo ważne jest, by znalazły się w nim frazy, na które chcemy być widoczni. Dodatkowo, jeżeli na Landing Page umieściliśmy obrazki, warto dodać do nich alternatywne opisy. Wystarczy uzupełnić atrybuty ‘alt=”…”’ w kodzie strony. Dzięki temu prostemu zabiegowi, roboty wyszukiwarki będa wiedziały, co znajduje się na obrazku, a zdjęcia naszego produktu będą miały szansę zaistnieć w wyszukiwarce obrazów Google. Warte rozważenia jest również stworzenie opisów strony za pomocą tagu <meta name=”description”>. To działanie nie ma wprawdzie bezpośredniego wpływu na pozycje strony, ale pozwala wyróżnić nasz landing page na tle pozostałych wyników.

Ostatnią kwestią są linki. O ile tworzenie strategii budowania profilu odnośników i samo pozyskiwanie odnośników warto zlecić profesjonalnej firmie, tak w zakresie linków wewnętrznych mamy nieco większe pole do popisu. Fundamentalną rzeczą jest podlinkowanie naszego Landing Page z głównej witryny. W ten sposób nie tylko przekierujemy klientów na odpowiednie miejsce w serwisie, ale również przekażemy “moc” niezbędną do osiągnięcia wysokich pozycji.

Strony typu Landing Page są świetnym marketingowym narzędziem, a umiejętnie użyte mogą znacząco poprawić procent konwersji na naszej stronie. Należy jednak świadomie używać stron docelowych i znać ich zarówno mocne, jak i słabe strony. Dopiero racjonalne wykorzystanie tego rozwiązania gwarantuje, że za jego pomocą osiągniemy satysfakcjonujące wyniki.

A czy Wy wykorzystujecie strony Landing Page w swoich działaniach marketingowych?

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj