Nowość! Targetowanie reklam na podstawie Twojej bazy e-mail
Zapowiadana pod koniec września nowa usługa Google nosi nazwę Customer Match i właśnie pojawiła się w panelu AdWords. Pozwala reklamodawcom na wykorzystanie posiadanych adresów e-mail klientów do precyzyjnego targetowania reklam w wyszukiwarce Google, na YouTube i w poczcie Gmail.
Customer Match ma być ulepszonym systemem reklamowym, opierającym się na targetowaniu przekazu na podstawie maili. Narzędzie pozwala na udostępnianie adresów aktywnych i zalogowanych użytkowników Google w celu dostarczenia im trafniejszych przekazów reklamowych.
Uruchomienie takiej kampanii jest podobne do uruchomienia kampanii remarketingowej. Gdy firma posiada w swojej bazie danych adresy swoich klientów, może przesłać listę w pliku .csv do Customer Match. Google je zaszyfruje i znikną po 7 dniach od rozpoczęcia dopasowania maili do kont zalogowanych użytkowników Google. Reklamę kieruje się na osobę, która miała wcześniej kontakt lub korzystała z usług tej firmy. Aby reklamy zaczęły się wyświetlać, lista odbiorców musi posiadać min. 1000 użytkowników.
Na blogu Google czytamy:
„Załóżmy, że prowadzisz biuro podróży. Teraz możesz docierać do osób, które uczestniczą w Twojej promocji z nagrodami, w czasie gdy planują kolejną podróż. Gdy uczestnicy promocji wpiszą w wyszukiwarce Google na przykład „loty do nowego jorku bez przesiadek”, możesz wyświetlać im trafne reklamy na górze wyników wyszukiwania na dowolnym urządzeniu – i to właśnie wtedy, gdy szukają lotu do Nowego Jorku. A gdy będą oglądać ulubione filmy na YouTube lub sprawdzać pocztę w Gmailu, możesz pokazywać im reklamy, które inspirują do zaplanowania kolejnej podróży.
W dopasowaniu reklam do klienta możesz też generować podobnych odbiorców, by dotrzeć do nowych klientów w YouTube i Gmailu, którzy mogą być zainteresowani tym, co oferujesz. Możesz na przykład budować w YouTube świadomość Twojej oferty lotów bez przesiadek, wyświetlając reklamy TrueView potencjalnym klientom, którzy mają podobne cechy i zainteresowania do obecnych uczestników Twojej promocji.”
Narzędzie Customer Match pozwoli reklamodawcom na zaprezentowanie lepiej spersonalizowanej oferty w wynikach wyszukiwania oraz da możliwość tworzenia jeszcze trafniejszych i częściej klikalnych reklam.
Brzmi ciekawie. Wysoka jakość, odpowiedni czas i trafność komunikatu reklamowego marki wpływa na to, jak klienci ją odbierają. Reklamy bardziej spersonalizowane na pewno przyniosą o wiele większe korzyści. Zobaczymy jak to będzie wyglądać w praktyce.
My również jesteśmy ciekawi. Będziemy testować.