preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Google wyjaśnia, jak używać canonicali na stronach generowanych przez JS

Google wyjaśnia, jak używać canonicali na stronach generowanych przez JS

Google przedstawiło swoje stanowisko w sprawie używania znaczników kanonicznych na stronach, które są generowane za pomocą JavaScript. Zaktualizowane wytyczne to zmiana o 180 stopni względem poprzedniej polityki dotyczącej adresacji kanonicznej.

 

Zmiana polityki Google dotyczącej kanoniczności w JS: Co musisz wiedzieć?

 

W zaktualizowanych wytycznych Google dla stron generowanych za pomocą JavaScript znalazła się nowa sekcja, która określa, w jaki sposób można „wstrzyknąć” do strony adresację kanoniczną.

Poprzednio Google stało na stanowisku, że nie ma takiej możliwości, obecnie wytyczne stanowią, że jest to możliwe.

Google podkreśla, by upewnić się, że wstrzyknięty adres kanoniczny jest jedynym dostępnym adresem kanonicznym na stronie. Nie można więc wcześniej deklarować adresacji kanonicznej, a następnie dodawać jej z poziomu JS. Nie jest też możliwe zmienianie istniejącego fragmentu kodu.

Zmiana ta z pewnością pomoże w implementacji lepszych rozwiązań, gdyż adresacja kanoniczna uniemożliwi powstawanie powieleń wewnętrznych w serwisach generowanych przez JS.

W wytycznych znalazł się też przykładowy kod, który umożliwia dodanie adresacji kanonicznej z poziomu aplikacji napisanej w JS:

fetch(’iapi/catar + id)
.then(function (response) ( return response.json(); ))
.then(function (cat) (
// creates a canonical link tag and dynamically builds the URL
// e.g. https://example.com/catsisimba
coust linkTag = document.createElement(’link.);
linkTag.setAttribute(’rel., 'canonical’);
linkTag.href = 'https://example.com/cats/. + cat.urlFriendlyName; document.head.appendChild(linkTeg);
));

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj