Google Search Console Insights BETA
Spis treści:
Google dodało nowy raport do narzędzia Google Search Console.
Użytkownicy mogą uzyskać dane Google Analytics bezpośrednio w Search Console z wykorzystaniem nowej zakładki. Raport ten nie jest jeszcze dostępny w Polsce, ale – jak zawsze – jest to tylko kwestia czasu.
Google nie poinformowało na swoim blogu o wprowadzeniu nowego raportu w wersji beta, jednak grupa użytkowników Twittera oraz Search Engine Land potwierdziła te informacje w kilku źródłach.
Przedstawia on połączenie danych z Google Analytics oraz Google Search Console.
Nowy raport ma prezentować następujące dane:
- Całkowitą liczbę odsłon
- Odsłony dla poszczególnej strony
- Średni czas spędzony w witrynie
- Średni czas spędzony na poszczególnych stronach
- Porównanie ruchu z SEO z ruchem bezpośrednim i społecznościowym
- Najpopularniejsze odnośniki z innych witryn
- Najnowsze linki odsyłające z innych witryn
- Ruch z mediów społecznościowych z podziałem na konkretne witryny
Integracja danych pomiędzy GA a GSC jest dobrym krokiem do poznania danych o zachowaniu użytkowników, w tym sygnałów opisanych wcześniej w planowanym update algorytmu Core Web Vitals. Google chce zwrócić uwagę na znaczenie wyżej wymienionych elementów w kontekście pozycjonowania.
Raport zawierający dane GA w GSC to krok na przód. Do tej pory mogliśmy zintegrować te dane w narzędziu Google Analytics, ale z uwagi na rozbieżności, nie można było ich dodatkowo ze sobą porównywać. Funkcjonalność ta pozwalała jedynie na podgląd danych z GSC w GA. Czy tym razem będzie inaczej? Zobaczymy.