preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*
Google Instant Search – koniec dynamicznych wyników

Google Instant Search – koniec dynamicznych wyników

Z silnika najpopularniejszej przeglądarki zniknęła funkcja Google Instant. Zmiana jest podyktowana popularnością urządzeń mobilnych, na których GI nie była użyteczna.

Metoda dynamicznego prezentowania wyników w trakcie wpisywania słów w wyszukiwarkę, czyli właśnie Google Instant, została szerokiemu gronu użytkowników oddana w 2010. Jej wprowadzenie było przez pracowników Google określane mianem “gruntownej zmiany w wyszukiwaniu”. Z czasem okazało się jednak, że jej pozycja nie jest aż tak ustabilizowana.

Uzasadnieniem dla zrezygnowania z Google Instant Search ma być gwałtowny wzrost użytkowników urządzeń mobilnych. Według danych giganta z Mountain View, już ponad połowa zapytań kierowanych do wyszukiwarki pochodzi z kanału mobile.

Intencją Google Instant w momencie premiery w 2010 roku było dostarczenie użytkownikom potrzebnych informacji tak szybko jak to możliwe – już w trakcie wpisywania pierwszych słów całego zapytania. Od tego czasu udział urządzeń mobilnych w ruchu w internecie znacznie się zwiększył, co wymusza na developerach Google zmianę myślenia o prezentowaniu wyników w kontekście interakcji i ograniczeń smartfonów. Niestety wygoda korzystania z tego rozwiązania zarezerwowana była dla użytkowników urządzeń o dużych wyświetlaczach.

Według zapowiedzi, Google skupi się teraz na poprawieniu szybkości i płynności wyszukiwania na wszystkich urządzeniach. Wciąż obecne są ‘podpowiedzi’, które wyświetlają się tuż poniżej paska, w którym wpisujemy zapytanie. Jednak lista wyników nie załaduje się nim użytkownik nie potwierdzi zapytania klawiszem [enter] lub kliknięciem na jedną z podpowiedzi.

Czy będziecie tęsknić za dynamicznie prezentowanymi wynikami? Czy funkcja Google Instant Search była w ogóle komukolwiek potrzebna?

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

1
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Pięknie kolego zadowolenie na twarzy widzę jest to najważniejsze 🙂 Swoją drogą dobrze, że wyłączyli to bo od zawsze musiałem wyłączać ręcznie.

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony