Google AdWords zmienia nazwę – od dzisiaj będzie znane jako Google Ads
Po niemal osiemnastoletniej obecności na rynku, narzędzie Google AdWords doczekało się nowej nazwy. Jak poinformował nas starszy wiceprezes ds. reklam i handlu, Sridhar Ramaswamy, jest to część globalnej strategii upraszczania brandów, by, parafrazując: „stały się dostępne z wielu miejsc dla wszystkich zainteresowanych użytkowników”.
Według doniesień z oficjalnego bloga Google, nowa nazwa powinna pojawiać się począwszy od dn. 24 lipca 2018, łącznie z nowym logo oraz nowymi adresami URL, umożliwiającymi dostęp do niniejszego narzędzia (wszelkie wzmianki odnośnie nazwy AdWords zostaną wówczas przemianowane odpowiednio na Google Ads). Co sądzicie o takim pomyśle? I czy podoba Wam się nowa oprawa graficzna? 🙂
Jak wspomnieliśmy, nie jest to jednak jedyny przypadek przebrandowania. Zmiany dotknęły m.in. także narzędzia DoubleClick advertiser product oraz Google Analytics 360, obecnie określane wspólną nazwą Google Marketing Platform. Podobna fuzja objęła także narzędzia DoubleClick publisher products oraz DoubleClick Ad Exchange, które już niedługo staną się znane jako Google Ad Manager. Czy nowe nazwy wygrają z budowanymi przez lata dotychczas markami? Dowiemy się tego dopiero po pewnym czasie.
Nowa nazwa niesie z pewnością zdziwienie, jednakże jest to pewnego rodzaju strategia, nad którą Google z pewnością długo się zastanawiało, aż w końcu podjęło decyzję. Ciekawe co jutro pojawi się w panelu Google Adwords (przepraszam – Google Ads) 😉