Czym jest reklama elastyczna?
Spis treści:
Reklama elastyczna to jeden z dostępnych formatów reklam AdWords wyświetlanych w sieci reklamowej Google na stronach partnerskich jak i w aplikacjach. Co najważniejsze – jest prosta, łatwa w konfiguracji i zapewnia duży zasięg ponieważ automatycznie dopasowuje swój rozmiar, wygląd i format pod wolną powierzchnię reklamową.
Co potrzebujemy do stworzenia reklamy elastycznej?
Do stworzenia reklamy elastycznej w AdWords potrzebujemy obraz marketingowy, logo, teksty – czyli nagłówek i jej opis. Możemy przesłać własne obrazy, zeskanować witrynę bądź skorzystać ze zdjęć licencjonowanych. Wymagany rozmiar przesyłanych grafik to:
Obraz
Format poziomy (1,91:1): 1200×628 (wymagane rozmiary minimalne: 600×314)
Kwadrat: 1200×1200 (wymagane rozmiary minimalne: 300×300)
Logo
Format poziomy (4:1): 1200×300 (wymagane rozmiary minimalne: 512×128)
Kwadrat: 1200×1200 (wymagane rozmiary minimalne: 128×128)
Nie zaleca się dodawać samego logo w formacie poziomym, może ograniczyć to zasięg reklamy.
Ile tekstu możemy umieścić?
W reklamie elastycznej AdWords do dyspozycji mamy następujące pola tekstowe:
- krótki nagłówek (25 znaków),
- długi nagłówek (90 znaków),
- tekst (90 znaków),
- nazwa firmy (25 znaków).
Ważne – na grafice warto stosować zasadę 20% tekstu na jej powierzchni.
Jak wygląda reklama elastyczna?
Reklama elastyczna może przybrać formę reklam graficznych, natywnych i tekstowych. Nie musimy wybierać wszystkich, możemy postawić tylko na typ, który chcemy wyświetlać.
Podczas tworzenia reklam elastycznych można podejrzeć podgląd niektórych typowych układów, jednak nie zobaczymy wszystkich możliwych odmian – sieć reklamowa Google składa się z 2 milionów stron co powoduje, że dostępnej powierzchni jest bardzo dużo. Trzeba mieć na uwadze, że reklamy elastyczne mogą czasem nie zawierać całego tekstu ani wszystkich obrazów. W niektórych formatach tekst może zostać skrócony, a obrazy – przycięte.
Czy warto jej używać?
Warto wybrać ten typ reklamy gdy chcemy zaoszczędzić na czasie i szybko uruchomić kampanię AdWords. Nie potrzebne są tutaj specjalnie przygotowane grafiki. Co więcej konfigurujemy ją raz, a dzięki jej dopasowaniu pod powierzchnię reklamową, otrzymujemy reklamę w wielu formatach.
Lubię takie szybkie i uniwersalne rozwiązania. Dzięki 🙂