Stworzenie strony głównej witryny jest trudnym i wielowymiarowym procesem, który łączy nad jej wyglądem, user experience, tekstami, nawigacją wewnętrzną oraz innymi częściami szablonu. Każda firma i jej strona internetowa jest inna, ale istnieją pewne ogólne wytyczne dotyczące tego, jak powinna wyglądać strona główna serwisu. W tym artykule zastanowimy się, dlaczego strona główna jest tak ważna, jak powinna wyglądać i co powinna zawierać. Cel strony głównej Strona główna to zazwyczaj pierwsza strona, od której użytkownik zaczyna zapoznawanie się ze witryną. [...]
Blog
Mamy z nimi do czynienia dość często, są stałym elementem, który można zobaczyć na większości stron internetowych (jeśli się dobrze szuka) – broken links – co to jest i czy jest się czego bać? Jaki mają wpływ na pozycjonowanie? Zapraszam do przeczytania artykułu. Ideą, która przyświecała twórcom protokołów internetowych było sprawienie, by użytkownicy obcowali z pulą dokumentów, które są ze sobą powiązane. Te powiązania miały w domyśle pozwolić na szybsze przechodzenie pomiędzy dokumentami. Implementacja tego konceptu to dokumenty w formie [...]
Google nie lubi powielania treści – zarówno tych zewnętrznych, umieszczonych na różnych witrynach, jak i wewnętrznych, znajdujących się w obrębie tej samej strony www. Na szczęście w walce z duplikatami wewnętrznymi nie jesteśmy sami – mamy sprzymierzeńca w postaci adresacji kanonicznej. Problem kanoniczności podstron Algorytmy wyszukiwarki Google są wyczulone na powielenia z prostej przyczyny – Google ma za mało zasobów, by indeksować wszystkie strony internetowe. Jeszcze kilka lat temu roboty Google indeksowały możliwie jak [...]
W sklepie internetowym ważne jest nie tylko odpowiednie zaprojektowanie karty produktu, ale także obszerny i wyczerpujący temat opis, który skusi użytkownika do złożenia zamówienia. Tekst opisowy jest potrzebny po to, aby odbiorcy mogli zrozumieć główne cechy produktu i nie musieli szukać informacji na podstronach konkurencji. Dlaczego opisy produktów są ważne Kiedy użytkownik szuka jakiegoś produktu w sieci, nie może go dotknąć, ocenić jego jakości czy go przymierzyć. Opisy mogą w takim przypadku wpłynąć na jego decyzję o zakupie. Tekst na podstronie produktu [...]
Pozycjonowanie to długi proces analiz oraz dobierania odpowiednich strategii. Niektórzy jednak czasami próbują pójść na skróty, myśląc, że oszukają przeznaczenie, i wprowadzają działania niezgodne z dobrymi praktykami. Takie decyzje ostatecznie skutkują problemami w postaci filtrów bądź kar nałożonych od Google, przez które pozycje spadną tak samo szybko, jak wzrosły. Może zdarzyć się też, że witryna zupełnie zniknie z wyników wyszukiwania. Za co można otrzymać karę i – przede wszystkim – jak jej uniknąć? Dowiesz się tego z artykułu poniżej. Rodzaje [...]
Droga do wysokich wyników sprzedażowych – a co za tym idzie – sukcesu marki jest długa i trudna. Jednym z najważniejszych czynników pozwalających osiągnąć zamierzone cele biznesowe jest zaistnienie firmy na stałe w świadomości potencjalnych klientów. Powoduje to konieczność zapewnienia odbiorcy spójnych sygnałów, zarówno informacyjnych, jak i wizualnych na każdym punkcie styku z marką. Jak zatem doprowadzić do sytuacji, w której marka będzie rozpoznawalna? Co zrobić, aby klienci jednoznacznie kojarzyli znaki charakterystyczne brandu z firmą i jej wartościami? Odpowiedzią [...]
Ma odpowiadać na wszystkie pytania czytelnika, być zrozumiały i zoptymalizowany pod SEO — tekst idealny. Jak projektować intuicyjne, ale wartościowe treści, które zwiększą ruch na Twojej stronie i pomogą w budowaniu zaangażowanej społeczności? Podpowiadamy! Czym jest prosty język? Prosty język, czyli plain language, to sposób komunikacji z masowym odbiorcą. Czytelnik powinien zrozumieć komunikaty zawarte w tekście od razu, po pierwszej lekturze. The Plain Language Action and Information Network termin ten definiuje jako Writing [...]
Google zaproponował rozszerzenie standardu danych strukturalnych dla ocen produktu o dodatkową funkcjonalność dotyczącą plusów i minusów danego przedmiotu. Inżynierowie Google zauważyli wzrost zapytań o cechy produktu oraz o subiektywne odczucia klientów po jego zakupie. Najczęściej są one prezentowane w formie listy zawierającej plusy i minusy danego produktu. Zmiana standardu w prezentacji danych strukturalnych zapewne nastąpi bardzo szybko. Liczba stron, które zaczną używać nowych pól, szybko się zwiększy – Google oferuje nagrodę za ich użycie w postaci dodatkowego [...]
Każdy biznes dąży do tego, aby być pozytywnie kojarzonym wśród potencjalnych klientów. W tym celu, duży nacisk w zakresie komunikacji, kładzie się na stosowanie metod sugestii i perswazji – języka korzyści. Nie od dzisiaj znane jest powiedzenie, że słowa mają wielka moc - mogą łączyć i dzielić, wywoływać skrajne, zarówno pozytywne, jak i negatywne emocje, które w kontekście biznesowym, przekładają się na decyzje zakupowe. Język korzyści jest tutaj doskonałym sposobem na zwiększenie zainteresowania ofertą, a co za tym idziezwiększeniem sprzedaży. Również w [...]
Szukasz najlepszego oprogramowania do zarządzania mediami społecznościowymi, żeby rozwijać swoją obecność online? Może potrzebujesz lepszego sposobu zarządzania kilkoma profilami mediów społecznościowych jednocześnie, bez marnowania czasu? A może rozwiązania zbudowanego z myślą o zespołach? Niezależnie od sytuacji – dobre oprogramowanie na pewno ułatwi Ci pracę. W tym wpisie blogowym, przedstawię Ci 5 najlepszych narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi. Agorapulse Agorapulse to najlepsze narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi. [...]
W komunikacie opublikowanym za pomocą mediów społecznościowych Google potwierdziło, że obecnie odbywa się kolejna aktualizacja algorytmu – Review Update 4. Google wprowadza zmiany w algorytmie dotyczące opinii o produktach Jest to już czwarta aktualizacja głównego algorytmu wyszukiwarki Google, która dotyczy opinii o serwisie i usłudze. Tak jak poprzednio jej skutków obawiać się powinni ci, którzy nie dbają o swoją markę w wynikach wyszukiwania. Aktualizacja dostała swoją kodową nazwę: July 2022 Google Product Reviews Update. Algorytm [...]
Pozycjonowanie strony na Facebooku Social media marketing jest z nami już od ponad 15 lat, ciągle się rozwija, a każdy biznes online zmienia swoją strategię, aby być bardziej aktywnym w tym kanale. W ten sposób można zdobyć nowych „fanów”, którzy potem mogą przekształcić się w wiernych klientów kupujących nasz produkt. Pomyśl o swojej stronie na Facebooku lub innej platformie social media jak o pierwszym punkcie kontaktu marki z klientem, gdzie budujesz zaufanie, aby później sprzedaż odbywała się na Twojej stronie internetowej lub poprzez link polecający. Jeśli [...]