„Wygraj Yeti” to konkurs zorganizowany przez Skoda Auto Polska S.A., w którym można wygrać najnowszy SUV Skody. Reklama sama w sobie nie jest zaskakująca, gdyby nie fakt, że firma pod koniec spotu reklamowego skorzystała z okienka wyszukiwarki Google, gdzie użytkownik wpisuje sformułowanie „Wygraj Yeti”:
Blog
Zasadnicze znaczenie dla skutecznego pozycjonowania strony internetowej oraz przeprowadzenia efektywnej kampanii linków sponsorowanych ma dobór odpowiednich słów kluczowych. Aby odpowiednio je wyselekcjonować konieczne jest właściwe rozpoznanie klienta, do którego skierowana jest dana oferta. Im bardziej dogłębna będzie ta analiza, tym większą mamy szansę na osiągnięcie sukcesu.
W ubiegłym roku wartość rynku e-commerce w Polsce wyniosła 8,1 mld. zł, natomiast przychody sklepów internetowych wzrosły średnio o 73%. Tak imponująca dynamika wzrostu powoduje, że sklepy internetowe wyrastają w sieci jak grzyby po deszczu, stanowiąc często dodatkowy kanał dystrybucji obok sprzedaży tradycyjnej. Niestety nie zawsze za chęcią zysku podążają odpowiednie kompetencje i przygotowanie techniczne, o etyce i zwyczajnej ludzkiej uczciwości nie wspomnę…
Z satysfakcją informujemy, że nasza firma znalazła się w gronie siedmiu najlepszych polskich firm SEO (a właściwie – Website Positioning czyli pozycjonowanie) według „Magazynu Internet”. Ranking został opublikowany w kwietniu, jednak nigdy nie jest za późno, aby się pochwalić -prawda? 🙂 Bardzo cieszymy się z tego wyróżnienia, jednak dla nas najważniejszym miernikiem sukcesu będzie zawsze satysfakcja naszych Klientów.
Poniżej przedstawiam listę najczęściej popełnianych błędów w czasie podejmowania współpracy z Agencją Marketingu Internetowego, czyli w momencie rozpoczynania przygody z reklamą w internecie (pozycjonowanie lub linki sponsorowane). W kolejnych tygodniach postaram się przedstawić rozwiązania poniższych problemów.
Po dość długiej przerwie publikuję drugą część kursu „Optymalizacji stron internetowych”. W tej części podam kilka dodatkowych porad, które są przydatne w procesie optymalizacji i skutecznie pomagają w pozycjonowaniu strony internetowej.

Dzisiejszy wpis ma charakter nieco humorystyczny :). Nie można przecież cały czas pisać o pozycjonowaniu. Wpis będzie dotyczył naszej rodzimej wyszukiwarki jaką jest wp.pl (oparta o silnik Netsprint). Otóż nie wiem czy wiecie, ale wp.pl (jak również inne wyszukiwarki) posiada fajny bajer pozwalający obliczać wyrażenia matematyczne, lub też odpowiadać dosłownie na podane wyrażenie. Nie wiem czy znacie dowcip „Co to jest nic?”. Odpowiedzi możecie poszukać na wp.pl, wpisując […]
Nieco ponad miesiąc temu pisałem o tym, że pozycjonerzy używają polecenia link w Yahoo! ze względu na wyłączenie owej funkcjonalności w wyszukiwarce MSN (Live). Po dobrych kilku miesiącach przerwy Microsoft zlitował się 😉 nad pozycjonerami i włączył ponownie polecenie link i mu podobne. Nieznacznej zmianie uległa jednak budowa zapytania. Otóż aby sprawdzić ile stron posiada link do naszej strony należy użyć polecenia: +link:www.domena.pl, przykładowo +link:www.widzialni.pl. Liczba stron […]
Jak wiadomo (lub nie) na podstawie ilości linków zewnętrznych prowadzących do konkretnej strony (stron) można określić konkurencyjność danej branży. Kilka miesięcy temu firmy z branży używały msn.com (live.com) do określania liczby backlinków. Jednak właściciele wyszukiwarki (Microsoft) postanowili wyłączyć ową funkcjonalność. Jakiś czas temu powróciła, jednak kuleje dosyć mocno i niestety nie działa tak dobrze jak przed wyłączeniem. Pozycjonerzy przerzucili się więc na Yahoo!. Problem z Yahoo! […]

Nie wiem czy wiecie, ale 13 września jest dniem programisty. Jak przystało na tak dziwny (jak dla kogo) dzień, jest on oczywiście obchodzony w 256 dzień roku. Liczba ta jest doskonale znana wszystkim tym, którzy chociaż w małym stopniu zetknęli się z programowaniem. Gdyby jednak ktoś nie wiedział jest to ósma potęga cyfry 2 😉 Wikipedia podaje, że programiści obchodzą ten dzień w niekonwencjonalny sposób. Jestem ciekaw jak Wy obchodzicie swój dzień […]
Chcąc być widocznym (a może raczej widzialnym 😉 ) w wyszukiwarkach internetowych trzeba zadbać o to, by strona była dobrze odbierana przez roboty indeksujące wyszukiwarek. Dlatego musimy budować strony przyjazne nie tylko użytkownikom, ale także wyszukiwarkom. Wielu spośród naszych Klientów na samym wstępie procesu pozycjonowania pyta nas, jak będzie wyglądała optymalizacja ich strony. Wyjaśniamy im, że na ten proces składa się wiele czynników, stosowanych zależnie od budowy, […]
9-tego sierpnia na moim koncie AdWords pojawiła się następująca informacja: Pytanie czy będzie to rewolucja i wielkie przetasowania wśród aktualnych reklamodawców czy to tylko kosmetyczne zmiany? Czym jest Wynik Jakości? Wynik Jakości jest zmienną powiązaną z wyrażeniem kluczowym. Zmienna ta jest wyznaczana dynamicznie na podstawie algorytmu ustalonego przez Google i jest wypadkową kilku czynników. Istnieje kilka typów Wyników Jakości (o nich napiszę poniżej) . W ogólności jednak można przyjąć, […]