preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

SEO Copywriting

SEO copywriting jest nieodłączną częścią pozycjonowania. Nie zawsze jest on doceniany, chociaż stanowi ważny element w procesie podejmowanych działań webmasterów. SEO copywriting to specjalna technika pisania artykułów i tekstów, która zakłada uwzględnianie określonych słów kluczowych w treści.

Słowa kluczowe powinny dotyczyć tematyki strony. Dzięki ich umieszczeniu w tekstach ruch generowany z wyszukiwarek ulega zwiększeniu, czego następstwem jest wyższa pozycja w wyszukiwarce na dane słowa czy kluczowe frazy. Artykuły pisane w oparciu o zasady SEO copywritingu, odpowiednio zoptymalizowane pod tym kątem mogą generować o wiele więcej wejść na daną stronę WWW dziennie, co przekłada się bezpośrednio na znacznie większe zainteresowanie serwisem i najczęściej również wyższe zyski. Teksty zoptymalizowane pod względem SEO copywritingu mają dla wyszukiwarki znacznie większą wartość, niż napisane bez znajomości tej techniki. Należy jednak pamiętać, aby słowa kluczowe w tekście stosować z umiarem oraz aby tekst był spójną całością o logicznym porządku.

Warto tutaj wspomnieć o zagęszczaniu słów kluczowych. Tekst, w którym kluczowa fraza pojawia się zbyt wiele razy staje się nieczytelny. Zagęszczenie słów kluczowych, a więc nadmierne upychanie ich w tekście nazwane zostało Keyword Stuffing. Oprócz tego, że nie ma ono żadnego znaczenia dla wyszukiwarek, a także pozbawione jest sensu, może jedynie spowodować znaczne pogorszenie jakości tekstu. Szacuje się, że wystarczy w danym artykule użyć 2-3 razy określone słowo kluczowe, aby odniosło to zamierzony skutek.

Niezwykle ważne jest pisanie artykułów, które będą przejrzyste i ciekawe przede wszystkim dla grupy docelowych użytkowników zainteresowanych tematem. Zoptymalizowany pod względem SEO artykuł powinien być napisany poprawnie i zgodnie z zasadami, jakie panują w języku polskim. Zamiast kilkanaście razy używać tego samego słowa kluczowego warto zastosować dodatkowo synonimy, wyrazy bliskoznaczne, a także odmiany (np. przez przypadki czy liczby – pojedynczą i mnogą). Warto pamiętać również o odpowiednim rozmieszczeniu słów kluczowych, które najlepiej umieścić w różnych miejscach w tekście, a więc na początku, na końcu oraz w środku.

Przeczytaj również:  SEO Copywriting w pigułce

SEO copywriting jest ważnym narzędziem w przypadku generowania wejść na stronę. Należy jednak pamiętać o zasadach jego zastosowania. Najlepiej kierować się również zdrowym rozsądkiem w przypadku pisania artykułów, które mają być przyjazne dla internautów, atrakcyjne i wzbudzające zainteresowanie.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

4
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Od samego początku tego trendu panuje zasada: najpierw pisz do ludzi, a jeśli się da – uwzględnij też wyszukiwarkę. Chyba, że piszemy typowo pod wyszukiwarkę, wtedy jest ok 🙂

    Czy uważasz, że google bierze pod uwagę takie dane jak średni czas na stronie czy współczynnik odrzuceń na stronie?

  2. 2

    Dobre spostrzeżenia:) Rzeczywiście najlepiej, jeśli teksty czy artykuły pisane są do ludzi i dla ludzi. Sądzę, że nawet te, pisane typowo pod wyszukiwarkę powinny jednak mieć „ręce i nogi”, a więc być sensowne, zrozumiałe i jasne w przekazie.

    A co do pytań:

    Według mnie czas przebywania na stronie i współczynnik odrzuceń nie jest brany pod uwagę przez Google, nie ma on znaczenia. A nawet jeżeli jest brany, to w nikłym stopniu.

  3. 3

    Oj czas spędzony na stronie jest brany pod uwagę.

    Załóżmy, że na pewnej stronie, ludzie spędzają średnio 9 sekund.

    Google nie może brać na poważnie takiej strony, gdzie ludzie nie spędzają czasu.

    Co innego 9 minut 🙂

    • 4

      Rzeczywiście, najprawdopodobniej Google będzie rozwijać kontrolling stron w taki sposób, aby brać pod uwagę tego typu parametry. Na razie jednak nie ma takiej możliwości. Chyba że witryna jest „podpięta” pod Analytics. W przeciwnym razie nie jest możliwe gromadzenie przez Google informacji takich, jak czas spędzony na stronie czy współczynnik odrzuceń.

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony