preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Bezpieczne linkowanie strony (linki przychodzące)

Linki przychodzące do pozycjonowanej strony są jednym z głównych czynników decydujących o jej pozycji w wyszukiwarce. Jednak dodając zbyt dużo linków w zbyt krótkim czasie można bardzo zaszkodzić witrynie, dla której prowadzone są działania SEO. Duży przyrost linków przychodzących może spowodować, że pozycjonowana strona stanie się ofiarą tzw. filtru, czyli kary nakładanej przez wyszukiwarkę. Taka kara może się wiązać z obniżeniem pozycji strony na wszystkie lub niektóre z pozycjonowanych fraz kluczowych. Takie niebezpieczeństwo dotyczy przede wszystkim nowych stron, ponieważ one są najbardziej podatne na filtry spowodowane zbyt dużym przyrostem linków. Zwłaszcza jeśli wszystkie lub większość odnośników przychodzących do strony zawiera to samo słowo kluczowe w Anchor Text czyli tekst/wyrażenie zawarte w <a href="http://example.com/">treść odsyłacza </a>

Dla Google linki prowadzące do strony są wyznacznikiem jej jakości i popularności. To właśnie liczba linków prowadzących do strony w dużej mierze decyduje o jej pozycji. Właśnie dlatego nie należy dodawać zbyt dużej liczby linków do nowej strony, ponieważ algorytm Google może uznać, że przyrost linków jest zbyt duży i nienaturalny. Zwłaszcza jeśli linki prowadziłyby ze stron nie związanych tematycznie z pozycjonowaną stroną. Dosyć logiczne wydaje się stwierdzenie, że mało prawdopodobne jest, aby nowa strona w ciągu swoich pierwszych dni istnienia zyskała bardzo dużą popularność. Oczywiście są wyjątki od tej reguły.

Linkowanie do pozycjonowanej strony należy prowadzić w sposób systematyczny i… chaotyczny. Co to oznacza w praktyce?

Powinno się zacząć od dodania kilku linków pierwszego dnia i stopniowo co jakiś czas dodawać większą liczbę linków. Dzięki takiemu działaniu linkowanie będzie wyglądało naturalnie dla wyszukiwarki Google. Dla algorytmu będzie to znak, że strona z biegiem czasu staje się coraz bardziej popularna. Należy unikać sytuacji, w której do pozycjonowanej strony dodajemy określonym systemem linki np. pierwszego dnia 2 linki, drugiego 4, trzeciego 8, czwartego 16 itp. Oczywiście jest to marginalny przykład, ale pozwala zobrazować zaistniałą sytuacje. Linkować należy w taki sposób, aby wyglądało to naturalnie. Trzeba wprowadzić pewien chaos do linkowania tak, aby nie stosować wszelkiego typu ciągów geometrycznych, arytmetycznych itp. Można sprawić, aby linkowanie było trudniejsze do wychwycenia np. poprzez wprowadzenie dni w których przybyło mniej linków niż podczas poprzedniego cyklu dodawania linków.

Trzeba także zwrócić uwagę na jakość stron z których linkujemy. Nie warto linkować ze stron powszechnie uznanych za farmy linków (są to strony zawierające ogromną liczbę linków wychodzących, które są mało wartościowe nie posiadające przy tym żadnych linków przychodzących). Ponadto od pewnego czasu zmalała także wartość linków prowadzących z katalogów stron działających na skrypcie QlWeb. W chwili obecnej największą wartość mają strony o podobnej tematyce do pozycjonowanej strony (tzw strony tematyczne), jednak zawierające unikalne treści. Bardzo dużą wartość mają także strony o ugruntowanej pozycji w Google (posiadające dużo dobrej jakości linków przychodzących), takie strony najczęściej cechuje wysoka wartość Page Rank (jest to jeden z wyznaczników jakości strony dla Google, który przyjmuje wartość od 0 do 10).

Podczas linkowania nie należy zapominać także o rozwijaniu pozycjonowanej strony o unikalne treści oraz o tym, aby nie wszystkie linki zawierały ten sam anchor text (czyli opis odnośnika).

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

1
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Jeżeli chodzi o naturalne linkowanie strony. To tutaj trzeba wziąć pod uwagę jeszcze że google indeksuje strony nierównocześnie więc nawet użycie ciągu geometrycznego skutkuje chaosem.

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj