Google stara się regulować i dbać o to, aby rynek tworzenia i prowadzenia kampanii Google Adwords był uporządkowany. Firmom, agencjom prowadzącym kampanie reklamowe dla swoich klientów udzielane są specjalne, nobilitujące wyróżnienia i świadectwa. Jest to bez wątpienia dobry sposób, pozwalający osobom szukającym profesjonalistów Google Adwords, na to, aby wybrać tych najlepszych, których kwalifikacje są formalnie potwierdzone. Tak, właśnie, sami o tym dobrze wiemy, doceniamy i rozumiemy, jednak co ciekawe do tej pory nam, widzialnym.pl nie śpieszyło się, [...]
Blog
Jak możemy przeczytać na Blog Google Polska - algorytm dobrych jakościowo witryn o nazwie Panda wdrażany jest również w języku polskim. Przeważnie przy wprowadzaniu większych zmian w algorytmie, pracownicy Google informują o tym oficjalnymi kanałami - już po ich wprowadzeniu. Także i teraz odnoszę wrażenie, że nowy algorytm funkcjonuje już od kilku tygodni w polskiej wersji wyszukiwarki Google. W ostatnim tygodniu lipca można było zauważyć dość znaczne zmiany w pozycjach na sporą część [...]
Około roku temu pisałem, że Yahoo zmienia silnik wyszukiwarki i w planach ma bliższą współpracę z Bing'iem. Wspominałem, że prawdopodobnie zostanie wyłączony Yahoo Site Explorer. Jak się okazało nie myliłem się, mało tego Yahoo Site Explorer przestanie działać już w tym roku! To trochę szokująca informacja, zważywszy na to, że nie ma w tej chwili nic(darmowego) co mogłoby zastąpić to przydatne narzędzie. Yahoo Site Explorer działa szybko, skutecznie i co równie [...]
Wyniki wyszukiwania zostały zmodyfikowane, a dało się to zauważyć przez pojawiający się przycisk +1. Ale co on oznacza ? To cyfrowy skrót by powiedzieć "to jest naprawdę fajne!".Wystarczy tylko kliknąć +1, aby polecić stronę. Obecnie przycisk widać po zalogowaniu się na konto Google. Google przedstawia przykład zastosowania. Zakładamy, że zaplanowana została wycieczka w okolicach Poznania. W momencie wyszukiwania można zobaczyć +1-ki od osób, które zarekomendowały odwiedzaną stronę zaraz [...]
W ostatnim czasie spotkałam się z zapytaniem klienta: Czy podejmują Państwo jakieś specjalne działania w przypadku, gdy firma obecna kilka lat na rynku i znajdująca się bardzo wysoko w Google, zmienia domenę na zupełnie inną? Jeżeli zmiana domeny nie wiąże się z żadnym stopniu z utratą poprzedniej, nie jest to aż tak skomplikowana czynność. Trzeba pamiętać jednak o kilku dość istotnych kwestiach. Podczas rejestrowania nowej domeny, warto zwrócić uwagę na to, żeby w nazwie domeny znajdowała się najbardziej konkurencyjna fraza. Przykładowo klientowi, [...]
Jakie jest zastosowanie wtyczki CommentLuv ? Główną zaletą darmowej wtyczki jest możliwość pozostawienia linku do naszego bloga. W napisanym przez nas komentarzu pojawia się odnośnik z tytułem ostatniego wpisu. Im tytuł jest ciekawszy, tym jest większa szansa, że użytkownicy klikną w nasz link i zostaną przeniesieni na naszą stronę. [...]
Przed samym procesem pozycjonowania specjalista SEO powinien zwrócić szczególną uwagę na kilka aspektów, dzięki którym zarówno on jak i korzystający z jego usług klient będą zadowoleni. Obecnie wybijanie w górę pojedynczych fraz niekoniecznie musi się wiązać ze wzrostem liczby odwiedzin na stronie. Powodem takiego stanu rzeczy jest fakt, że osoby korzystające z wyszukiwarek precyzyjniej określają zapytania. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na skorzystanie z usług pozycjonowania na przynajmniej kilka fraz, a na popularności zyskuje pozycjonowanie [...]
Każdy, kto jest trochę zorientowany w specyfice, prawach i zasadach, jakie rządzą programem reklamowym Google Adwords, wie, że wbrew pozorom wcale nie jest łatwo stworzyć efektywną i opłacalną kampanię reklamową. Google często zachęca firmy do skorzystania z możliwości promocyjnych, jakie oferuje nam ich program reklamowy. Przesyłane są kupony promocyjne, czy też oferowane są dodatkowe środki po aktywacji konta. Co zrobić po otrzymaniu kuponu promocyjnego? Załóżmy, że w takiej sytuacji przeciętny Kowalski-właściciel małej firmy, decyduje się skorzystać [...]
Chodzą słuchy, że Google testuje nowy wygląd SERP-ów (stron wyników wyszukiwania). Obecnie testy trwają na małej, losowo wybranej przez algorytm grupie osób. Nowy layout przynosi trochę inne, bledsze kolory oraz znacznie więcej przestrzeni pomiędzy wynikami wyszukiwania. Dodatkowo reklamy Adwords są jeszcze bardziej wyeksponowane, a wyniki naturalne są jeszcze mniej widoczne. Niestety, widać, że Google ostro walczy z SEO i stawia mocno na reklamę AdWords. Wygląda na to, że [...]
Jak pisał dwa miesiące temu Kamil Rybicki, zapowiada się kolejna duża zmiana algorytmu wyszukiwarki Google. Nowy algorytm został ochrzczony mianem "Panda". W przeciągu najbliższych miesięcy możemy spodziewać się wprowadzenia "Pandy" w polskiej wersji wyszukiwarki Google. Głównym celem jaki ma osiągnąć wprowadzenie nowego algorytmu według pracowników Google, to zwiększenie obecności w wynikach wyszukiwania stron 'wysokiej jakości'. [...]
Miniony weekend upłyną nam na szkoleniu z zakresu komunikacji. Było ono prowadzone przez zewnętrznych trenerów, którzy wcześniej przeprowadzali z nami badanie potrzeb szkoleniowych. Dzięki temu mogli określić program szkolenia, a także sprawdzić jakie są niedociągnięcia w procesie komunikacji i co chcielibyśmy ulepszyć w funkcjonowaniu firmy. Pierwszy dzień szkolenia – sobota. Start godzina 9:00. Podczas zabawnego ćwiczenia każdy miał powiedzieć kilka słów o sobie. Następnie przeszliśmy do zadań grupowych. Podzieliliśmy się na dwie załogi. [...]
Witryna niedostępna przez pewien okres czasu może być negatywnie postrzegana przez wyszukiwarkę. Przede wszystkim chodzi tu o te strony, które są nieosiągalne podczas skanowania przez robota wyszukiwarki bez podania jednoznacznej informacji o braku zawartości pod wskazanym adresem. Istnieją zabiegi, które pomagają zapobiec negatywnym konsekwencjom czasowej niedostępności (brak indeksacji strony, spadek pozycji na wyrażenia kluczowe). W pierwszej kolejności należy zmodyfikować wyświetlające się nagłówki HTTP 404 oraz HTTP [...]