Faza 1 - przejęcie Sunrise Na początku lipca branżę SEO zelektryzowała informacja o przejęciu Sunrise System przez Spółkę Bauer Digital, należącą do Grupy Bauer Media - właściciela radia RMF oraz portalu Interia. Osoby, które pozycjonowaniem nie zajmują się od wczoraj, miały okazję zapewne usłyszeć o tej agencji. Na forach branżowych zawrzało, gdyż Sunrise System jest uważane za największą firmę w branży SEO w Polsce. Wiele osób zastanawiało się nad tym [...]
Blog
W poprzedni weekend miał miejsce wyjazd integracyjny do Brodowa niedaleko Środy Wielkopolskiej. Zbiórka o 12:15 w siedzibie firmy. Jeszcze tylko bagaże do auta i ruszamy. Po drodze przekąska w KFC - klasyczny twister, na stacji benzynowej tankowanie i pompowanie opon. Jednak 1.2 atmosfery to troszkę za mało w tylnym kole. Na miejscu w dworku nastąpiło rozlosowanie kluczy do kwater. Czas na paintball. Walka miała się odbyć na specjalnie przygotowanym poligonie w lesie. [...]
W Adwords możliwe jest dostosowywanie stawek za dane słowo w zależności od pory dnia lub tygodnia. Dlaczego takie ustawienia mogą stać się ważne? Poprzez odpowiednie ustawienie raportu możemy dotrzeć do takich informacji jak pora dnia, w której było najwięcej konwersji. W Adwords można to podejrzeć następująco: [...]
Treść ma ogromne znaczenie w pozycjonowaniu. Jest ona oceniana przez wiele algorytmów, które starają się wskazać najlepszą i najbardziej wartościową, odpowiadającą danemu zapytaniu. Takie sprawdzanie treści odbywa się w kilku etapach. Poniżej przedstawię dwa z nich. Pierwszy etap to przyporządkowanie tekstu do danego języka. Zbierane są wówczas słowa występujące na stronie i tworzona jest macierz będąca odzwierciedleniem ilości wystąpień tych słów. Etap drugi polega na znalezieniu najbardziej [...]
Dwa miesiące temu rozpoczęłam test mający na celu zaprezentowanie wartości linków nofollow. Wykonałam go na 4 stronach zawierających po 3 podstrony. Strony zrobiłam na tym samym typie templatki różniącej się tylko kolorem i zdjęciem banerowym. Na stronach zamieściłam unikalne teksty [...]
Od kilku dni trwają ogólnopolskie mistrzostwa w pozycjonowaniu stron. Konkurs rozpoczął się 1 marca o godzinie 10:00 i potrwa do końca maja 2013. W tym roku fraza, na którą pozycjonują swoje strony konkursowicze to: w$p1erajmy hosp1cja. W regulaminie konkursu pojawiło się kilka nowych zasad m.in. w nazwie domeny nie mogą pojawiać się słowa kluczowe, w dodatku strona nie może być linkowana ze statlinka na frazy konkursowe. Opcje [...]
Analizując ruch z wyników bezpłatnych Google bardzo często zastanawiamy się, na którym miejscu było wyrażenie kluczowe, z którego mieliśmy wejście. Takie dane pomagają określić czy wzrost pozycji w wyszukiwarce Google przekłada się na wzrost ruchu z określonego wyrażenia kluczowego. Informacje te można zdobyć bezpośrednio z Google Analytics. Niemniej jednak konieczne jest odpowiednie skonfigurowanie profilu dla domeny... Jak skonfigurować profil w Google Analytics? Pierwszą czynnością, jaką [...]
Nieustanne zmiany w algorytmie wyszukiwania Google sprawiają, że coraz częściej mówi się o końcu SEO. Pogłoski o jego śmierci są jednak mocno przesadzone – nasza branża ewoluuje po prostu w stronę bardziej twórczych i różnorodnych rozwiązań. „Stare SEO” w niedługim czasie może przynieść więcej szkody niż pożytku. Nowe rozwiązania wymuszają na specjalistach integrację kilku dotychczas nie używanych technik ze starymi metodami. Wszystko zmienia się za sprawą konsumentów [...]
Od samego początku Google AdWords było przedsięwzięciem czysto komercyjnym. Z jednej strony najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka, z drugiej kupujący eksponowane miejsca w jej wynikach reklamodawcy. Typowy system polegający na zakupie powierzchni reklamowej. Czy możliwe jest jednak publikowanie swoich ogłoszeń w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie całkowicie za darmo otrzymując środki na realizację kampanii od Google? Czy można prowadzić kampanie reklamowe za darmo? [...]
Z moich obserwacji wynika, że wyniki wyszukiwania dla urządzeń mobilnych pokrywają się z rezultatami wyświetlanymi użytkownikom urządzeń stacjonarnych. Stąd skuteczne SEO dla aparatów mobilnych powinno opierać się w dużym stopniu na doborze odpowiednich słów kluczowych, wpisywanych przez użytkowników urządzeń przenośnych w pole wyszukiwania w celu odnalezienia danej usługi lub produktu. Pierwszą [...]
Działań powodujących zwiększenie odwiedzin własnej strony internetowej jest przynajmniej kilka. Najlepszym sposobem, czyli takim, który odniesie największy i prawdopodobnie najszybszy efekt będzie jej optymalizacja pod kątem wybranych słów kluczowych. Kolejny krok to zdobywanie wartościowych linków, kierujących do naszej strony. Wartościowe linki to takie, które prowadzą z dobrych stron, a nie witryn wątpliwej jakości. Co jeszcze można zrobić, [...]
Prostota oraz funkcjonalność Wordpressa jako CMS-a sprawia, że jest on niezwykle popularnym oprogramowaniem praktycznie na całym świecie. Nadaje się on idealnie zarówno do małych kilkustronicowych witryn firmowych, jak i dużych portali. Wielość funkcji oraz zakładek w panelu administracyjnym powoduje jednak, że w przypadku niewielkich stron są one bezużyteczne i kłopotliwe w nawigacji oraz studiowaniu panelu administracyjnego. W takiej sytuacji mamy dwa warianty: ukrywanie i modyfikacja odwołań za pomocą [...]