Masz wrażenie, że kiedy wpisujesz coś w wyszukiwarkę Google, odpowiedzi są jakby skrojone na miarę twoich potrzeb? Cóż, to nie przypadek – to efekt personalizacji wyszukiwania. Chociaż personalizacja wyników wyszukiwania może wydawać się cudem technologii współczesnych algorytmów, wielu użytkowników ma powody do niepokoju. Wyobraź sobie, że dwie osoby, znajdujące się obok siebie, wpisują w Google "najlepsze restauracje w Krakowie". Wydawałoby się, że odpowiedzi będą zbliżone, prawda? Niestety, rzadko tak się dzieje. Personalizacja wyników [...]
Blog
Algorytm PageRank, wprowadzony przez Google’a, zrewolucjonizował sposób oceny stron internetowych. Główna idea była prosta: ocena PageRank strony internetowej zależała głównie od liczby i jakości linków prowadzących do niej. Wysoki PageRank stał się wtedy świętym Graalem, celem wielu webmasterów i specjalistów od SEO. Ale tu zaczynają się schody. Czasy się zmieniają, a razem z nimi narzędzia i techniki SEO. Teraz w grę wchodzi znacznie więcej czynników, a sam PageRank - niegdyś najważniejszy wskaźnik - daje wrażenie, [...]
Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się odwiedzić stronę internetową i poczuć frustrację, bo nie mogłeś znaleźć potrzebnych informacji? Albo co gorsza — strona ładowała się bardzo długo? Jeśli tak, nie jesteś sam. Problem użyteczności witryny internetowej ciągle dotyka wielu użytkowników, wywierając negatywny wpływ na ich doświadczenia. Web usability, czyli użyteczność strony internetowej, to kluczowy aspekt, który niestety wciąż bywa zaniedbywany. Ale dlaczego to aż tak ważne? Cóż, wyobraź sobie, że prowadzisz sklep [...]
Ile kosztuje reklama Google Ads? W jaki sposób rozliczam się z Google? Płacę za wyświetlenie, za kliknięcie, czy może obejrzenie? Czy koszt jest zależny od formatu - ile zapłacę za reklamę graficzną, tekstową, wideo? Istnieje wiele pytań które stawiają sobie osoby, zastanawiające się nad rozpoczęciem promocji w internecie. Choć nie ma prostej odpowiedzi, można w jasny sposób przedstawić istotę działania platformy reklamowej Google. Zatem po kolei, zapraszamy do zapoznania się z naszym poradnikiem. [...]
Kampanie Google Ads (dawniej Google AdWords) to efektywne sposoby na promocję firmy w Internecie. Ich specyfika oraz możliwość dokładnej konfiguracji umożliwiają reklamodawcy dotarcie do precyzyjnie wyselekcjonowanego odbiorcy z odpowiedzią na jego aktualne potrzeby. Dzięki temu reklama Google Ads nie jest kolejnym męczącym i nieistotnym dla odbiorcy przekazem, a trafiającym w najlepszym czasie i miejscu komunikatem pozwalającym zrealizować oczekiwania użytkownika. Google Ads oferuje rozbudowany wachlarz możliwości, dopasowany [...]
Najprostszą odpowiedzią na to pytanie będzie: to zależy od tego, ile chcemy inwestować, jak szeroko chcemy dotrzeć z przekazem oraz co chcemy finalnie osiągnąć. Zapewne nie jest ona jednak do końca jest satysfakcjonująca, dlatego poniżej wyjaśniamy najważniejsze czynniki mające wpływ na wysokość poniesionych kosztów w systemie reklamowym Meta Ads (dawniej Facebook Ads). Menedżer reklam Facebooka Najpopularniejszym sposobem kupowania reklam na Facebooku, Instagramie i w Audience Network jest użycie narzędzia do zarządzania reklamami – Menedżera reklam (Meta Ads [...]
Jeśli jesteś właścicielem marki, istnieje mała szansa, że nie posiadasz obecnie profilu w mediach społecznościowych. Jednak pytani brzmi: ile marek ma aktywną, „kwitnącą” obecność w mediach społecznościowych, a ile z nich po prostu tam jest? Jeżeli twoje kanały nie rozwijają się tak, jak chcesz, musisz najpierw spojrzeć, jak do tej pory je prowadziłeś. Nie można oczekiwać wielkiej responsywności od portali społecznościowych, kiedy publikujesz losowe linki, oznaczasz kilka osób, używasz nieprzemyślanych hashtagów, a Twoim jedynym planem na rozwój jest bycie [...]
Z ponad 3 miliardami aktywnych miesięcznych użytkowników na Facebooku, Meta Pixel (Facebook Pixel) powinien być na szczycie listy kontrolnej Twojej strategii social media. To narzędzie analityczne jest niezbędne do analizy wydajności kampanii, dokładnego śledzenia konwersji i retargetowania użytkowników, którzy wykazali zainteresowanie Twoim produktem lub usługą. Monitorując skuteczność kampanii za pomocą danych z Meta Pixel, będziesz konsekwentnie doskonalić swój marketing, aby lepiej kierować odbiorców do wyników, które mają większe znaczenie. Zebrałem osiem kluczowych [...]
Wizytówka Profilu Firmy w Google (dawniej Google Moja Firma) jest jednym z kluczowych narzędzi marketingowych dla Twojej działalności. Może pomóc Ci zostać odkrytym przez nowych klientów, wyróżnić się na tle konkurencji i wygenerować więcej transakcji. Te korzyści są jednak możliwe tylko wtedy, gdy Twoja wizytówka jest dobrze widoczna. To, że Twoja firma jest przypisane do danego obszaru, nie oznacza, że Google automatycznie umieści ją w rankingu pod kątem wyszukiwań w tej lokalizacji . W rzeczywistości „bliskość” jest jednym z wielu czynników, które Mapy Google [...]
Widoczność w wynikach wyszukiwania jest kluczowa dla sukcesu każdej strony internetowej - co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Bez odpowiedniej optymalizacji i zrozumienia, jak działa indeksowanie, nawet najlepiej zaprojektowana strona może pozostać niewidoczna dla potencjalnych odwiedzających. Indeksowanie stron jest procesem, który decyduje o tym, które strony ostatecznie pojawią się w wynikach wyszukiwania Google. Na czym to polega i dlaczego jest takie ważne? Przekonajmy się! [...]
Wyobraź sobie, że Twoja strona internetowa to ekskluzywna restauracja w samym centrum miasta. Możesz mieć najlepsze jedzenie, perfekcyjną obsługę i piękny wystrój, ale jeśli nikt o Tobie nie słyszał, trudno będzie przyciągnąć tłumy. Tutaj właśnie na scenę wkraczają linki przychodzące, które działają jak rekomendacje od zaufanych przyjaciół. Każdy link to głos poparcia, który mówi wyszukiwarkom: „Ta strona jest warta odwiedzenia!”. Ale jak dokładnie działają te linki i dlaczego są tak ważne dla SEO? Zanurzmy się w świat linków przychodzących i odkryjmy, [...]
Czy meta keywords wciąż stanowią sensowną strategię pozycjonowania witryny, czy może już dawno stały się pieśnią przeszłości? Najwyższy czas oddzielić mity od realnych czynników rankingowych uwzględnianych przez algorytmy Google. Dowiedz się, jak zmieniało się podejście do meta keywords na przestrzeni lat (także w odniesieniu do innych metat tagów) oraz w jaki sposób wpływają one na widoczność i jakość strony. [...]