preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Bing SEO

Choć na rodzimym rynku wyszukiwarek nadal króluje monopol „wielkiego” Google, który według oficjalnych statystyk w 2011 roku posiada około 95% udziału w rynku wyszukiwarek. To za oceanem ptaszki „ćwierkają” już co innego. Google zajmuję tam już tylko 65% rynku, zaś połączone niedawno siły wyszukiwarek Bing i Yahoo dysponują już prawie 30% udziałem i zapowiada się ,że ta przewaga będzie się zwiększać głównie dzięki Bing-owi. Prędzej czy później ta przewaga dotrze też do nas. Czy to się nam podoba czy nie, tym biznesem także rządzą prawa rynku! Warto więc przygotować już teraz nasze strony by spełniały wymagania także dla bardzo szybko rozwijającemu się ostatnio amerykańskiemu konkurentowi. Poniżej kilka ciekawych porad dla SEO specjalistów i Web-developerów od samego Bing-a.

  1. Ułatwienia dla robotów. Bing zaleca używanie poprawnie zbudowanych sitemap w formacie XML, które znacznie zwiększają zaufanie do naszej strony. Do tego poleca uproszczenie wewnętrznej nawigacji oraz stosowanie bogatych w słowa kluczowe URL-i bez skomplikowanych zmiennych sesyjnych i stosowanie plików robots.txt.
  2. Struktura strony. Zadbaj o dobrą strukturę swojej strony, znacznie ułatwiająca budowanie dobrego Linkowania. Nie bój się linkować na zewnątrz i wewnątrz strony. Udowodnisz tym samym, że chcesz by użytkownicy znaleźli jak najwięcej informacji wokół pytania które zadali wyszukiwarce Bing!
  3. Uporządkuj Content. Staraj się by treść na stronie była uporządkowana i odpowiadała ściśle jej tematyce. Nie buduj słabego zaplecza ze zlepek tekstów lub za pomocą agregatorów treści. Prędzej czy później i tak się o tym dowiemy. Staraj się pokazywać użytkownikom to co jest na twojej stronie najważniejsze, unikając przy tym formatów danych które są nie obsługiwane przez roboty (np: zdjęcia tabel, dane na wykresach w FLASH/FLEX, prezentacje Silverlight itd.).
  4. Pisz,Pisz i jeszcze raz Pisz. Zadbaj o to, by tytuły na stronie były oryginalne i nie przekraczały 65 znaków! Słowa kluczowe i frazy na których Ci zależy staraj się umieszczać na początku tekstu na stronie. Umieść je także w opisie strony. Nie zaprzątaj sobie głowy nad pogrubieniami, nagłówkami czy opisami zdjęć. Dobry Content jest najważniejszy i zdziała o wiele więcej niż te „tanie” sztuczki! Spraw by użytkownikowi który trafił na twoją stronę poszukując informacji na dany temat, nie potrzeba było nic więcej! Im więcej informacji jak najmniejszym kosztem użytkownik uzyska tym lepiej dla ciebie i twojej strony.
  5. Linkowanie. Szkoda pieniędzy na linki z „dobrych stron” . Ich wartość jest znikoma albo zerowa, a prędzej czy później możesz dzięki nim stracić swoją pozycję w Bing-u. Lepiej już gdy rozsądnie pozyskasz je ze pomocą Social Media. Jednak najlepszą metodą i w tym wypadku jest bardzo dobry Content. Linki pojawią się same.
  6. Zaopatrz się w kanał RSS. Postaraj się by był ciągle aktualny – to znacznie przyspieszy update wiadomości dotyczących twojej strony w rezultatach wyszukiwań Bing-a. Załóż konto dla twojej strony w Bing Webmaster i dodaj kanał RSS do sitemapy twojej strony!
  7. Zwracaj uwagę na użyteczność. Nawigacja, wygoda obsługi, szybkość ładowania jest bardziej ważna dla użytkownika niż dla robota. Robot wybacza sporo błędów , użytkownik nie!
Przeczytaj również:  Architektura informacji - co to, jak działa na stronach internetowych i jaki ma wpływ na SEO?

To rzeczy które Bing lubi. Czego w takim razie powinieneś się wystrzegać ?
Przede wszystkim cloacking-u , farm linków i farm like-ów, kupowania linków , duplikowania treści i słabego contentu !

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony