preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Bing SEO i optymalizacja strony pod nową konkurencję Google

Bing to zdobywca srebrnego medalu w konkurencji najpopularniejszych wyszukiwarek w Polsce. Z wyszukiwarki korzysta 3,14% internautów, czym wyprzedza rywali np. DuckDuckGo czy Yahoo!. Może się to wydawać pozornie niczym w porównaniu do lidera na rynku, jakim jest bez wątpienia Google z wynikiem ponad 95%. Jednak 2. miejsce w konkursie na najpopularniejszą wyszukiwarkę zobowiązuje. Jak zatem zoptymalizować stronę internetową pod konkurenta Google?

Dlaczego Bing zyskuje na popularności i jak wpływa na pozycję strony?

170 mln wyszukiwań miesięcznie – tyle mniej więcej internautów korzysta z wyszukiwarki Bing w Polsce. Przy ponad 22 miliardach wyszukiwań w Google, może się to wydawać śmiesznie mało, ale potencjał jak widać, jest.

Dlaczego użytkownicy korzystają z wyszukiwarki internetowej Bing? Otóż istnieje kilka powodów:

  • Rozmaitość wyników – Bing pokazuje inne wyniki niż np. Google. Dzięki temu ma się dostęp do innych informacji,
  • Estetyczność – wyszukiwarka jest wizualnie atrakcyjna dzięki zdjęć tła, które regularnie się zmieniają,
  • Połączenie z usługami Microsoft – możliwa jest integracja z Office czy Windows,
  • Ochrona prywatności – dostępne są różne możliwości kontroli prywatności,
  • Nagrody – program lojalnościowy polega na zbieraniu punktów i wymienianiu ich na nagrody,
  • Dodatkowe opcje – funkcje takie jak kalkulator, pogoda czy tłumacz.

Jak stworzyć sitemapy i przyjazne adresy URL? A algorytm wyszukiwarki Bing

Co ma wspólnego tworzenie sitemap i przyjaznych adresów URL z optymalizacją strony internetowej pod względem pozycji w wyszukiwarce Bing? Już wyjaśniamy. Sitemapy odpowiadają za wsparcie w lepszym zrozumieniu struktury strony WWW. W celu ich stworzenia, najlepiej użyć narzędzi dostępnych w Internecie bądź zainstalować wtyczki na witrynie.

Przyjazne adresy URL, a więc przyjazne linki są proste dla wyszukiwarek i użytkowników. Przy tym dobrze jest ograniczyć długie ciągi znaków czy stosować słowa kluczowe, które są związane z treścią serwisu. Optymalizacja SEO to także aktualizacja sitemap po wprowadzeniu modyfikacji na serwisie. Wyszukiwarka Bing szybciej zindeksuje nowe treści, a przy tym poprawi pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Warto pamiętać, że prosty język to podstawa pozycjonowania.

Struktura strony kluczem do lepszego linkowania. Działania SEO

Bing optymalizacja SEO to przede wszystkim organizacja struktury strony. Pełni ona ważną funkcję w linkowaniu. Użycie jasnego i logicznego układu treści wpływa na doświadczenie użytkowników. Dzięki niej, zarówno roboty, jak i internauci mają ułatwioną nawigację po witrynie. Zoptymalizowanie struktury strony pozwala na poprawę indeksowania czy wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Na co jeszcze zwrócić uwagę? Algorytm wyszukiwarki Bing może także przykładać uwagę do:

  • podziału nagłówków,
  • zastosowania słów kluczowych,
  • odpowiedniego linkowania wewnętrznego.

Wszystkie te aspekty sprawiają, że treści stają się bardziej przyjazne dla odbiorców. Wpływa to na wzrost ich zaangażowania, a co za tym idzie – lepsze wyniki w pozycjonowaniu.

Tworzenie treści wartościowych dla użytkowników i wyszukiwarki Bing. Jak zoptymalizować stronę?

Aby strategia marketingowa była skuteczna, konieczne jest stworzenie wartościowych treści zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarkę internetową Bing. W tym celu należy dostarczyć informacje, które cechują się:

  • użytecznością,
  • atrakcyjnością,
  • interakcyjnością.

W dodatku dobrze jest pamiętać o pozycjonowaniu pod wyszukiwarkę Bing. W ten sposób osiągniesz lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania.

Do pozostałych czynników zaliczają się trafne słowa kluczowe, jakość treści i struktura tekstów. Zwięzłe pisanie, w dodatku prostym i jasnym językiem przyczynia się do tego, że treści są odbierane jako interesujące. Dotyczy to zarówno odbiorców, jak i algorytmów Bing.

Jakie są naturalne sposoby zdobywania linków?

Optymalizacja treści to również naturalne zdobywanie linków. Dzięki temu Twoja strategia SEO będzie skuteczna. Poprawi to pozycję strony WWW w wynikach wyszukiwania w Bing. Oto sposoby na zdobycie wartościowych linków w organiczny sposób:

  1. Twórz wysokiej jakości, oryginalne i interesujące treści.
  2. Bierz udział w dyskusjach na branżowych forach i grupach.
  3. Nawiązuj relacje z ekspertami i współprace.
  4. Systematycznie aktualizuj treści.
  5. Dbaj o atrakcyjność wizualną tekstów.

Wykorzystanie RSS i Bing Webmaster Tools w optymalizacji. Jak pozycjonować stronę?

Pozycjonowanie swojej strony pod wyszukiwarkę Bing to także używanie RSS czy Bing Webmaster Tools. Stanowią one istotne elementy strategii marketingowej online. RSS pozwala na szybkie i łatwe monitorowanie aktualizacji na serwisach. Można być dzięki temu na bieżąco z nowymi informacjami.

Bing Webmaster Tools jest zestawem pomocnym narzędzi umożliwiających analizowanie i monitorowanie witryny pod względem poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania. Co to oznacza w praktyce? Zwiększenie ruchu na Twojej stronie WWW i poprawę pozycjonowania. Dzięki temu osiągniesz lepsze wyniki sprzedażowe. Popularność Twoich usług czy produktów lub marki także wzrośnie w sieci.

Praktyki szkodliwe dla SEO, których należy unikać a pozycjonowanie Bing

Wiesz już, jak wygląda pozycjonowanie swojej strony pod wyszukiwarkę Bing. Jakich praktyk należy unikać? Do szkodliwych działań dla SEO można zaliczyć:

  • Nieodpowiednie linkowanie,
  • Używanie nadmiernie słów kluczowych,
  • Tworzenie słabych jakościowo treści,
  • Stosowanie ukrytych tekstów.

Szczególnie nadużywanie fraz jest istotne z punktu widzenia pozycjonowania. Wyszukiwarka Bing zaklasyfikuje to jako próbę manipulacji. Natomiast nieodpowiednie linkowanie np. zakup linków lub nienaturalne sieci linków mogą obniżyć pozycję w wyszukiwarce.

Optymalizacja treści jest także ważna. Tworzenie niskiej jakości tekstów, niedostarczających żadnej wartości odbiorcom ma wpływ na sposób odbierania witryny i co za tym idzie, na spadek jej atrakcyjności. Ukryte i niewidoczne treści dla użytkownika, a jednak widoczne dla wyszukiwarki Bing to nieetyczna praktyka. Lepiej jej nie stosować. Lepsze wyniki w Bing osiągnie się przez wartościowy content i etyczne działania SEO.

Jak poprawić nawigację, widoczność strony i szybkość ładowania?

Masz już wiedzę, co daje wyszukiwarce Bing optymalizacja. W celu zoptymalizowania nawigacji i szybkości ładowania strony w wyszukiwarce Bing, dobrze jest znać praktyczne metody. Poprawa widoczności strony będzie możliwa, gdy jej struktura będzie całkowicie przejrzysta i intuicyjna. Ułatwi to robotom indeksowanie. Kolejny sposób to optymalizacja grafik. Minimalizacja rozmiaru przy zachowaniu równocześnej jakości przyspieszy ładowanie witryny.

W dodatku zastosuj technikę kompresji plików. Przykładem może być Gzip. Dzięki temu zmniejszysz czas przesyłania danych. Resonsywny design, a więc dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych znacznie poprawia komfort użytkowania. Systematyczne śledzenie wydajności strony z użyciem narzędzi analitycznych i wprowadzanie potrzebnych zmian sprawia, że uzyskuje się wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Bing.

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!