Bing i Yandex – porównanie alternatywnych narzędzi dla webmasterów
1. Bing – http://www.bing.com/toolbox/webmaster
1.Rozpoczęcie przygody z narzędziami Bing należy zacząć od założenia własnego maila, najlepiej na hotmail. W ten sposób nasz adres email zostanie zintegrowany z narzędziami dla webasterów oraz innymi pomocnymi toolsami, które oferuje Bing.
2. Add Site – czyli dodaj witrynę w narzędziach dla webmasterów,
3. Kolejnym krokiem jest weryfikacja dodanej strony – wykonujęmy ją przy pomocy pliku XML, który umieszczamy na serwerze lub wklejami tag w nagłówku
4. Gdy witryna jest uwierzytelniona następuje zbieranie danych (opcje pomocy informują, że dane powinny wyświetlać się po 3 dniach, jednak w praktyce pojawiają się po sześciu) – Gotowe
Co oferują Narzędzia Bing webmaster tools?
Informacje podzielone są na następujące sekcje:
Bing | (+) | (-) |
Crowl | [1] Przedstawia dane dotyczące błędów wykrytych podczas indeksowania strony [2] Zakładka Crawl Details umożliwia wyświetlenie szczegółowych informacji o: błędach, przekierowaniach, stronach zainfekowanych złośliwym oprogramowaniem oraz stronach wyłączonych w pliku robots.txt [3] możliwość zgłoszenia mapy strony – Sitemaps |
Przedstawia dane do 6 miesięcy wstecz |
Index | [1] informacje o liczbie zaindeksowanych podstron, zgłaszanie podstron, które powinny zostać zaindeksowane [2] blokowanie wybranych podstron przed ich indeksacją |
Ograniczenie do zaindexowania 10 podstron dziennie, a łącznie do 50 w ciągu miesiąca |
Traffic (Ruch) |
Informacje o ruchu, przy czym zakładka ta wygląda niemal identycznie z googlową zakładką „Wyszukiwane hasła” tzn. zawiera dane takie jak: ilość wyświetleń, ilość kliknięć i CTR (Współczynnik klikalności) | Przedstawia dane do 6 miesięcy wstecz |
Plusy (+) / Minusy (-)
Zalety i wady narzędzi Bing:
+ Duża aktywność Binga
+ Wykresy – kliknięć, ruchu, indexu, błędów
– Bing Webmaster Tools jest łudząco podobne do narzędzi Google Webmaster Tools oraz Google Analytics
– Nie posiada jeszcze wielu funkcjonalności dostępnych w narzędziach Google
– Bariera językowa – nie wszystkie działy są przetłumaczone na Polski
– Brak danych o linkach przychodzących (Backlink)
2. Yandex Webmaster Tools – http://webmaster.yandex.com
W narzędziach dla webmasterów Yandexa dodanie strony i jej uwierzystelnienie przebiega bardzo podobnie jak w Bingu. Wszystkie pomocne zakładki znajdują się w jednym miejscu w pasku bocznym. Yandex również posiada zarówno plusy, jak i minusy.
Plusy (+) / Minusy (-)
Zalety i wady narzędzi Yandex:
+ Wykrywanie BackLinków (Yandex nie wyświetla pełnej listy linków przychodzących)
+ Main mirror – możliwość zmiany wyświetlania strony z „www” lub „bez www”
+ Site geography – geograficzna przynależność strony internetowej do wyników wyszukiwania
+ URL letter case – można zmienić sposób adresowania URL swojej witryny w wynikach wyszukiwania. Na przykład, yandex.webmaster.ru lub Yandex.Webmaster.ru.
– Bariera językowa .RU – Wersja ENG od sierpnia 2011
– Statystyki wyszukiwania – będą się pojawiać, gdy osiągną wyższą pozycję niż 50
PODSUMOWANIE Bing i Yandex
Narzędzia Bing i Yandex są do siebie bardzo podobne. Więcej przydatnych informacji dla webmastera można uzyskać z narzędzi Yandex’a. Jednak Bing nadrabia pewne niedociągnięcia ciekawymi wykresami graficznymi. W obu przypadkach zbieranie informacji o weryfikowanych stronach przebiega powoli. Wyświetlane dane zaczynają przypominać połączenie Google Analitycs oraz Google webmaster Tools. Czekamy na więcej przydatnych rozwiązań.
Miałem jeszcze dopisać jednego minusa dla Binga, ale widzę, że poprawili się w maju br. Wcześniej do prezentacji danych wymagany był plugin Silverlight, co potrafiło sprawiać sporo kłopotów w systemie Linux. Teraz na szczęście nawrócili się na HTML5 🙂
Witam mam pytanie czy gdy używam google webmastera mogę również dodać moją stronę do narzedzi Bing’a?