preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Skuteczny content marketing, czyli treści, które sprzedają

Skuteczny content marketing, czyli treści, które sprzedają

Dobrze skonstruowany tekst to podstawa każdej witryny, bloga, serwisu czy sklepu internetowego. Zasadniczo każde miejsce w Internecie oparte jest na treści, która może występować pod różnymi formami i nieść za sobą zróżnicowany przekaz. Za pomocą słów można wpływać na innych, informować ich o określonych celach, ale także… pozycjonować strony internetowe oraz sprzedawać określone produkty czy usługi! Przygotowaliśmy dla Was poradnik jak tworzyć treści, które mogą przynieść wymierne korzyści w prowadzeniu firmy.

Wygląd strony internetowej to nie wszystko

Każdy właściciel witryny, bloga, portalu internetowego czy sklepu chce, aby na jego domenę trafiało jak najwięcej odbiorców. Żeby przyciągnąć uwagę użytkowników Internetu nie wystarczy starannie dobrany layout, ciekawe zdjęcia czy atrakcyjne ceny produktów bądź usług. Odbiorca oczekuje pewnej informacji, zawartości, do której będzie mógł się odnieść. Dobrze skonstruowana treść jest czynnikiem, który decyduje o tym czy użytkownik zainteresuje się proponowaną ofertą. Co warto wiedzieć, aby stworzony przez nas przekaz nie zaginął w odmętach innych informacji i zachęcił do zakupu?

Siła tkwi w prostocie

Tworząc treści, które mają przyciągać uwagę oraz skłaniać do podjęcia decyzji zakupowej, należy pamiętać o tym, gdzie będą one publikowane. Internet rządzi się swoimi określonymi prawami. Za pomocą kilku kliknięć można wyszukać pożądaną informację i przekazać ją dalej. Łatwość i szybkość to główne cechy korzystania z Internetu, dlatego przygotowywane treści powinny być dostosowane do jego wymagań. Teksty, które mają sprzedawać, powinny być proste, klarowne, niezbyt złożone, ale jednocześnie zawierające niezbędne informacje i skłaniające do działania. Muszą mieć charakter użytkowy, czyli docierać do różnego typu odbiorców, za pomocą łatwego w przyswojeniu języka. Brak tu miejsca na zbyt rozwlekłe treści, które nie wnoszą nic nowego, a jedynie stanowią rozbudowaną otoczkę.

Pokaż to, co najlepsze

Gdy odwiedzamy sklep stacjonarny, zadaniem sprzedawcy jest nakłonienie nas do zakupu poprzez przedstawienie odpowiednich cech produktu czy usługi. Dany przedmiot możemy dokładnie zobaczyć, dotknąć czy przetestować, a z usługodawcą bezpośrednio porozmawiać. Oferta sprzedażowa jest zatem przedstawiona wymiernie i wręcz namacalnie. W Internecie to zadanie spoczywa na tekście. Najczęściej nie mamy możliwości przetestowania konkretnego produktu przed jego kupnem. Opis zamieszczony na stronie powinien być tak skonstruowany, aby w pełni określał jego zalety i wskazywał korzyści płynące z kupna. Warto odwoływać się do zmysłów, takich jak węch, smak, dotyk czy słuch. Należy pokazać, jakie rozwiązania niesie za sobą decyzja o zakupie, przykładowo:

„Najnowszy odkurzacz firmy X jest wyposażony w nowoczesny filtr HEPA, pochłaniający nawet 99% zanieczyszczeń, w tym kurz czy roztocza. To rozwiązanie szczególnie polecane alergikom i osobom cierpiącym na choroby układu oddechowego.”

Odnieś się do emocji

Jak wiadomo, nic nie wywiera na nas takiego wpływu jak uczucia. Odwołania do tego, co jest bliskie klientom, to jeden z elementów tekstów sprzedażowych. Emocje pozwalają na bezpośrednie oddziaływanie na klienta, dzięki czemu łatwiej jest do niego dotrzeć i nakłonić do podjęcia odpowiedniej decyzji zakupowej. Przykładem takiego zabiegi w tekstach może być poniższy fragment:

„W trosce o bezpieczeństwo Twojego dziecka, oferowane przez nas kocyki są wykonane z wysokiej jakości materiałów.”

Pomagaj w wyborze

Wiele osób szukających konkretnego produktu czy usługi, rozważa propozycje różnych firm i wykonawców. Duży wybór ofert na rynku sprawia, że czasami trudno zdecydować się na jedno najbardziej odpowiednie rozwiązanie. W podjęciu dobrej decyzji pomocne mogą okazać się poradniki. Porównanie określonych produktów czy wypisanie cech, jakimi powinien odznaczać się poszukiwany przedmiot, z podkreśleniem konkretnych modeli, to jeden typów tekstów sprzedażowych. Takie treści są bardziej obiektywne od opisów produktów czy innych tekstów typowo reklamowych. Jednak za ich pośrednictwem można wskazać na określone produkty jako te godne polecenia, a wtedy zmienia się charakter tekstu.

Nakłoń do działania

Teksty, których zadaniem jest odpowiednie zareklamowanie danej firmy, jej produktów czy proponowanych usług, muszą skłaniać do podjęcia odpowiednich kroków. Tak zwane „call to action”, czyli wezwanie do działania, to sposób konstruowania treści, który bezpośrednio oddziałuje na odbiorcę. Taki zabieg tekstowy stosuje się najczęściej na samym końcu poprzez zwroty typu:

Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z nami!

Skontaktuj się z nami i skorzystaj z atrakcyjnych rabatów już dziś!

Masz pytania? Skontaktuj się z nami, a chętnie udzielimy na nie odpowiedzi. Zapraszamy do odwiedzenia naszego sklepu.

„Call to action” ma nakłonić do podjęcia konkretnych kroków, a szczególnie do skorzystania z proponowanej oferty. To także kluczowy element każdej strony internetowej. Wezwanie do zapoznania się z konkretną treścią czy zapisaniem się do newslettera jest istotne z punktu widzenia sprzedaży. „Call to action” stanowią komunikaty, które przedstawiają korzyści płynące z podjęcia odpowiednich działań. Pozwalają na wyrażenie potrzeb klienta, a także stanowią pewnego rodzaju obietnicę uzyskania dodatkowych benefitów. Tego typu zwrot może być wykorzystany w formie specjalnego odnośnika w tekście, który kieruje użytkownika na konkretną podstronę, np.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Kliknij tutaj

Jednocześnie warto zaznaczyć, że w zwrotach typu „call to action” należy unikać przesłanek, że użytkownik będzie musiał wykonać jakąś konkretną czynność. Brzmi dziwnie? Przecież mieliśmy nakłonić go do działania, prawda? Otóż to! Użytkownik Internetu nie chce się przemęczać, a niektóre zwroty mogą spowodować, że nie będzie chciał kliknąć w odnośnik na stronie. Przykładowo, jeśli przejście na dodatkową podstronę będzie wymagało od niego założenia konta w serwisie i zostanie o tym poinformowany przed kliknięciem w przycisk, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zrezygnuje z tego kroku. Taki zwrot zapowiada pewien wysiłek. Użytkownicy są świadomi, że aby dowiedzieć się więcej, będą musieli podjąć odpowiednie działania, ale nie zawsze chcą, aby ktoś im o tym przypominał. Dlatego zamiast zwrotu typu:

Dowiedz się więcej! Załóż konto lub zaloguj się

Lepiej użyć:

Dowiedz się więcej! Kliknij tutaj

Treści na stronie a pozycjonowanie

Teksty, które sprzedają mają za zadanie nie tylko nakłonienie potencjalnego klienta do skorzystania z danej oferty, ale także znacząco wpływają na proces pozycjonowania stron internetowych. Powinny być dostosowane pod kątem wymagań wyszukiwarki Google. Istotna jest zatem obecność odpowiednio dobranych słów kluczowych, które mają doprowadzić użytkownika do konkretnej witryny. Jednocześnie należy pamiętać, aby nie przesadzać z ich ilością. Nie wolno powielać treści w wielu różnych miejscach czy przy różnych produktach. Roboty Google mogą szybko wyłapać takie nieprawidłowości i znacząco ograniczyć widoczność witryny.

Warto pamiętać, że teksty sprzedażowe powinny być skonstruowane w taki sposób, aby zachęcały do skorzystania z danej oferty w sposób przyjazny i delikatny dla użytkownika. Nikt nie lubi na siłę wciskanych reklam, w których przejaskrawia się cechy produktu czy usługi. Teksty, które sprzedają, są pisane pod wymagania użytkowników, czyli potencjalnych klientów. To on decyduje, czy skorzysta z danej oferty czy nie.

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj