preloader
Bezpłatna wycena

agree(wymagane)
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

Family friendly content – w czym tkwi moc przyjaznych rodzinie treści?

Family friendly content – w czym tkwi moc przyjaznych rodzinie treści?

Każdy, kto prowadzi swój biznes i chce dotrzeć z ofertą do nowych klientów oraz utrzymać tych, którzy już kiedyś wyrazili nią zainteresowanie, szuka najlepszych kanałów i sposobów komunikacji. W czasach przepełnionych reklamą i różnorodnymi strategiami marketingowymi, wybór tej właściwej wydaje się nierzadko bardzo trudny. Z pewnością jako odbiorca treści promocyjnych odczuwasz pewien przesyt i sam mimowolnie odrzucasz nachalne przekazy o często agresywnym, zbyt mocnym charakterze. Jak trafić do przebodźcowanego społeczeństwa, zmęczonego intensywnymi, w dużej mierze negatywnymi komunikatami? Kluczem do sukcesu może okazać się w dzisiejszych czasach naturalność, uniwersalność i pełen ciepłych emocji przekaz. Taki właśnie jest family friendly content.

Dlaczego coraz więcej marek decyduje się na wcielanie tej idei w życie? Czym właściwie jest family friendly content i jak go tworzyć? Zapraszamy do lektury wpisu, w którym przyglądamy się tym zagadnieniom.

family time

Co to jest family friendly content?

Koncepcja określana tym mianem zakłada tworzenie przekazu skierowanego do rodzin i co istotne – wszystkich jej pokoleń. Family friendly content to coś więcej niż treści dla dzieci, to komunikaty atrakcyjne zarówno dla najmłodszych, jak i ich starszego rodzeństwa, rodziców i dziadków. Strategia przyjaznych rodzinom treści zasadza się więc na tworzeniu contentu dla wszystkich pokoleń, zrozumiałego przez różne grupy wiekowe, a przy tym trafiającego w rozmaite potrzeby.

Dobrym przykładem tego typu tekstów kultury są filmy familijne, w tym bajki Disneya – dziecko odnajdzie w nich coś innego niż dorosły, co nie zmienia faktu, że przekaz będzie atrakcyjny dla wszystkich grup wiekowych. Coraz częściej więc ideę tę przekłada się na grunt marketingu, a family friendly content staje się potężnym narzędziem promocyjnym i wizerunkowym.

Czym charakteryzuje się taki sposób komunikacji z odbiorcą? Skoro punktem wyjścia idei family friendly contentu jest założenie, że ma być skierowany zarówno do dorosłych, jak i dzieci, powinien być odpowiednio „ocenzurowany”. Co to oznacza w praktyce? W treściach tego typu nie powinieneś poruszać żadnych nieodpowiednich dla najmłodszych tematów. Nie ma tu więc przestrzeni na przemoc, wulgaryzmy, erotykę, brutalność, politykę czy sprawy budzące kontrowersje. Stawiaj na przyjemny, życzliwy przekaz, pacyfizm i uniwersalne wartości.

Zalety komunikacji ukierunkowanej na rodziny

Dlaczego family friendly content działa? Przede wszystkim dlatego, że jest źródłem komunikatów, jakich oczekują odbiorcy. Społeczeństwo zmęczone jest ilością i intensywnością negatywnych wiadomości, które docierają do nas ze wszystkich stron. Oprócz tego przesyceni jesteśmy agresywnym, wykorzystującym skrajne emocje, marketingiem. Oparte na powszechnie wyznawanych wartościach treści są bezpieczne, oswojone, przyjemne – coraz częściej wybieramy właśnie takie dające komfort przekazy.

Przyjazny rodzinie content skierowany do różnych pokoleń to także sposób na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów – młodszych i starszych, należących do różnych grup społecznych. Większość odbiorców wysoko stawia wartości rodzinne i wcale nie dotyczy to wyłącznie rodziców. Jeśli pokażesz, że i dla Ciebie są one istotne, możesz zrobić spory krok w kierunku budowania pozytywnego wizerunku swojej marki.

Family friendly content nie musi być traktowany wyłącznie w kontekście biznesowym, może być także formą misji. Chcesz kształtować postawy społeczne, edukować, dawać wzór oraz wyrazić sprzeciw wobec hejtu i negatywnego marketingu? Uniwersalne treści przyjazne rodzinom to idealny sposób na tworzenie tego typu narracji.

Gdzie warto wykorzystywać family friendly content?

Kiedy myślisz o opisywanym tu sposobie komunikacji, prawdopodobnie przychodzą Ci do głowy marki tworzące asortyment dla dzieci. Jednak przyjazne rodzinie i różnym grupom wiekowym treści można wykorzystywać w wielu branżach, niekoniecznie tych jednoznacznie kojarzących się z zapewnianiem maluchom najlepszych warunków do życia.

Family friendly content doskonale sprawdzi się w przypadku różnorodnych produktów czy usług. Wykorzystać go możesz we wszystkich tematach związanych z domem, aranżacją wnętrz, meblami czy akcesoriami. Idealnie wpasuje się w wątki kulinarne – od produktów spożywczych, przez usługi gastronomiczne, po przybory i sprzęty kuchenne. W wielopokoleniowym kontekście ukazać można branżę kosmetyczną, odzieżową, a także sportową i rozrywkową – wspólne rodzinne wyjście na rower, narty, koncert czy do kina to w końcu świetny sposób na spędzenie wolnego czasu.

Zdecydowaną większość produktów lub usług, zwłaszcza tych skierowanych do odbiorców indywidualnych, można powiązać z życiem rodzinnym i w oficjalnej komunikacji marki wykorzystywać uniwersalne wartości, stawiając na pozytywny, swojski, optymistyczny przekaz.

gotowanie

Tworzenie treści przyjaznych rodzinom w praktyce

Wiesz już, dlaczego warto wpleść do strategii marketingowej swojej marki skierowany do szerokiego grona odbiorców przyjazny content. Jak jednak to zrobić? Na czym się skupić? Poniżej przedstawiamy kilka praktycznych wskazówek. Sprawdź, na co zwrócić uwagę!

Nie tylko najmłodsi

Tworząc family friendly content nie skupiaj się wyłącznie na dzieciach – jak już wcześniej wspomnieliśmy, przekaz powinien być atrakcyjny dla różnych grup wiekowych, także dla nastolatków, osób w średnim wieku czy starszych. Nie nastawiaj się więc na infantylne treści, ale na takie, które będą zrozumiałe dla każdego, choć w inny sposób. Dla przykładu Mały Książę, Muminki czy Niekończąca się opowieść są atrakcyjne dla różnych grup wiekowych, przy czym, co innego w tych tekstach kultury odnajdą dzieci, co innego dorośli. Mów do wszystkich – ponadczasowe wartości są zwykle bardzo czytelne.

Dobrym przykładem są kampanie reklamowe firmy Lego, która choć tworzy asortyment w głównej mierze skierowany do dzieci, doskonale trafia do wszystkich pokoleń. Podobnie rzecz się z wszystkimi produktami pochodzącymi od brandu Disney – mistrza przekazu w duchu family friendly.

Naturalność, uniwersalność i pozytywny przekaz

Unikaj tak powszechnego w marketingu cynicznego wykorzystywania kontrowersji i negatywnych emocji. Nie strasz i nie wzbudzaj w odbiorcy skrajnych uczuć. Zamiast tego kreuj bezpieczną, przyjazną narrację, zrozumiałą dla szerokiego grona odbiorców. Niech Twój przekaz będzie życiowy i naturalny.

Jak to zrobić? Spróbuj odwoływać się do wspólnych wielu pokoleniom doświadczeń związanych z życiem rodzinnym. Wycieczka rowerowa w gronie najbliższych, spacer po lesie, wypad nad jezioro, wakacje nad morzem lub w górach, zbieranie grzybów, lepienie bałwana, przygotowywanie potraw świątecznych, ubieranie choinki, zdobienie pisanek, wspólne czytanie książek lub oglądanie filmów czy wreszcie spożywanie posiłków przy jednym stole – to tylko kilka przykładów aktywności powszechnie kojarzących się z domowym ciepłem, więziotwórczym spędzaniem czasu z najbliższymi. Wątki związane z życiem rodzinnym wykorzystują często marki związane z wyposażeniem wnętrz oraz branża spożywcza, np. IKEA czy Winiary.

Edukacyjne opowieści

Planując family friendly content dla swojej marki, możesz pójść w kierunku treści edukacyjnych. Dłuższe teksty, wpisy w social mediach lub materiały wideo tego typu mogą rozbudzać ciekawość świata małych i dużych odbiorców oraz sprzyjać rozwojowi intelektualnemu. Edukacyjny content może także pobudzać wyobraźnię i wrażliwość na piękno, a nawet promować pozytywne wzorce, empatię, określone postawy społeczne. Pomyśl, jak powiązać swoją markę z inspirującymi lub dydaktycznymi wątkami.

Projektując tego typu strategię, możesz skorzystać z technik storytellingowych – twórz opowieści, wprowadzaj do swojej komunikacji konkretnych bohaterów, pokazuj pozytywną zmianę, jaka w nich zachodzi. Treść o narracyjnym charakterze lepiej zapada w pamięć, jest plastyczna, zrozumiała i obrazowa, a przy tym bardziej angażująca niż klasyczna relacja.

Przykładem dydaktycznego contentu mogą być materiały dla dzieci zgromadzone na stronie producenta soków Kubuś. Po edukacyjne rozwiązania oprócz podmiotów komercyjnych sięgają często także muzea czy instytucje kultury oraz wykorzystuje się je często w różnego typu kampaniach społecznych.

christmas

Family friendly content dla Twojej marki

W świecie pełnym intensywnych wrażeń, mocnych bodźców i wyrazistych przekazów, a przy tym nieustannego napływu negatywnych wiadomości z kraju i ze świata, powrót do tego, co bliskie człowiekowi i bezpieczne okazuje się często najlepszym lekarstwem na trudną rzeczywistość. Stąd też zainteresowanie przyjaznymi rodzinom treściami rośnie, stając się jednocześnie ważnym narzędziem marketingowym. Jeśli więc zależy Ci na dotarciu do szerokiego grona odbiorców, a przy tym dostrzegasz potrzebę sprzeciwienia się narracjom opartym na negatywnych emocjach, rozważ wprowadzenie family friendly contentu do swojej strategii promocyjnej.

Nie wykorzystuj go jednak cynicznie – spragnieni uniwersalnego przekazu odbiorcy szybko wyczują fałsz, a wtedy Twoje starania mogą odnieść odwrotny skutek. Bądź szczery, naturalny, odwołuj się do własnych doświadczeń – to właśnie to, co nas łączy i stanowi wspólny, powszechny zestaw wrażeń i emocji, stanowi o sile rodzinnego contentu.

 

 

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj