Reklamy przypominające i blokowanie reklam w Google
Google udostępni użytkownikom funkcje, pozwalające na czasowe wyciszanie reklam przypominających. Funkcja blokowania reklam Google umożliwi blokowanie jednostek sieci reklamowej aż do 90 dni. Dodanie takiej opcji zwiększy kontrolę użytkowników nad pokazywaną reklamą na stronach internetowych i w aplikacjach.
Na poniższym przykładzie pokazano wyciszenie reklam śledzących aktywność użytkownika, szczególnie reklam remarketingowych – w przypadku, gdy nie są one już aktualne. Przykładem może być reklama długopisów, która może pojawiać się nawet w ciągu miesiąca po wpisaniu szukanego hasła, mimo że długopis został kupiony, a reklama staje się przedawniona. Z tego miejsca jest możliwość wyłączenia reklam na stronach oraz aplikacjach, gdzie jest wykorzystywana sieć reklamowa Google AdWords:
Szczegółowe informacje na temat tego, jak zablokować reklamy w Google znaleźć można pod tym adresem.
Google dodał też kilka innych opcji do swojej usługi:
- zapisywanie oceny reklam i ustawienia ich pokazywania na wszystkich urządzeniach z dołączonym kontem Google,
- wyciszenie reklam dostępne w wielu miejscach i na wielu reklamach Google, pokazywanych podstronach oraz stronach internetowych.
Funkcja wyłączenia reklam przypominających w Google, dostępna będzie dla wszystkich użytkowników w przeciągu najbliższych tygodni.
Blokowanie reklam na stronach z pewnością odczują wszyscy uczestnicy programu Google AdSense. To samo było po wejściu na rynek wtyczki AdBlock dla przeglądarki Firefox i Google Chrome, zarobki drastycznie spadły – nawet o 50%. Pytanie czy i w tym przypadku blogowanie reklam przez samo Google nie spowoduje zmniejszenia zarobków blogerów – i tych spływających dla Google też.