
Reklamy przypominające i blokowanie reklam w Google
Google udostępni użytkownikom funkcje, pozwalające na czasowe wyciszanie reklam przypominających. Funkcja blokowania reklam Google umożliwi blokowanie jednostek sieci reklamowej aż do 90 dni. Dodanie takiej opcji zwiększy kontrolę użytkowników nad pokazywaną reklamą na stronach internetowych i w aplikacjach.
Na poniższym przykładzie pokazano wyciszenie reklam śledzących aktywność użytkownika, szczególnie reklam remarketingowych – w przypadku, gdy nie są one już aktualne. Przykładem może być reklama długopisów, która może pojawiać się nawet w ciągu miesiąca po wpisaniu szukanego hasła, mimo że długopis został kupiony, a reklama staje się przedawniona. Z tego miejsca jest możliwość wyłączenia reklam na stronach oraz aplikacjach, gdzie jest wykorzystywana sieć reklamowa Google AdWords:

Personalizacja reklam na koncie Google
Szczegółowe informacje na temat tego, jak zablokować reklamy w Google znaleźć można pod tym adresem.
Google dodał też kilka innych opcji do swojej usługi:
- zapisywanie oceny reklam i ustawienia ich pokazywania na wszystkich urządzeniach z dołączonym kontem Google,
- wyciszenie reklam dostępne w wielu miejscach i na wielu reklamach Google, pokazywanych podstronach oraz stronach internetowych.
Funkcja wyłączenia reklam przypominających w Google, dostępna będzie dla wszystkich użytkowników w przeciągu najbliższych tygodni.
Powiązane wpisy
- Jak działa modyfikator dopasowania przybliżonego w Google Ads?
- Reklamy graficzne Google Ads – jaki format wybrać?
- Ile kosztuje reklama w Google Ads?
- Kampanie reklamowe Google Ads – jaki typ wybrać?
- Czym jest wynik jakości Google Ads?
- Reklama natywna – recepta na ślepotę banerową
- Kampanie produktowe Google
- 1 200 zł na reklamę w Google – kto może skorzystać?
- Zmiany w dopasowaniach słów kluczowych w kampaniach w sieci wyszukiwania
- Nowa funkcjonalność Planera skuteczności kampanii
- Google AdWords zmienia nazwę – od dzisiaj będzie znane jako Google Ads
- Rozmiary reklam graficznych AdWords
Blokowanie reklam na stronach z pewnością odczują wszyscy uczestnicy programu Google AdSense. To samo było po wejściu na rynek wtyczki AdBlock dla przeglądarki Firefox i Google Chrome, zarobki drastycznie spadły – nawet o 50%. Pytanie czy i w tym przypadku blogowanie reklam przez samo Google nie spowoduje zmniejszenia zarobków blogerów – i tych spływających dla Google też.