preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*
Skąd czerpać inspirację na nowe treści na bloga?

Skąd czerpać inspirację na nowe treści na bloga?

Regularne dodawanie wpisów na bloga to już połowa sukcesu. Warto przyzwyczaić czytelnika do tego, że w określonych dnia tygodnia może spodziewać się nowych treści. To z pewnością przyciągnie odbiorców na Twoją stronę i zainteresuje poruszaną tematyką. Idea sama w sobie wydaje się prosta, jednak zaczyna komplikować się wtedy, gdy trzeba wymyślić temat. Zbliża się termin publikacji, a w głowie pustka – niemal każdy bloger zna to uczucie i próbuje się z nim na różne sposoby zmierzyć. Skąd czerpać inspiracje na bloga, aby wciąż budził zainteresowanie czytelników?

Zasada pierwsza: działaj z pasją

Przede wszystkim nie rzucaj się z motyką na słońce. Nie ma sensu zakładać bloga o poczytnej tematyce, jeśli nie mamy o niej pojęcia i szczególnie nas nie interesuje. Czytelnik szybko Cię zdemaskuje i odczuje, że treści są wymuszone, a Ty mało się na nich znasz – to skutecznie zrazi go i więcej nie odwiedzi Twojej strony internetowej. Chcąc zachęcić odwiedzających, aby zostali dłużej na Twoim blogu, pisz o tym, na czym znasz się najlepiej. Lubisz jeść? Stwórz bloga poświęconego kulinariom. A może Twoją pasją są podróże i dużo wiesz na temat sprzętu? Możesz go recenzować, udzielać wskazówek dla początkujących turystów.

Zasada druga: czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj

Oprócz pasji ważna jest również determinacja. To ona motywuje nas do szukania nowych tematów na bloga. Możesz czerpać ze swojej wiedzy. Czasem to, co Tobie wydaje się oczywiste, nie jest takim dla innych. Warto więc dzielić się tym, co już wiesz na dany temat. Może prowadzisz notatki? Przejrzyj je raz jeszcze, czasem wystarczy tylko słowo, aby zbudzić ciąg skojarzeń prowadzący do celu. Nie poprzestań na realizowaniu swoich pasji. Czytaj specjalistyczne czasopisma, wpisy na cudzych blogach czy artykuły online – to wszystko pozwoli Ci otworzyć oczy na nowe kwestie. Śledź poczynania konkurencji. Może masz odmienne zdanie w jakimś temacie? To będzie przyczynkiem do szerszej dyskusji. Inspiracje do bloga można również czerpać z książek. Czasem nie musi to być pozycja stricte związana z interesującym Cię zakresem tematycznym, aby znaleźć ciekawe informacje.

Zasada trzecia: bądź na bieżąco

Analizować trendy. Oto, co należy robić w chwilach wolnych od pisania. Dowiaduj się o wydarzeniach lub promocji nowych produktów. Znajdź rzetelne źródło informacji i z niego czerp inspiracje na bloga. Przejrzyj swoje starsze wpisy. Może się okazać, że niektóre z nich są nieaktualne albo wymagają uzupełnienia. To doskonały pomysł na napisanie nowego artykułu. Czytelnicy też chętnie odświeżą sobie wiedzę, którą już zdobyli z Twojego bloga. Niekiedy może się zdarzyć, że powrót do starszych postów zainspiruje Cię do podjęcia nowego tematu, jakiego jeszcze nie poruszałeś.

Zasada czwarta: więź z czytelnikiem

W prowadzeniu bloga bardzo ważna jest komunikacja z czytelnikami. Czytaj ich komentarze, przyjrzyj się zadawanym pytaniom. Skoro padają to znaczy, że oczekują zgłębienia tematu. Nie znasz odpowiedzi? Nic nie szkodzi! Masz szansę dowiedzieć się więcej o temacie, który jest Ci obcy, a poza tym… To doskonała inspiracja dla nowszych wpisów! Być może zmotywuje Cię to do stworzenia całego cyklu artykułów?

Zasada piąta: śledź eventy

Zastanawiasz się, jaki wpis na bloga będzie interesujący dla Twoich odbiorców? Może uczestniczysz w spotkaniach i wydarzeniach branżowych? Rób w trakcie notatki, ponieważ mogą zmotywować Cię do kolejnych postów. Relacja z eventu z dołączonymi fotografiami może wpłynąć również na atrakcyjność Twojego bloga. Czasem możemy zainspirować się otoczeniem. Może coś ktoś powiedział? Zadał jakieś pytanie czy wskazał temat, który by go interesował? Warto przeprowadzić małą sondę wśród znajomych. Kilka skojarzeń dotyczących danego tematu. Może jedno z nich zainspiruje Cię do podjęcia nowych wątków na Twojej stronie internetowej? Nie przekonasz się, jeśli nie spróbujesz.

Zasada szósta: gdy już wszystko zawodzi

Jeśli już naprawdę nie masz czasu, jesteś pod kreską i wciąż nie znalazłeś odpowiedniego tematu warto pomyśleć o zorganizowaniu jakiegoś konkursu. To dodatkowy wpis na Twojego bloga, ale również atrakcja dla czytelników, którzy mogą powalczyć o jakąś nagrodę. Być może dzięki temu zyskasz nowych czytelników, którzy chętnie wrócą na Twojego bloga? Nie zaszkodzi też zrobić sondę. Dowiedzieć się, jakie tematy są najpoczytniejsze i im poświęcić więcej miejsca.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony