Google Trends i Google Insights for Search – nowe połączone narzędzie od Google
Google pokazało światu nowe, ulepszone narzędzie Google Trends. W jaki sposób się ono zmieniło i jakie funkcje posiada? Co decyduje o modyfikacji tego narzędzia i z jakich funkcjonalności będzie można korzystać w przypadku jego nowej wersji? Nowe Google Trends jest połączeniem jego wcześniejszej wersji z Google Insights for Search.
Czym jest Google Trends?
Google Trends było do tej pory narzędziem służącym do sprawdzania popularności wyszukiwanych słów kluczowych. Za jego pomocą można było zobaczyć zmiany w zainteresowaniu internautów danym zagadnieniem w wybranym przedziale czasowym, czyli po prostu sprawdzić popularność danego słowa kluczowego. Najważniejsze informacje związane z danym słowem kluczowym oznaczane były na wykresie popularności jego wyszukiwania.
Można było również porównać ilość wyszukiwań fraz między sobą, a także porównywać domeny internetowe pod kątem ich ruchu. Ta druga opcja niestety jest już niedostępna w nowej wersji narzędzia.
Poza tym, dostępne były również rankingi słów kluczowych, które najbardziej zyskały na popularności danego dnia w USA. W nowej wersji narzędzia regiony te zostały rozszerzone o Indie, Japonię, Singapur.
Jako ciekawostkę wykorzystania Google Trends można przytoczyć określenie za jego pomocą zwycięzcy wyborów (Wybory w wyszukiwarkach).
Czym jest Google Insights
Google Insights było natomiast narzędziem służącym do porównania popularności wyszukiwań słów kluczowych w danym okresie czasowym i danym regionie; można było również określić kategorie w obrębie której porównywany był wolumen wyszukiwania.
Jak widać te dwa narzędzia były do siebie podobne, dlatego nie dziwi fakt, że zostały one połączone.
Jak możemy przeczytać na blogu Google, nowe Google Trends posiada czysty i odświeżony interfejs. Wykresy wykonywane są w technologi HTML5 oparte na narzędziu Google Chart Tools. Nowe narzędzie Google Trends posiada funkcjonalności swoich poprzedników.
Wciąż jest to przydatne narzędzie, w szczególności dla webmasterów i specjalistów SEO. Śledzenie trendów (tak naprawdę zachowań użytkowników i tego co ich interesuje w danym czasie i regionie) daje wiele możliwości, a także może być doskonałym źródłem informacji.
Foto: searchengineland.com
Uwielbiam minimalizm, więc design narzędzia bardzo mi pasuje. Korzystam z niego dość często przy określaniu, czy warto starać się o wbicie pewnej frazy do TOP10 i jeśli tak, to kiedy? Teraz? Czy może za dwa miesiące?
PS: Przydałby się klikalny link do Google Trends, nie trzeba by szukać…
dzięki za dobre info!