Yahoo! backlink update
Jak wiadomo (lub nie) na podstawie ilości linków zewnętrznych prowadzących do konkretnej strony (stron) można określić konkurencyjność danej branży. Kilka miesięcy temu firmy z branży używały msn.com (live.com) do określania liczby backlinków. Jednak właściciele wyszukiwarki (Microsoft) postanowili wyłączyć ową funkcjonalność. Jakiś czas temu powróciła, jednak kuleje dosyć mocno i niestety nie działa tak dobrze jak przed wyłączeniem. Pozycjonerzy przerzucili się więc na Yahoo!. Problem z Yahoo! polegał na tym iż ilość linków nie była do końca liczbą miarodajną (zbyt dużą) w stosunku do rzeczywistości. Jak wynika z ostatnich doniesień algorytm Yahoo! Site Explorer został usprawniony. Pewnie nie wszystkie firmy są zadowolone z takiego obrotu sprawy, ponieważ przykładowo ilość linków prowadzących do strony jednej z najpopularniejszych firm SEO/SEM tj. SEOMoz zmalała o milion linków. Jednak można dosyć dobrze oszacować realną liczbę linków prowadzących do wybranej strony.