preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*
Wartość linków nofollow

Wartość linków nofollow

Dwa miesiące temu rozpoczęłam test mający na celu zaprezentowanie wartości linków nofollow. Wykonałam go na 4 stronach zawierających po 3 podstrony. Strony zrobiłam na tym samym typie templatki różniącej się tylko kolorem i zdjęciem banerowym. Na stronach zamieściłam unikalne teksty o zbliżonej ilości znaków. Zoptymalizowałam je w niemal identyczny sposób:

– na każdej ze stron fraza pojawiła się dwa razy (raz w treści i raz w nagłówku strony <h1>),

frazę zamieściłam także w menu jako odnośnik do strony głównej każdej strony i jako alt banera,

– testowane strony zawierały także podstronę z 4 zdjęciami oraz formularz kontaktowy.

Starałam się, aby strony te były w miarę możliwości takie same. Postawiłam je na subdomenach w obrębie 2 różnych domen. Dla potrzeb tekstu oznaczę je jako: a.domena1.com.pl, z.domena1.com.pl, a.domena2.com.pl, z.domena2.com.pl.

Strony podlinkowałam z witryn wspomagających pozycjonowanie. Do stron a.domena1.com.pl i z.domena1.com.pl prowadzą te same linki (z tych samych stron i na ten sam anchor text). W analogiczny sposób podlinkowano  strony a.domena2.com.pl i z.domena2.com.pl. Strony: a.domena1.com.pl i z.domena2.com.pl podlinkowałam dodatkowo odnośnikami z atrybutem nofollow na pozycjonowany anchor text.

Do subdomen zamieszczonych w obrębie domena1.com.pl kierują linki z lepszej jakości stron wspomagających pozycjonowanie niż do subdomen z domena2.com.pl. Jednak nie ma to żadnego wpływu na test, gdyż porównuję subdomeny: a.domena1.com.pl z z.domena1.com.pl i a.domena2.com.pl z z.domena2.com.pl.

Poniższa tabela obrazuje sposób podlinkowania subdomen.

Typ linka z.domena1 a.domena1 z.domena2 a.domena2
follow+nofollow zaplecze1 zaplecze2
nofollow zaplecze3

W poniższej tabeli znajdują się pozycje subdomen w wynikach wyszukiwania po wpisaniu frazy „nowe domy wrocław”.

Subdomena domena1.com.pl Pozycja w wynikach wyszukiwania
z.domena1.com.pl 13
a.domena1.com.pl 60
Subdomena domena2.com.pl Pozycja w wynikach wyszukiwania
z.domena2.com.pl 147
a.domena2.com.pl 146

Jak wynika z testu subdomeny dodatkowo podlinkowane 30 linkami nofollow znalazły się niżej w wynikach wyszukiwania. Potwierdza to, że linki z atrybutem nofollow nie mają bezpośredniego wpływu na ranking pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Wiemy jednak, że pośredni mają, bo strona zawierająca dużą ich ilość może zostać zafiltrowana. Co więcej linki nofollow przenoszą TrustRank, który ma wpływ na ranking pozycji.

Przeczytaj również:  Popraw Trust Rank swojej strony

Niestety test został wykonany na niewielkiej próbce danych, dlatego, jeżeli ktoś ma inne przykłady nie potwierdzające mojego wniosku, zapraszam do dyskusji. Ja w tym czasie dołożę większą ilość linków nofollow i podzielę się w najbliższym czasie kolejnymi wnioskami.

Foto: socialnewswatch.com

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

21
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Krótki artykuł coś…;-)
    Testów tego typu jest dużo jednak tródno z nich wywnioskować dokładne info niestety…
    Polecam http://sprawnymarketing.pl/artykuly/linki-do-naszej-strony-%E2%80%93-czy-nofollow-jest-cos-warte/

    Czy no follow przenoszą „coś” czy nie i tak i tak są wartościowe z wielu przyczyn już nie wspominając o TR, Link variety, traffic etc.
    Tak więc mnie już pytania czy warto czy nie mało interesują:-)Bo wartość mają

  2. 2

    Ciekawy test trzeba by go troche rozbudować o ilość danych wtedy możnaby bardzeij wiarygodne wnioski wyciągnąć

  3. 3

    Jakość tutaj jest itotna, nofollow z zaufanej strony podnosi widoczność, nie wpływa bezpośrednio na pozycję ale jednak pozytywnie wpływa na końcową ocenę strony docelowej przez Google, warto takie linki zdobywać.

  4. 4

    Jak dla mnie linki nofollow nic nie dają, ale też nie szkodzą. Być może przy dużej ilości w ogóle linków przychodzących, część linków nofollow bardziej uwiarygodnia profil. Ale tak poza tym to nic nie dają.

    Linkiem nofollow nawet nie można zindeksować strony – http://www.seoblogowanie.pl/zasada-pierwszego-linka-%E2%80%93-first-link-counts/

  5. 5
    Katalog sklepów internetowych

    Ja od siebie mogę dodać taką ciekawostkę, robiłem test jak zyskują strony na których umieszczamy swoje linki, wybrałem 2 przypadkowe blogi (blog A – pr3 – linki dofollow, i blog B – pr4 – linki nofollow) i umieściłem w nich frazę (ok 10.000 wyników w google) przez pierwsze 3 dni blog A był na miejscu 1 i 2 , blog B daleko w tyle, kolejny dzień to 2 i 3 miesce zajmował blog B blog A trochę spadł ok 40, lecz następnie przez ok tydzień blog A wrócił na miejsce 3 a blog B spad w okolice 30, przez ok kolejne 3 tygodnie blog A ma się dobrze i zajmuje różne miejsca od 1 do 50, blog B ponad 100, w konsekwencji po roku blog A ma miejsce 26 a blogu B ma dopiero 59 miejsce.
    Jaki morał z mojego doświadczenia, korzyścią dla samych właścicieli blogów jest ustawienie linków na dofollow i kontrola dodawanych komentarzy tak aby wnosiły one istotne treści do dyskusji a jeśli jest ich zadużo na stronie to poprostu usuwanie anchorów.

  6. 6

    No jeden z nielicznych tu artykułów który coś konkretnego wnosi. Dzięki za te informacje.

  7. 7

    Próbka danych może niewielka, ale wnioski zostały sformułowane dość kategorycznie. Nie znam wprawdzie szczegółów, ale wierzę, że dane i ich interpretacja są trafne.
    Zdobywajmy więc linki nofollow;-)

  8. 8

    Witam, my osobiście uważamy, że nofollow jest bardzo ważny. Przekazuje trust rank. 95-98% pyta, czy dane linki są linkami z atrybutem df, bo tylko takie ich interesują. Gdy jest jakiś googlowski update, okazuje się, że Ci, którzy mają dywersyfikację mają się dobrze, Ci, którzy chcieli mieć df-y spadają.

  9. 9

    Myślę że dywersyfikacja linków jest naprawdę ważna, z moich obserwacji i działań seo, linki nofollow są ważne. Wiadomo nie możemy zdobywać tylko tego rodzaju linków, każdy musi wyrobić sobie złoty środek. Artykuł ciekawy, i poparty konkretnymi przykładami. Oby więcej takich artykułów.

  10. 10

    W dzisiejszych czasach chodzi też o zróżnicowanie profilu linków IMHO – dziwne anchory, follow i nofollow i inne kombinacje…

  11. 11

    W naturze zawsze jest pewna doza chaosu. Widzieliście kiedyś proste drzewo? „Naturalne” linkowanie powinno zawierać pewną dozę nofollow…

  12. 12

    Nofollow nie ma żadnej wartości. Informował o tym pracownik Google w wywiadzie jaki udzielał pewnemu blogerowi.

  13. 13

    Też myślę że nie mają one żadnej wartości.

  14. 14

    Dla świętego spokoju dawałbym też nofollow. Jeśli niczemu nie służą, to po co w ogóle są? A 100% dofollow, to jednak ryzyko

  15. 15

    Bardzo ciekawy artykuł. Wydaje mi się, że ciężko jest sprawdzić co wpływa a co nie. To tak jak rzucenie piłką do góry i patrzenie gdzie spadnie. Wynik bedzie nie dokładny, bo wiatr itp. Tak samo tutaj, jest wiele czynników wpływających. Dzięki za artykuł

  16. 16

    Autor napisał o tym, że duża liczba linków nofollow może przyczynić się do zafiltrowania strony: czy mógłbym prosić o więcej szczegółów?

  17. 18

    Posiadanie linków nofollow według mnie jest bardzo ważne, bo w innym wypadku taka sytuacja byłaby zwyczajnie podejrzana – linkowanie nie wyglądałoby na naturalne. Sam osobiście zabieram się do testów związanych ze znacznikiem nofollow i gdy tylko będę miał wyniki, to pozwolę sobie powrócić tutaj 🙂

  18. 19

    Jeżeli link nofollow daje dużą ilość przeklików, które prowadzą do konwersji na stronie to jest on jak najbardziej wartościowy, nawet kiedy nie przekazuje mocy 🙂

  19. 20

    Wszyscy mówią że są nieważne, nic nie dają, a jak się sprawdzi, np. za pomocą ahrefs konkurencję, to nagle okazuje się że każdy je ma 🙂

  20. 21

    Można na to popatrzeć w ten sposób: nienormalnym jest jeśli wytryna ma same linki dofollow i nienormalnym jest odwrotna sytuacja. Zatem oczywistym jest że jest gdzieś równowaga z puntu widzenia Google’a.

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony