preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Tematy na bloga – TOP 10 – skąd brać pomysły i o czym pisać na blogu?

Tematy na bloga – TOP 10 – skąd brać pomysły i o czym pisać na blogu?

Nieprzeciętny pomysł artykułu blogowego jest gwarancją sukcesu w internecie. Powinien on również być ciekawy, przydatny i pasujący do tematyki bloga. W dzisiejszym bardzo szybkim cyfrowym świecie spośród bardzo wielu komunikatów, wciąż liczy się jakość. Dobre jakościowo treści obronią się same. Zatem jak wymyślić i znaleźć kreatywne oraz dobre tematy na bloga, które będą interesować czytelników?

Przydatne sposoby oraz narzędzia wyszukiwania pomysłów na tematy blogowe – Lista:

1. Autouzupełnienie w wyszukiwarce Google

Autouzupełnienie w wyszukiwarce Google

Jak działa autouzupełnianie?

Wystarczy rozpocząć pisanie w pasku wyszukiwania Google. Poniżej ukażą się potencjalnie wyszukiwane frazy związane z zapytaniami wpisywanymi przez Ciebie i innych użytkowników.

Podpowiedzi wyświetlają się według popularności aktualnie wyszukiwanych słów. Po wybraniu podpowiedzi ukaże się wynik.

Główne źródła podpowiedzi to:

  • słowa wpisywane przez Ciebie
  • wyniki z Twojej przeszłości (działa jeśli jesteś zalogowany na koncie Google)
  • frazy wyszukiwane przez innych użytkowników

źródło – Wyszukiwanie z użyciem autouzupełniania
– https://support.google.com/websearch/answer/106230?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=pl

 

2. Answer the public – wizualne narzędzie badania słów kluczowych do tworzenia treści

Answer the public - wizualne narzędzie badania słów kluczowych do tworzenia treści

Narzędzie AnswerThePublic dostarcza użytkownikom sugestie dla często wyszukiwanych terminów – aplikacja wyświetla wyszukiwania w zgrabnych grafikach.

Po podaniu określonej frazy można otrzymać:

  • pytania wyszukiwane przez użytkowników w wyszukiwarce Google związane ze słowem kluczowym rozpoczynające się od: Co?, Jak?, Gdzie?, Kiedy?, Dlaczego?, Które?, W jaki sposób?
  • wyszukiwania porównawcze słów kluczowych
  • przyimki ze słowem kluczowym
  • alfabetycznie uporządkowane wyszukiwania
  • powiązane wyszukiwania
  • możliwość pobrania wyników w pliku .CSV
Answer the public - wizualne narzędzie badania słów kluczowych do tworzenia treści

Wynik dla przykładowej frazy: zdrowy styl życia. Pytania 21, Przyimki 31, Porównania 51, Alfabetycznie 381, Powiązane 20

źródło – https://answerthepublic.com/

 

3. Google Trends – obserwowanie tendencji

Narzędzie pozwala na zbadanie trendu określonej frazy kluczowej w przedziale czasowym. Bardzo przydatne, jeśli sprawdzana jest sezonowość słowa kluczowego.

Poniżej interaktywny przykłady wyszukiwania dla fraz:

  • pomysł na prezent
  • prezent na urodziny
  • prezent na 40 urodziny

Początkowy horyzont czasowy ustawiony od 2004 roku pozwala na zaobserwowanie tendencji w poszczególnych latach oraz miesiącach.

Dodatkowo do szukania pomysłów na artykuł można się posłużyć tematami zyskującymi popularność w Google w poszczególnych latach:

Google Trends - obserwowanie tendencji Popularność w Google w poszczególnych latach

źródło – Google Trends – https://trends.google.com

 

4. Ubersuggest – dodatkowe sugestie

Narzędzie proponuje pomysły na słowa kluczowe. Po wpisaniu frazy zacznie generować więcej propozycji.

Ubersuggest - dodatkowe sugestie słów kluczowych

Ubersuggest pozwala na:

  • przegląd słów kluczowych według tendencji w poszczególnych miesiącach
  • sugestie słów kluczowych – wyświetla więcej propozycji również dla fraz z długiego ogona,
  • oblicza poziom trudności fraz

źródło – https://neilpatel.com/ubersuggest/

 

5. Fora internetowe – Jak sprawdzić popularne tematy?

Fora skupiają wielotysięczne społeczności. Czasami można dowiedzieć się jak znaleźć dobry temat na bloga Po wpisaniu w wyszukiwarkę Google słowa kluczowego + „forum” pojawi się lista for internetowych związanych z tym słowem.

Fora internetowe - Jak sprawdzić popularne tematy?

Następnie na forum należy sprawdzić najpopularniejszy dział z tematami.

Pomocne będzie posortowanie według ilości:

  • wątków / postów / tematów
  • odpowiedzi / komentarzy
  • liczby wyświetleń / popularności

Popularność postów na forach tematycznych

Fora są idealnym rozwiązaniem do sprawdzenia atrakcyjności niszowego tematu na bloga. Dodatkowo można zapoznać się jakiego języka używają internauci do komunikacji. W ten sposób można się do nich dostosować pod kątem publikowanej treści.

 

6. BuzzSumo – bazuje na social mediach

Narzędzie sprawdza słowa kluczowe z największą liczbą udostępnień na portalach społecznościowych. Po wpisaniu przykładowej frazy „jak zaplanować trening” pojawią się najpopularniejsze tematy z nią związane.

BuzzSumo - popularność słów kluczowych w social mediach

Wynik przedstawia ilości udostępnień na popularnych serwisach społecznościowych:

  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Reddit

źródło – https://buzzsumo.com/

 

7. Facebook – Grupy i Strony

Pomocnym źródłem informacji są grupy oraz strony na facebookowym portalu społecznościowym. Warto tam szukać pomysłu na temat blogowy.

Wystarczy zalogować się na konto facebooka. W wyszukiwarce wpisać poszukiwane hasło. Następnie z belki poniżej paska wyszukiwania wybrać „Strony” do uzyskanie dokładniejszych wyników.

Facebook - Grupy i Strony

Wynikiem jest lista stron często „lajkowanych” przez użytkowników. Teraz można sprawdzić jakie tematy są najczęściej udostępniane i komentowane. Na pewno jeden z artykułów będzie inspiracją do napisania ciekawego tematu na bloga.

Dodatkowo zawsze można dołączyć do Grupy z wybranej tematyki i sprawdzić o czym piszą jej członkowie. Być może fascynujący temat pojawi się niebawem.

źródło – https://www.facebook.com

 

8. YouTube – ustawienia filtrów

Portal YouTube od wielu lat jest w TOP 3 w rankingach najczęściej odwiedzanych stron na świecie. Dlatego tym bardziej należy korzystać z jego potencjału.

YouTube - ustawienia filtrów

Użycie określonej frazy w polu wyszukiwania wyświetli listę filmów.  Wyniki można posortować w filtrach np. wg:

  • trafności
  • daty przesłania
  • liczby wyświetleń
  • oceny

źródło – https://www.youtube.com/

 

9. Wykop.pl – agregator treści

Wykop.pl - agregator treści

W Polsce najpopularniejszym „agregatorem artykułów” jest Wykop.pl. Poszukiwanie pomysłu na artykuł blogowy można zacząć od wpisania frazy w pole wyszukiwania. Następnie sortować według:

  • Szukaj w: wszystko, znaleziska, wpisy, profile, Google
  • Sortowanie: najlepsze, wykopane, najnowsze, komentowane
  • Gdzie szukać: wszędzie, strona główna, wykopalisko, archiwum, duplikaty
  • Liczba głosów: 1000+, 500+, 250+, 100+, 10+, 1+
  • Kiedy dodane: dziś, wczoraj, ten tydzień, ten miesiąc, użyć zakresu dat

lub skorzystać z głównych zakładek menu:

  • Wykopalisko,
  • Hity
  • Mikroblog

*Zagranicznym odpowiednikiem jest serwis internetowy Reddit – https://www.reddit.com/

 

10. Google Wiadomości – agregator News’ów

Usługa Google News zbiera nagłówki artykułów z portali internetowych i wyświetla zagregowane od najistotniejszych. Obecnie zbierane są nagłówki z 60 tysięcy zgłoszonych portali. Każdy portal jest szczegółowo sprawdzany pod względem merytorycznym, jakościowym oraz technicznym, a następnie wyświetlany na Google News.

Aplikacja prezentuje wiadomości z takich kategorii jak: Polska, Świat, Informacje lokalne, Biznes, Nauka i Technika, Rozrywka, Sport.

Google Wiadomości - agregator News'ów

źródło – Google News – https://news.google.com

 

Podsumowanie – pomysły na tematy blogowe – Lista:

  1. Autouzupełnienie Google – często wpisywane frazy przez użytkowników
  2. Answer the public – wizualne narzędzie badania słów kluczowych
  3. Google Trends – obserwowanie tendencji
  4. Ubersuggest – dodatkowe sugestie
  5. Fora internetowe – sprawdzanie popularnych wątków
  6. BuzzSumo – popularne artykuły w social mediach
  7. Facebook – użycie stron oraz grup
  8. YouTube – filtrowanie po liczbie wyświetleń
  9. Wykop.pl – agregator treści
  10. Google News – merytoryczny agregator news’ów

Należy również pamiętać o „targetowaniu” w odpowiednią grupę docelową. Wiedzieć: Kim są Twoi czytelnicy?, Czego szukają?, Jakie mają problemy?, Jakim językiem się posługują? Precyzyjne określenie grupy docelowej znacznie pomoże w tworzeniu dobrej jakościowo treści na bloga.

Wykorzystanie powyższych metod powinno przydać się w kreowaniu poczytnych oraz interesujących pomysłów na artykuły blogowe.

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

3
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Pomocna lista narzędzi, dzięki! Warto pomyśleć o czymś jeszcze, czego nie podpowie żadne z nich: o co użytkownicy mogliby pytać, odwiedzając naszą witrynę, nad czym mogliby się zastanawiać w kontekście naszej działalności. Omawiając takie zagadnienia, nie tylko zdobędziemy kolejny temat na bloga, ale i staniemy się bardziej wiarygodni. Wyprzedzimy ich potrzeby 🙂

  2. 2

    Mega pomocna lista, dzięki wielkie

  3. 3

    Większość narzędzi znam, ale Answer the public jeszcze nie znałam dodam do swoich ulubionych. Szkoda, że liczba darmowych jest mocno ograniczona.

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj