Widzialni cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Personalize" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all
Tematy na bloga – TOP 10 – skąd brać pomysły i o czym pisać na blogu?

Tematy na bloga – TOP 10 – skąd brać pomysły i o czym pisać na blogu?

Nieprzeciętny pomysł artykułu blogowego jest gwarancją sukcesu w internecie. Powinien on również być ciekawy, przydatny i pasujący do tematyki bloga. W dzisiejszym bardzo szybkim cyfrowym świecie spośród bardzo wielu komunikatów, wciąż liczy się jakość. Dobre jakościowo treści obronią się same. Zatem jak wymyślić i znaleźć kreatywne oraz dobre tematy na bloga, które będą interesować czytelników?

Przydatne sposoby oraz narzędzia wyszukiwania pomysłów na tematy blogowe – Lista:

1. Autouzupełnienie w wyszukiwarce Google

Autouzupełnienie w wyszukiwarce Google

Jak działa autouzupełnianie?

Wystarczy rozpocząć pisanie w pasku wyszukiwania Google. Poniżej ukażą się potencjalnie wyszukiwane frazy związane z zapytaniami wpisywanymi przez Ciebie i innych użytkowników.

Podpowiedzi wyświetlają się według popularności aktualnie wyszukiwanych słów. Po wybraniu podpowiedzi ukaże się wynik.

Główne źródła podpowiedzi to:

  • słowa wpisywane przez Ciebie
  • wyniki z Twojej przeszłości (działa jeśli jesteś zalogowany na koncie Google)
  • frazy wyszukiwane przez innych użytkowników

źródło – Wyszukiwanie z użyciem autouzupełniania
– https://support.google.com/websearch/answer/106230?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=pl

 

2. Answer the public – wizualne narzędzie badania słów kluczowych do tworzenia treści

Answer the public - wizualne narzędzie badania słów kluczowych do tworzenia treści

Narzędzie AnswerThePublic dostarcza użytkownikom sugestie dla często wyszukiwanych terminów – aplikacja wyświetla wyszukiwania w zgrabnych grafikach.

Po podaniu określonej frazy można otrzymać:

  • pytania wyszukiwane przez użytkowników w wyszukiwarce Google związane ze słowem kluczowym rozpoczynające się od: Co?, Jak?, Gdzie?, Kiedy?, Dlaczego?, Które?, W jaki sposób?
  • wyszukiwania porównawcze słów kluczowych
  • przyimki ze słowem kluczowym
  • alfabetycznie uporządkowane wyszukiwania
  • powiązane wyszukiwania
  • możliwość pobrania wyników w pliku .CSV
Answer the public - wizualne narzędzie badania słów kluczowych do tworzenia treści

Wynik dla przykładowej frazy: zdrowy styl życia. Pytania 21, Przyimki 31, Porównania 51, Alfabetycznie 381, Powiązane 20

źródło – https://answerthepublic.com/

 

3. Google Trends – obserwowanie tendencji

Narzędzie pozwala na zbadanie trendu określonej frazy kluczowej w przedziale czasowym. Bardzo przydatne, jeśli sprawdzana jest sezonowość słowa kluczowego.

Poniżej interaktywny przykłady wyszukiwania dla fraz:

  • pomysł na prezent
  • prezent na urodziny
  • prezent na 40 urodziny

Początkowy horyzont czasowy ustawiony od 2004 roku pozwala na zaobserwowanie tendencji w poszczególnych latach oraz miesiącach.

Dodatkowo do szukania pomysłów na artykuł można się posłużyć tematami zyskującymi popularność w Google w poszczególnych latach:

Google Trends - obserwowanie tendencji Popularność w Google w poszczególnych latach

źródło – Google Trends – https://trends.google.com

 

4. Ubersuggest – dodatkowe sugestie

Narzędzie proponuje pomysły na słowa kluczowe. Po wpisaniu frazy zacznie generować więcej propozycji.

Ubersuggest - dodatkowe sugestie słów kluczowych

Ubersuggest pozwala na:

  • przegląd słów kluczowych według tendencji w poszczególnych miesiącach
  • sugestie słów kluczowych – wyświetla więcej propozycji również dla fraz z długiego ogona,
  • oblicza poziom trudności fraz

źródło – https://neilpatel.com/ubersuggest/

 

5. Fora internetowe – Jak sprawdzić popularne tematy?

Fora skupiają wielotysięczne społeczności. Czasami można dowiedzieć się jak znaleźć dobry temat na bloga Po wpisaniu w wyszukiwarkę Google słowa kluczowego + „forum” pojawi się lista for internetowych związanych z tym słowem.

Fora internetowe - Jak sprawdzić popularne tematy?

Następnie na forum należy sprawdzić najpopularniejszy dział z tematami.

Pomocne będzie posortowanie według ilości:

  • wątków / postów / tematów
  • odpowiedzi / komentarzy
  • liczby wyświetleń / popularności

Popularność postów na forach tematycznych

Fora są idealnym rozwiązaniem do sprawdzenia atrakcyjności niszowego tematu na bloga. Dodatkowo można zapoznać się jakiego języka używają internauci do komunikacji. W ten sposób można się do nich dostosować pod kątem publikowanej treści.

 

6. BuzzSumo – bazuje na social mediach

Narzędzie sprawdza słowa kluczowe z największą liczbą udostępnień na portalach społecznościowych. Po wpisaniu przykładowej frazy „jak zaplanować trening” pojawią się najpopularniejsze tematy z nią związane.

BuzzSumo - popularność słów kluczowych w social mediach

Wynik przedstawia ilości udostępnień na popularnych serwisach społecznościowych:

  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Reddit

źródło – https://buzzsumo.com/

 

7. Facebook – Grupy i Strony

Pomocnym źródłem informacji są grupy oraz strony na facebookowym portalu społecznościowym. Warto tam szukać pomysłu na temat blogowy.

Wystarczy zalogować się na konto facebooka. W wyszukiwarce wpisać poszukiwane hasło. Następnie z belki poniżej paska wyszukiwania wybrać „Strony” do uzyskanie dokładniejszych wyników.

Facebook - Grupy i Strony

Wynikiem jest lista stron często „lajkowanych” przez użytkowników. Teraz można sprawdzić jakie tematy są najczęściej udostępniane i komentowane. Na pewno jeden z artykułów będzie inspiracją do napisania ciekawego tematu na bloga.

Dodatkowo zawsze można dołączyć do Grupy z wybranej tematyki i sprawdzić o czym piszą jej członkowie. Być może fascynujący temat pojawi się niebawem.

źródło – https://www.facebook.com

 

8. YouTube – ustawienia filtrów

Portal YouTube od wielu lat jest w TOP 3 w rankingach najczęściej odwiedzanych stron na świecie. Dlatego tym bardziej należy korzystać z jego potencjału.

YouTube - ustawienia filtrów

Użycie określonej frazy w polu wyszukiwania wyświetli listę filmów.  Wyniki można posortować w filtrach np. wg:

  • trafności
  • daty przesłania
  • liczby wyświetleń
  • oceny

źródło – https://www.youtube.com/

 

9. Wykop.pl – agregator treści

Wykop.pl - agregator treści

W Polsce najpopularniejszym „agregatorem artykułów” jest Wykop.pl. Poszukiwanie pomysłu na artykuł blogowy można zacząć od wpisania frazy w pole wyszukiwania. Następnie sortować według:

  • Szukaj w: wszystko, znaleziska, wpisy, profile, Google
  • Sortowanie: najlepsze, wykopane, najnowsze, komentowane
  • Gdzie szukać: wszędzie, strona główna, wykopalisko, archiwum, duplikaty
  • Liczba głosów: 1000+, 500+, 250+, 100+, 10+, 1+
  • Kiedy dodane: dziś, wczoraj, ten tydzień, ten miesiąc, użyć zakresu dat

lub skorzystać z głównych zakładek menu:

  • Wykopalisko,
  • Hity
  • Mikroblog

*Zagranicznym odpowiednikiem jest serwis internetowy Reddit – https://www.reddit.com/

 

10. Google Wiadomości – agregator News’ów

Usługa Google News zbiera nagłówki artykułów z portali internetowych i wyświetla zagregowane od najistotniejszych. Obecnie zbierane są nagłówki z 60 tysięcy zgłoszonych portali. Każdy portal jest szczegółowo sprawdzany pod względem merytorycznym, jakościowym oraz technicznym, a następnie wyświetlany na Google News.

Aplikacja prezentuje wiadomości z takich kategorii jak: Polska, Świat, Informacje lokalne, Biznes, Nauka i Technika, Rozrywka, Sport.

Google Wiadomości - agregator News'ów

źródło – Google News – https://news.google.com

 

Podsumowanie – pomysły na tematy blogowe – Lista:

  1. Autouzupełnienie Google – często wpisywane frazy przez użytkowników
  2. Answer the public – wizualne narzędzie badania słów kluczowych
  3. Google Trends – obserwowanie tendencji
  4. Ubersuggest – dodatkowe sugestie
  5. Fora internetowe – sprawdzanie popularnych wątków
  6. BuzzSumo – popularne artykuły w social mediach
  7. Facebook – użycie stron oraz grup
  8. YouTube – filtrowanie po liczbie wyświetleń
  9. Wykop.pl – agregator treści
  10. Google News – merytoryczny agregator news’ów

Należy również pamiętać o „targetowaniu” w odpowiednią grupę docelową. Wiedzieć: Kim są Twoi czytelnicy?, Czego szukają?, Jakie mają problemy?, Jakim językiem się posługują? Precyzyjne określenie grupy docelowej znacznie pomoże w tworzeniu dobrej jakościowo treści na bloga.

Wykorzystanie powyższych metod powinno przydać się w kreowaniu poczytnych oraz interesujących pomysłów na artykuły blogowe.

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

3
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Pomocna lista narzędzi, dzięki! Warto pomyśleć o czymś jeszcze, czego nie podpowie żadne z nich: o co użytkownicy mogliby pytać, odwiedzając naszą witrynę, nad czym mogliby się zastanawiać w kontekście naszej działalności. Omawiając takie zagadnienia, nie tylko zdobędziemy kolejny temat na bloga, ale i staniemy się bardziej wiarygodni. Wyprzedzimy ich potrzeby 🙂

  2. 2

    Mega pomocna lista, dzięki wielkie

  3. 3

    Większość narzędzi znam, ale Answer the public jeszcze nie znałam dodam do swoich ulubionych. Szkoda, że liczba darmowych jest mocno ograniczona.

Komentarze są wyłączone.

O blogu

Blog powstał w celu przybliżenia marketingu internetowego w wyszukiwarkach wszystkim zainteresowanym tą tematyką. Będziemy dzielić się tutaj naszą wiedzą oraz nowościami z branży. Życzymy miłej lektury.

Szukaj