Tematy na bloga – TOP 10 – skąd brać pomysły i o czym pisać na blogu?
Spis treści:
- Przydatne sposoby oraz narzędzia wyszukiwania pomysłów na tematy blogowe – Lista:
- 1. Autouzupełnienie w wyszukiwarce Google
- 2. Answer the public – wizualne narzędzie badania słów kluczowych do tworzenia treści
- 3. Google Trends – obserwowanie tendencji
- 4. Ubersuggest – dodatkowe sugestie
- 5. Fora internetowe – Jak sprawdzić popularne tematy?
- 6. BuzzSumo – bazuje na social mediach
- 7. Facebook – Grupy i Strony
- 8. YouTube – ustawienia filtrów
- 9. Wykop.pl – agregator treści
- 10. Google Wiadomości – agregator News’ów
- Podsumowanie – pomysły na tematy blogowe – Lista:
Nieprzeciętny pomysł artykułu blogowego jest gwarancją sukcesu w internecie. Powinien on również być ciekawy, przydatny i pasujący do tematyki bloga. W dzisiejszym bardzo szybkim cyfrowym świecie spośród bardzo wielu komunikatów, wciąż liczy się jakość. Dobre jakościowo treści obronią się same. Zatem jak wymyślić i znaleźć kreatywne oraz dobre tematy na bloga, które będą interesować czytelników?
Przydatne sposoby oraz narzędzia wyszukiwania pomysłów na tematy blogowe – Lista:
1. Autouzupełnienie w wyszukiwarce Google
Jak działa autouzupełnianie?
Wystarczy rozpocząć pisanie w pasku wyszukiwania Google. Poniżej ukażą się potencjalnie wyszukiwane frazy związane z zapytaniami wpisywanymi przez Ciebie i innych użytkowników.
Podpowiedzi wyświetlają się według popularności aktualnie wyszukiwanych słów. Po wybraniu podpowiedzi ukaże się wynik.
Główne źródła podpowiedzi to:
- słowa wpisywane przez Ciebie
- wyniki z Twojej przeszłości (działa jeśli jesteś zalogowany na koncie Google)
- frazy wyszukiwane przez innych użytkowników
źródło – Wyszukiwanie z użyciem autouzupełniania
– https://support.google.com/websearch/answer/106230?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=pl
2. Answer the public – wizualne narzędzie badania słów kluczowych do tworzenia treści
Narzędzie AnswerThePublic dostarcza użytkownikom sugestie dla często wyszukiwanych terminów – aplikacja wyświetla wyszukiwania w zgrabnych grafikach.
Po podaniu określonej frazy można otrzymać:
- pytania wyszukiwane przez użytkowników w wyszukiwarce Google związane ze słowem kluczowym rozpoczynające się od: Co?, Jak?, Gdzie?, Kiedy?, Dlaczego?, Które?, W jaki sposób?
- wyszukiwania porównawcze słów kluczowych
- przyimki ze słowem kluczowym
- alfabetycznie uporządkowane wyszukiwania
- powiązane wyszukiwania
- możliwość pobrania wyników w pliku .CSV
źródło – https://answerthepublic.com/
3. Google Trends – obserwowanie tendencji
Narzędzie pozwala na zbadanie trendu określonej frazy kluczowej w przedziale czasowym. Bardzo przydatne, jeśli sprawdzana jest sezonowość słowa kluczowego.
Poniżej interaktywny przykłady wyszukiwania dla fraz:
- pomysł na prezent
- prezent na urodziny
- prezent na 40 urodziny
Początkowy horyzont czasowy ustawiony od 2004 roku pozwala na zaobserwowanie tendencji w poszczególnych latach oraz miesiącach.
Dodatkowo do szukania pomysłów na artykuł można się posłużyć tematami zyskującymi popularność w Google w poszczególnych latach:
źródło – Google Trends – https://trends.google.com
4. Ubersuggest – dodatkowe sugestie
Narzędzie proponuje pomysły na słowa kluczowe. Po wpisaniu frazy zacznie generować więcej propozycji.
Ubersuggest pozwala na:
- przegląd słów kluczowych według tendencji w poszczególnych miesiącach
- sugestie słów kluczowych – wyświetla więcej propozycji również dla fraz z długiego ogona,
- oblicza poziom trudności fraz
źródło – https://neilpatel.com/ubersuggest/
5. Fora internetowe – Jak sprawdzić popularne tematy?
Fora skupiają wielotysięczne społeczności. Czasami można dowiedzieć się jak znaleźć dobry temat na bloga Po wpisaniu w wyszukiwarkę Google słowa kluczowego + „forum” pojawi się lista for internetowych związanych z tym słowem.
Następnie na forum należy sprawdzić najpopularniejszy dział z tematami.
Pomocne będzie posortowanie według ilości:
- wątków / postów / tematów
- odpowiedzi / komentarzy
- liczby wyświetleń / popularności
Fora są idealnym rozwiązaniem do sprawdzenia atrakcyjności niszowego tematu na bloga. Dodatkowo można zapoznać się jakiego języka używają internauci do komunikacji. W ten sposób można się do nich dostosować pod kątem publikowanej treści.
Narzędzie sprawdza słowa kluczowe z największą liczbą udostępnień na portalach społecznościowych. Po wpisaniu przykładowej frazy „jak zaplanować trening” pojawią się najpopularniejsze tematy z nią związane.
Wynik przedstawia ilości udostępnień na popularnych serwisach społecznościowych:
źródło – https://buzzsumo.com/
7. Facebook – Grupy i Strony
Pomocnym źródłem informacji są grupy oraz strony na facebookowym portalu społecznościowym. Warto tam szukać pomysłu na temat blogowy.
Wystarczy zalogować się na konto facebooka. W wyszukiwarce wpisać poszukiwane hasło. Następnie z belki poniżej paska wyszukiwania wybrać „Strony” do uzyskanie dokładniejszych wyników.
Wynikiem jest lista stron często „lajkowanych” przez użytkowników. Teraz można sprawdzić jakie tematy są najczęściej udostępniane i komentowane. Na pewno jeden z artykułów będzie inspiracją do napisania ciekawego tematu na bloga.
Dodatkowo zawsze można dołączyć do Grupy z wybranej tematyki i sprawdzić o czym piszą jej członkowie. Być może fascynujący temat pojawi się niebawem.
źródło – https://www.facebook.com
8. YouTube – ustawienia filtrów
Portal YouTube od wielu lat jest w TOP 3 w rankingach najczęściej odwiedzanych stron na świecie. Dlatego tym bardziej należy korzystać z jego potencjału.
Użycie określonej frazy w polu wyszukiwania wyświetli listę filmów. Wyniki można posortować w filtrach np. wg:
- trafności
- daty przesłania
- liczby wyświetleń
- oceny
źródło – https://www.youtube.com/
9. Wykop.pl – agregator treści
W Polsce najpopularniejszym „agregatorem artykułów” jest Wykop.pl. Poszukiwanie pomysłu na artykuł blogowy można zacząć od wpisania frazy w pole wyszukiwania. Następnie sortować według:
- Szukaj w: wszystko, znaleziska, wpisy, profile, Google
- Sortowanie: najlepsze, wykopane, najnowsze, komentowane
- Gdzie szukać: wszędzie, strona główna, wykopalisko, archiwum, duplikaty
- Liczba głosów: 1000+, 500+, 250+, 100+, 10+, 1+
- Kiedy dodane: dziś, wczoraj, ten tydzień, ten miesiąc, użyć zakresu dat
lub skorzystać z głównych zakładek menu:
- Wykopalisko,
- Hity
- Mikroblog
*Zagranicznym odpowiednikiem jest serwis internetowy Reddit – https://www.reddit.com/
10. Google Wiadomości – agregator News’ów
Usługa Google News zbiera nagłówki artykułów z portali internetowych i wyświetla zagregowane od najistotniejszych. Obecnie zbierane są nagłówki z 60 tysięcy zgłoszonych portali. Każdy portal jest szczegółowo sprawdzany pod względem merytorycznym, jakościowym oraz technicznym, a następnie wyświetlany na Google News.
Aplikacja prezentuje wiadomości z takich kategorii jak: Polska, Świat, Informacje lokalne, Biznes, Nauka i Technika, Rozrywka, Sport.
źródło – Google News – https://news.google.com
Podsumowanie – pomysły na tematy blogowe – Lista:
- Autouzupełnienie Google – często wpisywane frazy przez użytkowników
- Answer the public – wizualne narzędzie badania słów kluczowych
- Google Trends – obserwowanie tendencji
- Ubersuggest – dodatkowe sugestie
- Fora internetowe – sprawdzanie popularnych wątków
- BuzzSumo – popularne artykuły w social mediach
- Facebook – użycie stron oraz grup
- YouTube – filtrowanie po liczbie wyświetleń
- Wykop.pl – agregator treści
- Google News – merytoryczny agregator news’ów
Należy również pamiętać o „targetowaniu” w odpowiednią grupę docelową. Wiedzieć: Kim są Twoi czytelnicy?, Czego szukają?, Jakie mają problemy?, Jakim językiem się posługują? Precyzyjne określenie grupy docelowej znacznie pomoże w tworzeniu dobrej jakościowo treści na bloga.
Wykorzystanie powyższych metod powinno przydać się w kreowaniu poczytnych oraz interesujących pomysłów na artykuły blogowe.
Pomocna lista narzędzi, dzięki! Warto pomyśleć o czymś jeszcze, czego nie podpowie żadne z nich: o co użytkownicy mogliby pytać, odwiedzając naszą witrynę, nad czym mogliby się zastanawiać w kontekście naszej działalności. Omawiając takie zagadnienia, nie tylko zdobędziemy kolejny temat na bloga, ale i staniemy się bardziej wiarygodni. Wyprzedzimy ich potrzeby 🙂
Mega pomocna lista, dzięki wielkie
Większość narzędzi znam, ale Answer the public jeszcze nie znałam dodam do swoich ulubionych. Szkoda, że liczba darmowych jest mocno ograniczona.