
Tematy na bloga – TOP 10 – skąd brać pomysły i o czym pisać na blogu?
Spis treści: [Pokaż]
Nieprzeciętny pomysł artykułu blogowego jest gwarancją sukcesu w internecie. Powinien on również być ciekawy, przydatny i pasujący do tematyki bloga. W dzisiejszym bardzo szybkim cyfrowym świecie spośród bardzo wielu komunikatów, wciąż liczy się jakość. Dobre jakościowo treści obronią się same. Zatem jak wymyślić i znaleźć kreatywne oraz dobre tematy na bloga, które będą interesować czytelników?
Przydatne sposoby oraz narzędzia wyszukiwania pomysłów na tematy blogowe – Lista:
1. Autouzupełnienie w wyszukiwarce Google
Jak działa autouzupełnianie?
Wystarczy rozpocząć pisanie w pasku wyszukiwania Google. Poniżej ukażą się potencjalnie wyszukiwane frazy związane z zapytaniami wpisywanymi przez Ciebie i innych użytkowników.
Podpowiedzi wyświetlają się według popularności aktualnie wyszukiwanych słów. Po wybraniu podpowiedzi ukaże się wynik.
Główne źródła podpowiedzi to:
- słowa wpisywane przez Ciebie
- wyniki z Twojej przeszłości (działa jeśli jesteś zalogowany na koncie Google)
- frazy wyszukiwane przez innych użytkowników
źródło – Wyszukiwanie z użyciem autouzupełniania
– https://support.google.com/websearch/answer/106230?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=pl
2. Answer the public – wizualne narzędzie badania słów kluczowych do tworzenia treści
Narzędzie AnswerThePublic dostarcza użytkownikom sugestie dla często wyszukiwanych terminów – aplikacja wyświetla wyszukiwania w zgrabnych grafikach.
Po podaniu określonej frazy można otrzymać:
- pytania wyszukiwane przez użytkowników w wyszukiwarce Google związane ze słowem kluczowym rozpoczynające się od: Co?, Jak?, Gdzie?, Kiedy?, Dlaczego?, Które?, W jaki sposób?
- wyszukiwania porównawcze słów kluczowych
- przyimki ze słowem kluczowym
- alfabetycznie uporządkowane wyszukiwania
- powiązane wyszukiwania
- możliwość pobrania wyników w pliku .CSV

Wynik dla przykładowej frazy: zdrowy styl życia. Pytania 21, Przyimki 31, Porównania 51, Alfabetycznie 381, Powiązane 20
źródło – https://answerthepublic.com/
3. Google Trends – obserwowanie tendencji
Narzędzie pozwala na zbadanie trendu określonej frazy kluczowej w przedziale czasowym. Bardzo przydatne, jeśli sprawdzana jest sezonowość słowa kluczowego.
Poniżej interaktywny przykłady wyszukiwania dla fraz:
- pomysł na prezent
- prezent na urodziny
- prezent na 40 urodziny
Początkowy horyzont czasowy ustawiony od 2004 roku pozwala na zaobserwowanie tendencji w poszczególnych latach oraz miesiącach.
Dodatkowo do szukania pomysłów na artykuł można się posłużyć tematami zyskującymi popularność w Google w poszczególnych latach:
źródło – Google Trends – https://trends.google.com
4. Ubersuggest – dodatkowe sugestie
Narzędzie proponuje pomysły na słowa kluczowe. Po wpisaniu frazy zacznie generować więcej propozycji.
Ubersuggest pozwala na:
- przegląd słów kluczowych według tendencji w poszczególnych miesiącach
- sugestie słów kluczowych – wyświetla więcej propozycji również dla fraz z długiego ogona,
- oblicza poziom trudności fraz
źródło – https://neilpatel.com/ubersuggest/
5. Fora internetowe – Jak sprawdzić popularne tematy?
Fora skupiają wielotysięczne społeczności. Czasami można dowiedzieć się jak znaleźć dobry temat na bloga Po wpisaniu w wyszukiwarkę Google słowa kluczowego + „forum” pojawi się lista for internetowych związanych z tym słowem.
Następnie na forum należy sprawdzić najpopularniejszy dział z tematami.
Pomocne będzie posortowanie według ilości:
- wątków / postów / tematów
- odpowiedzi / komentarzy
- liczby wyświetleń / popularności
Fora są idealnym rozwiązaniem do sprawdzenia atrakcyjności niszowego tematu na bloga. Dodatkowo można zapoznać się jakiego języka używają internauci do komunikacji. W ten sposób można się do nich dostosować pod kątem publikowanej treści.
Narzędzie sprawdza słowa kluczowe z największą liczbą udostępnień na portalach społecznościowych. Po wpisaniu przykładowej frazy „jak zaplanować trening” pojawią się najpopularniejsze tematy z nią związane.
Wynik przedstawia ilości udostępnień na popularnych serwisach społecznościowych:
źródło – https://buzzsumo.com/
7. Facebook – Grupy i Strony
Pomocnym źródłem informacji są grupy oraz strony na facebookowym portalu społecznościowym. Warto tam szukać pomysłu na temat blogowy.
Wystarczy zalogować się na konto facebooka. W wyszukiwarce wpisać poszukiwane hasło. Następnie z belki poniżej paska wyszukiwania wybrać „Strony” do uzyskanie dokładniejszych wyników.
Wynikiem jest lista stron często „lajkowanych” przez użytkowników. Teraz można sprawdzić jakie tematy są najczęściej udostępniane i komentowane. Na pewno jeden z artykułów będzie inspiracją do napisania ciekawego tematu na bloga.
Dodatkowo zawsze można dołączyć do Grupy z wybranej tematyki i sprawdzić o czym piszą jej członkowie. Być może fascynujący temat pojawi się niebawem.
źródło – https://www.facebook.com
8. YouTube – ustawienia filtrów
Portal YouTube od wielu lat jest w TOP 3 w rankingach najczęściej odwiedzanych stron na świecie. Dlatego tym bardziej należy korzystać z jego potencjału.
Użycie określonej frazy w polu wyszukiwania wyświetli listę filmów. Wyniki można posortować w filtrach np. wg:
- trafności
- daty przesłania
- liczby wyświetleń
- oceny
źródło – https://www.youtube.com/
9. Wykop.pl – agregator treści
W Polsce najpopularniejszym „agregatorem artykułów” jest Wykop.pl. Poszukiwanie pomysłu na artykuł blogowy można zacząć od wpisania frazy w pole wyszukiwania. Następnie sortować według:
- Szukaj w: wszystko, znaleziska, wpisy, profile, Google
- Sortowanie: najlepsze, wykopane, najnowsze, komentowane
- Gdzie szukać: wszędzie, strona główna, wykopalisko, archiwum, duplikaty
- Liczba głosów: 1000+, 500+, 250+, 100+, 10+, 1+
- Kiedy dodane: dziś, wczoraj, ten tydzień, ten miesiąc, użyć zakresu dat
lub skorzystać z głównych zakładek menu:
- Wykopalisko,
- Hity
- Mikroblog
*Zagranicznym odpowiednikiem jest serwis internetowy Reddit – https://www.reddit.com/
10. Google Wiadomości – agregator News’ów
Usługa Google News zbiera nagłówki artykułów z portali internetowych i wyświetla zagregowane od najistotniejszych. Obecnie zbierane są nagłówki z 60 tysięcy zgłoszonych portali. Każdy portal jest szczegółowo sprawdzany pod względem merytorycznym, jakościowym oraz technicznym, a następnie wyświetlany na Google News.
Aplikacja prezentuje wiadomości z takich kategorii jak: Polska, Świat, Informacje lokalne, Biznes, Nauka i Technika, Rozrywka, Sport.
źródło – Google News – https://news.google.com
Podsumowanie – pomysły na tematy blogowe – Lista:
- Autouzupełnienie Google – często wpisywane frazy przez użytkowników
- Answer the public – wizualne narzędzie badania słów kluczowych
- Google Trends – obserwowanie tendencji
- Ubersuggest – dodatkowe sugestie
- Fora internetowe – sprawdzanie popularnych wątków
- BuzzSumo – popularne artykuły w social mediach
- Facebook – użycie stron oraz grup
- YouTube – filtrowanie po liczbie wyświetleń
- Wykop.pl – agregator treści
- Google News – merytoryczny agregator news’ów
Należy również pamiętać o „targetowaniu” w odpowiednią grupę docelową. Wiedzieć: Kim są Twoi czytelnicy?, Czego szukają?, Jakie mają problemy?, Jakim językiem się posługują? Precyzyjne określenie grupy docelowej znacznie pomoże w tworzeniu dobrej jakościowo treści na bloga.
Wykorzystanie powyższych metod powinno przydać się w kreowaniu poczytnych oraz interesujących pomysłów na artykuły blogowe.
Pomocna lista narzędzi, dzięki! Warto pomyśleć o czymś jeszcze, czego nie podpowie żadne z nich: o co użytkownicy mogliby pytać, odwiedzając naszą witrynę, nad czym mogliby się zastanawiać w kontekście naszej działalności. Omawiając takie zagadnienia, nie tylko zdobędziemy kolejny temat na bloga, ale i staniemy się bardziej wiarygodni. Wyprzedzimy ich potrzeby
Mega pomocna lista, dzięki wielkie
Większość narzędzi znam, ale Answer the public jeszcze nie znałam dodam do swoich ulubionych. Szkoda, że liczba darmowych jest mocno ograniczona.