Sposoby na urozmaicenie treści podstron serwisu
W dzisiejszym artykule chciałbym przedstawić kilka sposobów na urozmaicenie podstron produktów w sklepie internetowym. Podane poniżej wskazówki mogą być oczywiście zastosowane także w innych serwisach internetowych, niekoniecznie sklepach internetowych.
Roboty wyszukiwarek internetowych zwracają baczną uwagę na treści podstron serwisów. Promują te, które są bardziej unikalne i ciekawsze pod kątem użytkownika internetu. Należy budować takie serwisy, które będą maksymalnie możliwe przyjazne użytkownikom i o zróżnicowanej treści.
Kilka tygodni temu mieliśmy okazję przekonać się, że zduplikowane (kopie jednego opisu na wielu serwisach) opisy produktów nie są dobrym rozwiązaniem na dłuższą metę. Mam na myśli tutaj uaktualnienie algorytmu wyszukiwarki Google (Google Mayday) mające wpływ na pozycję fraz niszowych z tzw. długiego ogona (ang. long tail). Kolejny raz okazało się, że warto różnicować treści na podstronach serwisów i tworzyć je możliwe jak najbardziej unikalne. Poniżej chciałbym przedstawić kilka sposobów na zróżnicowanie treści.
- Podobne produkty, podobne wpisy. Jeden z prostszych sposobów na urozmaicenie podstron serwisu. Implementujemy moduł, który na podstawie zawartych słów kluczowych na stronie „wyciąga” z bazy podobne artykuły i wyświetla poniżej głównej treści.
- Losowe produkty, losowe wpisy. Moduł podobny do opisanego powyżej, tylko tym razem artykuły lub produkty na podstronach są losowane.
- Bestsellery, najlepsze artykuły, produkty. W tej grupie zawieramy produkty, które najlepiej się sprzedają lub artykuły, które mają największą popularność wśród użytkowników.
- Nowe produkty, najnowsze wpisy. Moduł wyświetlający najnowsze produkty, lub najnowsze wpisy. Jeśli taki moduł implementujemy w sklepie internetowym mamy dodatkowo wiele możliwości jego skonfigurowania. Przykładowo można wyświetlać tylko produkty z danych kategorii czy podkategorii itd.
- Komentarze. Wiele sklepów internetowych nie docenia użytkowników kupujących u nich przedmioty. Nie wiedzą oni, że to właśnie użytkownicy mogą pomóc nam zdobyć unikalną treść na podstronach. Warto dać możliwość komentowania produktów lub artykułów. Oczywiście komentarze nie sprawdzą się w każdym sklepie, ale warto uruchamiając sklep internetowy zastanowić się nad wprowadzeniem takiego modułu.
Powyższe przykłady oczywiście nie wyczerpują w pełni tematu. Są to jedynie jedne z podstawowych modułów linkowania wewnętrznego oraz dodatków, dzięki którym możemy urozmaicić treści na naszych serwisach.
A jak wy różnicujecie treści na podstronach? Jakie rozwiązania stosujecie ?