Rynek reklam w 2011 roku – Prognozy
Reklama jest popularnym sposobem na zapewnienie przedsiębiorstwom wzrostu liczby potencjalnych klientów, a najczęściej również zysków. Jednak reklama reklamie nie równa. Największy wzrost przychodów w 2010 roku w zakresie różnych form reklamy zanotowała branża SEO/SEM, a więc marketing w wyszukiwarkach – ponad 30%. Jest to imponujący wynik biorąc pod uwagę szacowany wzrost wartości na ogólnym rynku reklamowym, wynoszący blisko 3% w bieżącym roku.
W roku 2011 przewiduje się znaczny wzrost wydatków na reklamę, który może dojść niemal do 7%. Jest to spowodowane w dużym stopniu ruszającymi coraz prężniej przygotowaniami do Mistrzostw Europy 2012. Wiele dużych zagranicznych koncernów upatruje bowiem zwiększenie szans w zakresie aktywnego funkcjonowania na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, co skutkuje znacznie większymi wydatkami na reklamę.
W 2011 roku rynek reklamy internetowej z branżą SEO / SEM na czele będzie rozwijał się nadal najbardziej dynamicznie. Wciąż popularne są zintegrowane kampanie, które opierają się na umieszczaniu podobnego komunikatu w różnych mediach (na przykład: Internet, telewizja, reklama outdoor, prasa) i to właśnie one są drabiną do sukcesu w zakresie dobrze zrealizowanej kampanii reklamowej, która ma szansę dotrzeć do szerokiej grupy docelowej potencjalnych klientów.
Największy wzrost w zakresie wydatków na reklamy odnotuje według prognoz branża internetowa (w szczególności SEO/SEM), a dalej także reklama emitowana w kinie oraz w telewizji. Nie stracą także inne formy reklam realizowane poprzez pozostałe kanały komunikacji, wciąż bowiem zyskuje na wartości zintegrowana reklama emitowana poprzez różne media.