preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*

Rozszerzenia reklam Google Adwords

Reklama tekstowa Google Adwords składa się z podstawowych, niezbędnych i zawsze występujących elementów: nagłówek, dwa wersy tekstu, opisu oraz widoczny adres URL. Są to składniki, bez których wymyślenia, napisania i dodania reklamy na pewno nie powstaną.
Natomiast interesującym zagadnieniem jest to bez czego, i owszem, nasz link sponsorowany powstanie, jednak będzie pozbawiony dodatkowych, funkcjonalnych i wyróżniających cech? Opcja rozszerzeń reklam w Google Adwords dostępna jest już od dawna. Ciekawe jest jednak to, że nadal nie wszyscy, a być może nawet mniejszość, tworzący kampanie w tym programie reklamowym z możliwości takiego uatrakcyjnienia reklamy korzysta.

Temat rozszerzeń linków jest wart przypomnienia i wspominania o nim też dlatego, iż cały czas wprowadzane są tam zmiany, modyfikacje możliwości jakie daje nam ta dodatkowa opcja.
Skoncentrujmy się póki co na samym sposobie, ustanowienia i dodania odpowiedniej karty w naszym panelu zarządzania Google Adwords. Karta „Rozszerzenia” nie jest bowiem umiejscowiona w naszym panelu jako standard. Aby tak się stało, musimy kliknąć na niewielki kwadratowy przycisk przy wewnętrznym zestawie kart. Tam zaznaczamy „Rozszerzenia reklam”.

Po dokonaniu tej czynności, w naszym menu pojawi się możliwość przejścia do odpowiedniej zakładki. To nasze centrum sterowania funkcjonalnymi dodatkami do reklam. Klikając poniżej zakładek na „Widok: Rozszerzenia linków witryny” mamy możliwość wyboru (obecnie jednego z czterech) rozszerzenia reklamy, który nas interesuje i który chcielibyśmy opracować.

Jak wspomniano w kwestii rozszerzeń reklam dochodzi od częstych zmian, pojawiają się zupełne nowe lub zmodyfikowane stare formy tych funkcjonalności. Można jednak na tę chwilę pokusić się o wyodrębnienie rozszerzeń, które określiłbym jako podstawowe, najbardziej przydatne, efektowne i efektywne.
Bardzo istotne jest, aby nasza kampania, jej reklamy zawierały „Rozszerzenie lokalizacji” wtedy osobom, które wyszukują naszych usług na określonym obszarze geograficznym ukaże się stosowna informacja, czyli dodatkowy pasek adresu z mapą.
Ciekawym rozszerzeniem dla reklamy są też linki witryny. Są do odnośniki, które pojawiają się pod naszym tekstem reklamowym. Powinny one prowadzić do konkretnych, innych niż sama reklama, podstron naszej witryny. Możemy użytkownika internetu skierować bezpośrednio np. na poszczególne kategorie naszych produktów lub usług.

Przeczytaj również:  Czym jest wynik jakości Google Ads?

W chwili obecnej program reklamowy Google Adwords oferuje nam skorzystanie z jeszcze dwóch rodzajów rozszerzeń. Dodatek „Rozszerzenia połączenia” umożliwia osobom przeglądającym internet za pomocą telefonów komórkowych, na bezpośrednie połączenie z podanym przez nas numerem telefonicznym. Rozszerzenia społeczne to wprowadzona bardzo niedawno funkcja pozwalająca na połączenie reklamy z kontem w serwisie Google+, jest to nowość, która wymaga przetestowania. Firmy posiadające profil we wspomnianym serwisie powinny jednak zdecydowanie z tej opcji skorzystać, bowiem na tym, jak i na pozostałych rozszerzeniach reklamy skuteczność naszej kampanii na pewno nie ucierpi.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony