Róbcie dobre strony, Google tnie SPAM
W ostatnich miesiącach w algorytmie wyszukiwarki Google zaszło wiele zmian, sporo z nich miało znaczący wpływ na wyniki wyszukiwania i pozycję stron. Duża ilość serwisów pozycjonowanych od wielu miesięcy czy nawet kilku lat, spadła w wynikach wyszukiwania. Wielu webmasterów czy pozycjonerów nie mogło spać i pewnie nadal nie może spokojnie po nocach z tego powodu.
Głównym powodem obniżenia pozycji stron była kiepskiej jakości treść na podstronach (powielona na różnych serwisach) lub/i słaba jakość linków przychodzących, a w szczególności strony zostały surowo ukarane za korzystanie z dynamicznych systemów wymiany linków.
Specjaliści z Google nie zasypują gruszek w popiele i szykują kolejne mocne uderzenie antyspamowe. Jak zapowiadał swego czasu Matt Cutts Google pracuje nad poprawą wyników wyszukiwania, a w szczególności będzie teraz mocniej przyglądać się stronom, które są tzw. „farmami treści”. Są to strony, które zawierają wiele skopiowanej i zduplikowanej treści z innych stron przemieszanej lub nie, a następnie wstawionej na strony wspomagające pozycjonowanie.
Jak mówi Matt, zmiany w algorytmie w angielskim Google będą miały wpływ na około 10% wyników wyszukiwania. Mimo wszystko jest to dość spora liczba, a jak wiadomo „za granicą” pozycjonerzy nie spamują tam mocno jak w naszym kraju 🙂 Pytanie jak te zmiany algorytmu wpłyną na nasze lokalne wyniki ?
Jak widać, walka ze spamem trwa i raczej będzie się zaostrzać. To ostatnia chwila, aby zacząć robić mocne dobre strony i nie obudzić się z ręką w nocniku.