Przeoptymalizowanie treści już nie takie dobre

Od zawsze pozycjonerzy mówią optymalizuj treść, dodawaj dużo treści na stronie, nasycaj słowami kluczowymi. O ile treść jest jak najbardziej pożądana, to należy zwrócić dużą uwagę na jej jakość.
Nie bez znaczenia jest to czy będą to treści typu „masło maślane” czy jednak konkretne branżowe teksty, z których użytkownik odwiedzający stronę może dowiedzieć się czegoś ciekawego. Tego rodzaju teksty są nadal jak najbardziej zalecane. Mimo to uważajmy przy optymalizacji treści, aby nie przesadzać ze sztucznie wyglądającymi powtórzeniami, nie upychajmy słów kluczowych gdzie się da: obrazki, stopka.
Zdjęcia oczywiście należy optymalizować ale z głową, co do stopki w chwili obecnej nie dodawałbym już tam słów kluczowych. Co najwyżej jedno sensowne zdanie i url witryny wygląda ok. A może po prostu jestem już trochę „zboczony” odnośnie stopek. Przez kilka lat było to moje ulubione miejsce na dodatkowe słowa i dzisiaj aż ciężko mi zostawić je puste 😉
Zwróciłbym uwagę także na różnego rodzaju moduły linkowania wewnętrznego. Są one oczywiście bardzo potrzebne, ale przesada nie jest polecana – 2-3 moduły moim zdaniem powinny być wystarczające.
Foto: intermania.pl
Linki w stopce są ok, ale jak we wszystkim po prostu nie należy przesadzać. Linki „nienaturalne” od razu niweczą plan osiągnięcia celu jakim jest np. pozyskanie ruchu.