preloader
Bezpłatna wycena

agree(wymagane)
To pole jest używane do walidacji i powinno pozostać niezmienione.
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony

Planujesz przeniesienie treści witryny? Zrób to z głową!

Planujesz przeniesienie treści witryny? Zrób to z głową!

Strona internetowa powinna być ewoluującym tworem. Pojawiająca się na niej nowa treść, aktualizacje czy rozwój domeny pozwalają na uzyskanie lepszej widoczności witryny w Google. Zdarza się niekiedy, że konieczne staje się przeniesienie części bądź całości treści na inną witrynę. Powodem może być na przykład przenoszenie określonych treści na inną subdomenę lub zupełnie nową domenę. Chociaż niejednokrotnie przenoszenie treści staje się żmudną pracą, warto zrobić to z głową, aby w przyszłości uniknąć wielu niepotrzebnych problemów.

Odpowiednie przeniesienie treści witryny ważne jest zarówno z pozycji użytkownika, jak i wyszukiwarki. Odwiedzający Twoją stronę będą korzystać z niej z łatwością, a algorytm Google (a także innych wyszukiwarek) lepiej zrozumie zmienioną strukturę strony.

Przekierowanie 301

Nowe miejsce może zostać wskazane przez przekierowanie 301. Wówczas łatwo będą mogły trafić do nowej lokalizacji boty wyszukiwarki, a także „żywi” użytkownicy.

Najlepiej jest, jeśli nowy adres URL zawiera treść podobną do poprzedniego. Poza tym, każdy stary adres powinien być odniesieniem nowego URL.

Jeżeli okaże się, że użycie przekierowania 301 nie jest możliwe, doskonałym wyjściem może się stać atrybut rel=”canonical”, który powinieneś wówczas zastosować pomiędzy domenami.

Doskonała widoczność w Google

Aby Twoje strony były odpowiednio widoczne dla wyszukiwarki, warto upewnić się, czy wybrana lokalizacja wykazuje dostępność dla Googlebota oraz czy wcześniejsze adresy URL nie były zablokowane w robots.txt. Ważne jest bowiem, aby link rel=”canonical” bądź przekierowanie były widoczne dla Google.

Warto również sprawdzić konto Narzędzi Google dla webmasterów. Obydwie lokalizacje treści – stara oraz nowa, powinny znajdować się na tym samym koncie.

Przenosząc całą treść na nową domenę najlepszym rozwiązaniem będzie powiadomienie o tym fakcie Google. Możesz to zrobić wchodząc w Konfiguracje witryny na swoim koncie i zmieniając adres w opcji Zmiana adresu.

Należy także sprawdzić, czy mapa Twojej witryny nie straciła na aktualności. Jeśli tak, trzeba będzie poprawić ten błąd.

Niezwykle ważne jest, abyś nie indeksował dwóch stron z taką samą lub bardzo zbliżoną treścią. Przekierowanie 301 lub rel=”canonical” załatwią sprawę.

Błąd 404

Podczas przenoszenia treści na inne adresy URL może pojawić się błąd 404. Powinieneś się go wystrzegać, ponieważ użytkownik nie będzie mógł wówczas wejść na poprawną wersję danej podstrony. Jeśli przydarzy Ci się taka sytuacja, możesz wyszukać martwe linki za pomocą Narzędzi Google. Należy w tym przypadku wybrać Błędy indeksowania w opcji Diagnostyka.

Jeśli błąd 404, a więc niedziałający adres URL, ujawni się już po skonfigurowaniu przekierowania, warto sprawdzić, z którego adresu użytkownik na taki problem natrafił. Wówczas możesz poprawić ustawienia niedziałającego odpowiednio przekierowania.

Zmiany, zmiany, zmiany…

Decydując się nie tylko na zmianę lokalizacji treści na Twojej stronie, warto abyś pamiętał o wprowadzaniu poszczególnych zmian po kolei. Jeżeli planujesz również transformacje obejmujące nawigację, mocną aktualizację treści czy też zmiany struktury URLi, lepiej poczekać z tym pomysłem. Zbyt wiele zmian zastosowanych naraz może skutkować tym, iż wyszukiwarka – a także korzystający użytkownicy – pogubią się w nich i nie osiągniesz zamierzonego celu.

Foto: blog.ambiante.pl

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.