preloader
Wypełnij formularz
Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie dostęp do kursów z marketingu internetowego.


Dlaczego warto i jak zwiększyć widoczność serwisu w Google?

Dlaczego warto i jak zwiększyć widoczność serwisu w Google?

Współczesny biznes stawia przed nami wiele wyzwań. Chcąc zaistnieć na szeroką skalę nie wystarczy posiadanie świetnego produktu i doskonałej obsługi. Co jeszcze przekłada się na sukces danej firmy? Sposób dotarcia do odbiorców – potencjalnych klientów i użytkowników Internetu. I tu z pomocą przychodzi marketing internetowy.

SEO (z ang. Search Engine Optimalization) to istotna forma marketingu online, skupiająca się na pozycjonowaniu serwisów i ich optymalizacji – zarówno poprzez działania na stronie, jak i poza nią. Co zatem mogą zyskać przedsiębiorcy decydujący się na tę część e-marketingu? Korzyści jest wiele. SEO pomaga w budowaniu widoczności stron www w wyszukiwarce, zwiększa szanse na generowanie ruchu w obrębie danej witryny, a także wpływa pozytywnie na współczynnik konwersji.

To wszystko prowadzi do rozwoju biznesu. Budowanie zaufania wśród odbiorców, zwiększenie dochodów czy lepsza rozpoznawalność marki, to kolejne zalety optymalizacji własnego serwisu. Brzmi bardzo dobrze, wręcz zachęcająco, aczkolwiek co kryje się za pojęciami optymalizacji stron www oraz pozycjonowaniem? Dlaczego warto poświęcić uwagę i dostosować serwis do wymogów wyszukiwarki?

jak zwiększyć widoczność

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych? 

Jest to szereg działań prowadzących do zwiększenia widoczności serwisu w odpowiedzi na zapytania użytkowników. Innymi słowy – służy temu, by strona internetowa wyświetlała się wysoko w wyszukiwarce, w wynikach organicznych(bezpłatnych) na konkretne frazy. Każdego dnia Google przetwarza ponad 3,5 miliarda zapytań. Ponadto zajmuje niemal pierwsze miejsce we wszelkich rankingach popularności – ze względu na zasięg wśród internautów, jak i podział na korzystanie z urządzeń (mobilnych lub desktopowych). Jakie kroki warto podjąć, by zaistnieć w świecie technologicznego giganta?

baner intext

1. Odpowiedni dobór słów kluczowych 

Jednym z najważniejszych działań podejmowanych w trakcie dostosowywania strony internetowej do wymogów wyszukiwarki jest dobór fraz kluczowych. To wyrażenia, które odpowiadają na potrzeby użytkowników. Powinny być dopasowane do ich intencji. Poprawnie użyte mogą pomóc zwiększyć ruch na stronie www. Sposobów na dobór słów kluczowych jest wiele. Jednym z najskuteczniejszym jest postawienie się w roli klienta i zadanie sobie pytań:

  • Czego właściwie potrzebuje Klient?
  • Jakich sformułowań używa, gdy szuka tego, co oferuje mój biznes?

Dzięki temu jesteśmy w stanie precyzyjnie określić czego potrzebują zainteresowani i postawić na frazy, które niczym po nitce do kłębka zaprowadzą użytkowników do naszej oferty. Kolejnym sposobem jest sprawdzenie profilu działalności konkurencji. Jakich zwrotów używają, by przyciągnąć odbiorców? Czy pewne sformułowania stosują częściej od pozostałych? To również stanowi niemałą podpowiedź. Z pomocą w doborze słów kluczowych przychodzą także dedykowane narzędzia, takie jak Ahrefs, Senuto, Semstorm czy Semrush.

2. Przyciągający tytuł strony (meta Title)

Tytuł strony powinien zachęcać użytkowników do jej odwiedzenia. To także świetne miejsce na umieszczenie słowa kluczowego. O czym należy pamiętać tworząc tytuł strony? Znacznik meta Title nadaje kierunek treści. Powinien stanowić wskazówkę mówiącą o tym, co użytkownik znajdzie w danej sekcji serwisu. Tworząc tytuł, należy mieć na uwadze zasadę unikatowości. Nie powinno dojść do sytuacji, w której wspomniane znaczniki duplikują się w serwisie. Google tego nie lubi. Istotną rolę odgrywa także długość – nie powinna przekraczać 600 pikseli na urządzeniach desktopowych.

3. Właściwa struktura tekstu

Nagłówki w treści strony ustalają hierarchię typograficzną – porządkują tekst nie tylko dla użytkowników, ale także dla wyszukiwarki internetowej. Właściwe oznaczenia akapitów organizują tekst z podziałem na poziomy ważności. Takie działanie ma wiele zalet. Czytelnikom łatwiej jest podążać za treścią, a także wyszukiwać interesujące ich zagadnienia. Nagłówki to dobre miejsce na użycie słów kluczowych. Znaczniki poziomów H1-H6 wskazują na hierarchię w tekście. Zaleca się, aby na każdej podstronie występował jeden nagłówek rzędu H1. Następnych poziomów zagłębienia może być więcej. Ważne by porządkowały zagadnienie oraz nadawały zrozumiałą strukturę.

4. Jakość publikowanych treści

Angażujące, dobrej jakości treści potrafią zamienić użytkownika w klienta. Czym się kierować tworząc wartościowe teksty? Z pomocą przychodzi content marketing, który z roku na rok zyskuje na popularności. To niezwykle istotne, gdyż w dobie rozwijającego się e-marketingu Internet przesycony jest reklamami. Dla internautów instalujących kolejne programy blokujące płatne banery, treści, które niosą za sobą przekaz same w sobie stanowią już dużą wartość. Content marketing ma wiele korzyści. Przede wszystkim zwiększa świadomość marki, pomaga w budowaniu pozycji eksperta w danej dziedzinie oraz znacząco wpływa na zaangażowanie klientów. Skuteczne działania w tym obszarze pozwalają dostarczać treści, które odpowiadają na potrzeby odbiorcy.

5. Linkowanie z odpowiednich miejsc

Zdobywanie odnośników do naszej strony to ważny element strategii SEO off-site. O pozyskiwaniu linków należy myśleć w kontekście „poleceń” naszych usług, produktów czy ogólnie pojętego biznesu. Posiadanie rekomendacji stanowi silny sygnał dla wyszukiwarek, mówiący o tym, że nasza strona jest godna zaufania i ją także warto polecać w organicznych wynikach wyszukiwania. Przy ocenie linków zwrotnych należy mieć na uwadze ich jakość. Powinny prowadzić do naszej strony ze źródeł tematycznie powiązanych i cieszących się zaufaniem wśród odbiorców.

Inne możliwości na poprawę widoczności serwisu

praktyki SEO

1. Lokalne SEO

Odpowiednio prowadzona strategia SEO pomaga dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Czym charakteryzuje się pozycjonowanie lokalne? Jest to forma marketingu, która skupia się głównie na usługach świadczonych w konkretnym obszarze, np. we Wrocławiu, na Dolnym Śląsku lub nad polskim morzem. Określenie obszaru najczęściej następuje poprzez dokładne wpisanie miejsca lub namierzenie lokalizacji urządzenia, z którego korzystamy. Jednym z najważniejszych działań, na których należy się skupić tworząc strategię pozycjonowania lokalnego jest utworzenie profilu działalności Google Moja Firma (Google Business Profile). Dzięki temu mamy możliwość zaistnienia na mapie Google, która często wyświetlana jest nad wynikami organicznymi. Ponadto zdobywając odnośniki do serwisu, należy pozyskiwać je z lokalnych stron internetowych.

2. Core Web Vitals

W znacznym uproszczeniu Core Web Vitals to sygnały o jakości stron www, a także wydajności i prędkości. Rola CWV znacząco wzrosła od czasu aktualizacji algorytmu w połowie 2021 roku. Na szybkość strony wpływ ma wiele czynników, od braku optymalizacji grafik przez przeładowanie serwisu wtyczkami do nieodpowiednio wybranego hostingu. O jakie czynniki należy zadbać, aby sygnały o jakości i wydajności strony były zadowalające? Wpływ na wyniki wyszukiwania mają:

  • certyfikat bezpieczeństwa SSL i poufność,
  • ładowanie stron www,
  • stabilizacja wizualna,
  • brak uciążliwych reklam,
  • dostosowanie stron www do urządzeń mobilnych.

3. Obrazy i grafiki

Zdjęcia są ważnym elementem stron www – stanowią bowiem uzupełnienie treści. Mają znaczenie zarówno dla użytkowników, jak i botów Google. W gąszczu pięknych grafik nie możemy zapomnieć o jednym – ich optymalizacji. Jak sprawić, by przez pomyłkę grafiki nie stały się wrogiem widoczności? Dodając graficzne formaty do serwisu, należy mieć na uwadze: wybór odpowiedniego formatu grafiki, jej rozdzielczość, poziom kompresji, a także nazwę samego pliku, stosowanie opisów alternatywnych i dostosowanie rozmiaru grafik do ich miejsca na stronie. Przede wszystkim pamiętajmy, że zdjęcia muszą pochodzić z legalnych źródeł.

SEO

Podsumowanie

Marketing internetowy w obecnych czasach to nie tylko przywilej – często jest wręcz koniecznością. W dobie wszechobecnego Internetu budowanie widoczności serwisu jest niezwykle istotne. Chcąc zajmować wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania szczególną uwagę należy zwrócić na strategię SEO. Dobrze opracowana, oparta na 3 filarach – treściach wysokiej jakości, działaniach link-buildingowych oraz optymalizacji technicznej z pewnością odwdzięczy nam się zadowalającymi efektami.

Kursy z marketingu internetowego online!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy.

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

Poznaj historie, które odmienią Twój biznes

Oglądaj na YouTube!

+
Brak komentarzy
Dodaj własny
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony