preloader

"*" oznacza pola wymagane

Wypełnij formularz. Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

*pole wymagane

agree*
Nowość: lokalne reklamy w Google Maps

Nowość: lokalne reklamy w Google Maps

Google ogłosił ostatnio, że w serwisie Google Maps będą wyświetlane reklamy lokalnych firm. Użytkownik zobaczy je jako pinezki rozmieszczone w konkretnych punktach na mapie. Zmiany dotyczą wersji desktopowej, przeglądarki mobilnej i aplikacji.

Prawie jedna trzecia wszystkich wyszukiwań mobilnych jest związana z lokalizacją. Jeśli chcesz swoją ofertą zainteresować klientów z okolicy, warto reklamować się w Mapach Google. Nowe narzędzie jest elementem „strategii momentów” opracowanej przez giganta. Dzięki niemu firmy będą mogły umieścić reklamę (pinezkę) w określonej lokalizacji na mapie.

Jak będą wyglądać reklamy w Google Maps?

Na desktopie wyświetlą się w sieci wyszukiwania w dwóch miejscach: na liście wyników wyszukiwania pod polem wyszukiwania i na mapie. Natomiast w aplikacji na smartfony reklamy z sieci wyszukiwania będą się wyświetlać jako przewijane wyniki pod mapą i polem wyszukiwania. W obu przypadkach lokalizacje reklam są oznaczone na mapie fioletową ikoną oraz nazwą firmy. Mogą również zawierać przycisk „zadzwoń” lub „wyznacz trasę”.

wyniki w mapach na komputerze     reklama w mapach na mobile

Taka forma promocji to korzyść przede wszystkim dla przedsiębiorstw działających lokalnie. Firmy będą reklamować się w trakcie przeglądania przez użytkownika mapy na danym obszarze lub przy wyborze konkretnej trasy. Będzie to również możliwość dotarcia z ofertą do osób odwiedzających dane miasto lub planujących podróż. Z reklamy w Google Maps najbardziej skorzystają sklepy, serwisy oraz restauracje.

          Walgreens Business Page       Walgreens Promoted Pins

Google naliczy koszt kliknięcia (CPC) za:

– kliknięcie „pobierz informacje o lokalizacji”,

– kliknięcie „pokaż trasę”,

– kliknięcia na komórkach „kliknij, aby połączyć”.

Reklama w Google Maps ułatwi użytkownikom znalezienie firm, zwiększając tym samym liczbę odwiedzin w witrynie (np. w sklepie obuwniczym). Lokalne strony zyskają również nowy wygląd – aby zachęcić klientów do odwiedzenia sklepu, mogą dodać nowe funkcje, takie jak specjalne oferty czy możliwość przeglądania sprzedawanych produktów.

Źródło: Google

Dołącz do newslettera i otrzymuj regularną dawkę wiedzy oraz ciekawostek ze świata digital marketingu!

Z naszą pomocą zawsze będziesz na bieżąco – bez spamu!

5
Komentarze
Dodaj własny
  1. 1

    Czy te reklamy są już dostępne w Polsce?

    • 2

      Opcja ta jest już dostępna w Polsce. Realizowana jest za pomocą rozszerzenia lokalizacji w wyszukiwaniach lokalnych.

  2. 3

    Akurat at forma reklamy wydaje się pomocna, bo jak czegoś szukam na komórce to zależy mi na czasie.

  3. 4

    Kolejny pomysł Google na zwiększenie wpływów z reklam aczkolwiek myślę, że w tym miejscu to dobra opcja i powinien być spory współczynnik konwersji.

+
Napisz komentarz
Współadministratorami danych osobowych są: Semergy sp. z o.o. sp. k., Artefakt sp. z o.o. sp. k., Semahead sp. z o.o. sp. k., Grupa Tense Polska sp. z o.o. sp. k., Widzialni.pl sp. z o.o. sp. k. Sprzeciw wobec przetwarzania danych możesz złożyć w każdym momencie poprzez kontakt z Administratorem lub Doradcą Klienta, który skontaktował się z Tobą w celu przedstawienia zamówionej wyceny. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności.
Pełna treść polityki prywatnościRegulamin strony