Nowość: lokalne reklamy w Google Maps
Google ogłosił ostatnio, że w serwisie Google Maps będą wyświetlane reklamy lokalnych firm. Użytkownik zobaczy je jako pinezki rozmieszczone w konkretnych punktach na mapie. Zmiany dotyczą wersji desktopowej, przeglądarki mobilnej i aplikacji.
Prawie jedna trzecia wszystkich wyszukiwań mobilnych jest związana z lokalizacją. Jeśli chcesz swoją ofertą zainteresować klientów z okolicy, warto reklamować się w Mapach Google. Nowe narzędzie jest elementem „strategii momentów” opracowanej przez giganta. Dzięki niemu firmy będą mogły umieścić reklamę (pinezkę) w określonej lokalizacji na mapie.
Jak będą wyglądać reklamy w Google Maps?
Na desktopie wyświetlą się w sieci wyszukiwania w dwóch miejscach: na liście wyników wyszukiwania pod polem wyszukiwania i na mapie. Natomiast w aplikacji na smartfony reklamy z sieci wyszukiwania będą się wyświetlać jako przewijane wyniki pod mapą i polem wyszukiwania. W obu przypadkach lokalizacje reklam są oznaczone na mapie fioletową ikoną oraz nazwą firmy. Mogą również zawierać przycisk „zadzwoń” lub „wyznacz trasę”.
Taka forma promocji to korzyść przede wszystkim dla przedsiębiorstw działających lokalnie. Firmy będą reklamować się w trakcie przeglądania przez użytkownika mapy na danym obszarze lub przy wyborze konkretnej trasy. Będzie to również możliwość dotarcia z ofertą do osób odwiedzających dane miasto lub planujących podróż. Z reklamy w Google Maps najbardziej skorzystają sklepy, serwisy oraz restauracje.
Google naliczy koszt kliknięcia (CPC) za:
– kliknięcie „pobierz informacje o lokalizacji”,
– kliknięcie „pokaż trasę”,
– kliknięcia na komórkach „kliknij, aby połączyć”.
Reklama w Google Maps ułatwi użytkownikom znalezienie firm, zwiększając tym samym liczbę odwiedzin w witrynie (np. w sklepie obuwniczym). Lokalne strony zyskają również nowy wygląd – aby zachęcić klientów do odwiedzenia sklepu, mogą dodać nowe funkcje, takie jak specjalne oferty czy możliwość przeglądania sprzedawanych produktów.
Źródło: Google
Czy te reklamy są już dostępne w Polsce?
Opcja ta jest już dostępna w Polsce. Realizowana jest za pomocą rozszerzenia lokalizacji w wyszukiwaniach lokalnych.
Akurat at forma reklamy wydaje się pomocna, bo jak czegoś szukam na komórce to zależy mi na czasie.
Kolejny pomysł Google na zwiększenie wpływów z reklam aczkolwiek myślę, że w tym miejscu to dobra opcja i powinien być spory współczynnik konwersji.
W tym przypadku akurat bym przymknął na to oko.