Nowość! Google usuwa boczny panel z reklamami AdWords
Linki sponsorowane Adwords przechodzą właśnie dużą przemianę. Z prawej strony wyników wyszukiwania znikną reklamy. Google chce je wszystkie wyświetlać na szczycie listy. Jak wpłynie to na klikalność?
Tego chyba się nikt nie spodziewał. Google usunie reklamy, oferty i inne tego typu treści z bocznego panelu wyników wyszukiwania. Na wiele popularnych haseł w wynikach po prawej stronie nie pojawi się nic. Zmianę tę już zauważyli niektórzy specjaliści SEM, a Google potwierdził to w informacji przesłanej do serwisu The SEM Post.
– Od dłuższego czasu testujemy nowy layout wyszukiwarki – zdradza przedstawiciel Google. – Niektórzy użytkownicy mogli już dostrzec te zmiany. Nowy układ będzie lepiej odzwierciedlał potrzeby reklamodawców i pozwoli na skuteczniejsze dotarcie z przekazem do odbiorców.
Jak teraz będą wyglądać linki sponsorowane? Pozostaną od dłuższego czasu testowane 4 reklamy na górze i zero reklam z prawej strony. Wyniki organiczne przesuną się nieco niżej. Co na to specjaliści SEO i działy AdWords?
Zmiana wprowadzona przez Google na pewno będzie miała duży wpływ na walkę o pozycję reklam. Z jednej strony możemy spodziewać się wzrostu kosztów kliknięć. Z drugiej strony – reklamodawcy starając się zapobiec ślepemu podnoszeniu stawek, będą z większą uwagą traktowali wynik jakości. Dlatego wraz ze wzrostem kosztu kliknięć, należy spodziewać się reklam lepszej jakości.
Aktualnie testowane zmiany wprowadzone będą globalnie we wszystkich wersjach językowych wyszukiwarki. Puste miejsce po prawej stronie najprawdopodobniej wypełnią produkty z Google Zakupy lub Knowledge Graph.